Rosch Gaia nog een motor vrije energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Rosch Gaia nog een motor vrije energie




par raymon » 11/05/15, 09:20

Nog een gratis energie-engine een openbare demo:
https://www.youtube.com/watch?v=VQagbSGA6FI
Jammer dat het in het Duits is.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 11/05/15, 10:42

Het systeem is gebaseerd op het injecteren van lucht in de bodem van de cilinders, aan de kant die omhoog gaat; de top bereikt, ontsnapt de lucht door dezelfde gaten die werden gebruikt voor het vullen, maar die nu boven zijn vanwege de rotatie: we kunnen dus zien dat de Archimedische stuwkracht op een dysmetrische manier werd uitgeoefend, de bochten. Het wordt verondersteld een dynamo aan te drijven door een krachtafnemer op een van de assen van het apparaat.
De (absurde!) veronderstelling is dat de energie die wordt teruggewonnen aan de uitgang van de dynamo groter is dan nodig is om de compressor aan te drijven.
In werkelijkheid is de complexiteit van al dit apparaat er alleen maar om de conceptuele armoede van de redenering te maskeren, die op deze manier hoopt de wetten van de fysica te bedriegen (of, eenvoudiger gezegd, een paar goedgelovige kopers op te lichten).
De wet van behoud van energie houdt in dat wat aan het begin wordt geleverd, aan het einde wordt gevonden, zonder toename of afname. Vanuit praktisch oogpunt moet echter worden gespecificeerd dat de bruikbare energie (exergie) aanzienlijk afneemt tijdens de transformatie, aangezien een deel van de energie wordt afgebroken tot warmte in de mechanische wrijving of door het Joule-effect in elektrische circuits.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 11/05/15, 11:04

Helemaal mee eens Ahmad. Omdat het injecteren van lucht in het volume van een afvalcontainer aan de onderkant, neerkomt op het uitwerpen van dit volume water, en dus dezelfde massa water aan de bovenkant doet stijgen als die welke de stuwkracht van Archimedes gebruikt om energie te produceren wanneer de emmer omhoog gaat, waardoor een equivalent volume water naar beneden. De energiebalans is dus nul, het systeem kan geen energie leveren. Het kan ook niet draaien zonder het te leveren, omdat de efficiëntie niet 100% is, de compressie van de lucht op de bodem om de emmer te legen wordt gedaan met een toename van de temperatuur, dus energieverlies, om nog maar te zwijgen van de verliezen mechanica van de beweging al genoemd.

Dus als de motor stroom levert, is het zeker niet volgens het vermeende principe, het is dat er een stroombron verborgen is (als het oplichterij is, wat zeer waarschijnlijk is) of onbekend (indien te goeder trouw).
Het doet me denken aan de Steorn-zwendel een paar jaar geleden, met ook openbare demonstraties (daar was het een elektromotor).
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 11/05/15, 13:02

Bedankt E+mc2, de discussie is gesloten!
de wetten van boyle mariotte:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Loi_de_Boyle-Mariotte

Op deze 44 minuten durende video zien we in het rechter diagram de toename van het gasvolume.
https://www.youtube.com/watch?v=WGWzSJPP2S0
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 11/05/15, 15:45

Hallo,
raymon schreef:Op deze 44 minuten durende video zien we in het rechter diagram de toename van het gasvolume.
https://www.youtube.com/watch?v=WGWzSJPP2S0
dus ? Zo....

[Vermogen opgewekt door de alternator] - [Compressorverbruik] = 5 kWh Zoek de fout : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 11/05/15, 17:52

Izentrop, bedankt voor de tweede link, heel expliciet.
De Grote Verandering zal komen door vrije energieën en we zijn op de goede weg!

Als de Grote Verandering door deze verzinsels moest gaan, dan is het nog niet klaar om te gebeuren!
Bovendien zie ik vanuit een conceptueel standpunt en ongeacht wetenschappelijke overwegingen niet in hoe de zogenaamde "vrije energie" emancipatorisch zou zijn: de beschikbaarheid van al deze (zeer!) hypothetische energiebronnen zou gemakkelijk in beslag worden genomen door degenen die de macht hebben... Door welke redenering zou men het tegendeel kunnen ondersteunen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Rosch Gaia: nog een gratis energiemotor




par moinsdewatt » 11/05/15, 20:47

raymon schreef:Nog een gratis energie-engine een openbare demo:
https://www.youtube.com/watch?v=VQagbSGA6FI
Jammer dat het in het Duits is.


Nee bedankt voor het in diskrediet brengen hiervan forum. :frons:
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 11/05/15, 21:27

@] Ahmed omdat liegen en manipuleren wijdverspreid is en geloven dat de waarheid op tf1 staat een verstandelijk gehandicapt idee is. Zelfs ik heb de post van lesswatts niet gelezen.
Een keer per maand heb ik een 20 uur met Pujadas en ik voel me beter.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 11/05/15, 21:53

Wat mij interesseert in "vrije" energie is het zeer bijzondere psychologische aspect dat eraan verbonden is, het verlangen of de noodzaak om er ondanks de feiten in te geloven. Als in de pandrecht al genoemd; de kritiek op de huidige driften lijkt voor een bepaald aantal te kunnen worden opgelost in de levering van een onbeperkte en direct toegankelijke energie, de door de techniek veroorzaakte malaise zou dus een verzoening kunnen vinden door een nieuwe techniek en die ook van een andere natuur, die emancipatie biedt waar de vorige vervreemding oplegde.
Deze oppervlakkige analyse onthult dat de besmetting van de geest geen andere horizon laat dan wat ons leven bepaalt, dat wil zeggen een interne logica van het systeem, dat de list van de rede ons daarom veroordeelt tot steriele immanentie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 12/05/15, 20:15

Ahmed schreef:Wat mij interesseert in "vrije" energie is het zeer bijzondere psychologische aspect dat eraan verbonden is, het verlangen of de noodzaak om er ondanks de feiten in te geloven. Zoals in de [url=http://changera.blogspot.fr/......

+ 1.

Het is net als religie, geloof in astrologie, magie.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten