verbeterde Wind Turbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

verbeterde Wind Turbine




par Bricolo07 » 13/04/15, 11:51

Hallo,
Ik heb al een windturbine gemaakt met plannen gevonden op internet en het werkt maar kan verbeterd worden.
1) Voor de bladen heb ik een polyester mal uit de vrije hand gemaakt met armaturen op basis van plannen, het resultaat is redelijk maar niet professioneel. Ik had nog steeds hars en stof over en had graag een nieuw mes van iemand geleend, het met was bedekt en een mal gemaakt, geen risico op verslechtering van het originele onderdeel. Gewenste bladlengte tussen 60cm en 1m.
2) De generator, ik heb een zelfgemaakte axiale fluxgenerator gebouwd met magneten en koperen spoelen, resultaat heb ik 12v 0.8A bij 300rpm of 12v 3.6A bij 500rpm als ik 2x6 spoel parallel aansluit. Het voordeel is dat door te draaien dit systeem bijna geen weerstand geeft en dus de rotatie niet vertraagt, het nadeel is dat ik het geen super prestatie vind. Dus ik ben op zoek naar een manier om dit te verbeteren, in eerste instantie was ik geïnteresseerd in het terugspoelen van een dynamo, maar de weerstand is te hoog. Dus als er een manier is om schrootmateriaal mee te nemen of om te zetten in plaats van alles te bouwen, ben ik geïnteresseerd.
3) De regelaar, momenteel niets, maar kunnen we een laadregelaar voor zonnebatterijen plaatsen? Ik heb een mechanische rem gemaakt om de rotatie tijdens harde wind te beperken.

Ik sta open voor elk advies, alvast bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/04/15, 16:02

Juichen. Wat dacht je ervan om wat foto's te plaatsen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 13/04/15, 23:02

Ja, hij staat erop, op de foto is hij beter:
Beeld

Daarna kan ik je andere info geven, zoals de diameter van de rotor van 2.1 m (vrij grote naaf), blad van mat polyesterhars. Maar ik denk niet dat het veel helpt, aangezien ik sommige onderdelen wil veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/04/15, 09:27

Merci.

Als ik het goed zie en ik het goed begrijp, draait u een toch al grote propeller vrij snel rond.

Met een andere overbrengingsverhouding zou je de dynamo sneller kunnen laten draaien, zou er meer worden geremd, zou de propeller langzamer draaien en zou de spanning hoger zijn.

Dus, zoals bij fietsen: hoge versnelling, klein tandwiel :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 14/04/15, 13:07

Sinds deze foto is er eigenlijk een verandering opgetreden, ik heb de generator rechtstreeks met de hoofdas verbonden, zodat de traagheid en het gewicht van de gégé de rotatie regelt, maar langzamer maar langer draait.
Heeft iemand toevallig een (opgerolde) auto-dynamo op een windturbine gebruikt? Ik heb het geprobeerd, maar ik heb veel vragen
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/04/15, 23:06

Hallo klusjesman...

Het probleem met de bladen is dat ze gemaakt zijn om in mechanische "harmonie" te zijn met de generator...

Het idee is daarom om de mechanische kenmerken van uw generator te meten om de behoeften op het niveau van de bladen te kunnen bepalen....

startkoppel, maximale snelheid (bij het passeren van de geluidsbarrière met de bladpunten zullen ze ontwrichten), weerstandskoppel van de generator die de rotor moet vasthouden zonder dat deze gaat racen...

Messen kopiëren is dus niet de oplossing...

mes en generator zijn een onafscheidelijk geheel...

Daarom biedt piggot hugh bladplannen die passen bij de generatorplannen. vanaf het moment dat je de kenmerken van de generator verandert, verander je de mechanische behoeften, dus de bladen...

Persoonlijk heb ik veel tests gedaan en ik had verrassende resultaten, simpelweg...

Ik vezelde op een pvc-buis met een diameter van 260 mm, om bladen te hebben met een enigszins hol profiel (een buis met een diameter van 120 mm zal een voet van het blad geven die veel te hol is en daarom snel zal vertragen) .. Rechtstreeks uit pvc snijden is mogelijk, persoonlijk had ik onaangename verrassingen (de spanningen in het pvc zorgden ervoor dat mijn messen na het snijden verdraaid waren).

Het ideaal is daarom om op de generator te meten:
1) startkoppel
2) om de productie te meten bij verschillende snelheden (rpm), belast en onbelast
3) de weerstanden bij elk regime (Fcem)
4) trek de koppels af voor elk toerental (omwenteling per minuut)
bijvoorbeeld bij 50 tpm _ 100 tpm _200 - 300 enz

en dit door de maximale bladpuntsnelheid te respecteren, wat de geluidssnelheid is, dit geeft je de maximale rotatiesnelheid van de generator, als de bladen deze snelheid kunnen bereiken (afhankelijk van het geval zullen ze zichzelf remmen) ...

Het ideaal is dan ook om iemand te vinden die bijvoorbeeld de software héliciel heeft...

Maar laat je in ieder geval niet ontmoedigen ;), en lees dit als je dat nog niet gedaan hebt...

http://eolienne.f4jr.org/eolienne_etude_theorique

windwiki ;) ...

De basis is echt uw generator, als u er het maximale uit wilt halen, moet u eerst de kenmerken definiëren...
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 19/04/15, 15:50

sorry dat ik parallel aan een ander project was, maar ik kom nu terug op mijn windturbine dus voor de info.
Voor de propeller, rotordiameter 1.9 m, max. toerental 450 tpm bij windvlagen tijdens harde wind.
Voor generator, info met de hand getest zonder verbonden te zijn met de bladen, 12v 0.8A bij 300 tpm, weerstandskracht bijna nul, eenmaal gelanceerd onderhoud ik het met een vinger zonder het te forceren. Aan de andere kant, om de eerste par te doen heb je wat meer moeite nodig, maar hoe meet je dat?
Ik had graag de diameter van de bladen verkleind om de snelheid te verhogen. Of verander de generator maar zet wat?
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 19/04/15, 15:50

Ik heb een elektrische vraag:
Wat gebeurt er als je parallel een generator aansluit die 12v 2A produceert en een andere op 8v 1.5A? De spanningen moeten worden opgeteld, maar wat gebeurt er op ampèreniveau?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/04/15, 16:57

Vergeten! De "sterker" zal de andere beurt maken.

Voor de rest: laat je molen niet zo snel draaien en je alternator zo langzaam!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 19/04/15, 18:50

Hallo,

Voor de propeller, rotordiameter 1.9 m, max. toerental 450 tpm bij windvlagen tijdens harde wind.


: Mrgreen: hoe groot, zo groot als een hand of zo groot als een kasteel? (misschien slechts een of twee metingen met een anemometer, zelfs heel eenvoudig, zoals een wandelend ding bij de dood ... we zouden het lukken om te beginnen ...)

Voor generator, info met de hand getest zonder aangesloten te zijn op de bladen, 12v 0.8A bij 300rpm, weerstandskracht bijna nul


tenzij je een apparaat en een geschikte montage hebt, kun je het koppel alleen afleiden volgens het toerental..

Het enige koppel dat je kunt meten is het startkoppel... dat moet bijna nul zijn...

Je koppelt een 1 meter lange staaf aan het einde van de staaf, je plaatst een schaal, en je draait het einde om de beweging te starten, en bij het lanceerpunt lees je de meting op de schaal af ... dus je hebt "g/m " ;)...

Ik had graag de diameter van de bladen verkleind om de snelheid te verhogen. Of verander de generator maar zet wat?


hier is een goed bewijs dat je de wikiolische link niet hebt gelezen of er geen smaak van hebt begrepen (iets dat zeer waarschijnlijk is gezien de som van elementen die je moet begrijpen als je geen ingenieur bent;), ik heb ook een deel van de kosten gedaan. . )

een set bladen wordt berekend, elke sectie van het blad heeft een bepaalde afstand tot de naaf, zal een bepaald koppel en snelheid hebben waardoor de generator in het regime en in kracht kan worden gehouden ... Een blad heeft een lambda-coëfficiënt die zal bepalen zijn snelheid heeft ook een profiel dat ook zijn snelheid zal bepalen ... je plaatst geen windvlaagprofiel op een jumbojet, de aerodynamische beperkingen zijn niet hetzelfde ... het is hetzelfde voor een windturbine .. bij lage snelheid met versnellingsreductie of bij hoge snelheid met directe aandrijving zullen de rotoren anders zijn ...

Uw bladen moeten in overeenstemming zijn met de mechanische behoeften van de generator ...

Totdat je de echte behoeften hebt bepaald, pis je in een viool, en uiteindelijk doen je oren ook pijn... ;)

Om een ​​concreet project te maken, moet je vooral uitgaan van echte behoeften in het leven: bijvoorbeeld led-lampen laten branden met een totaal vermogen van 50 W... je hebt een behoefte...

Hoe lang op ontsteking? je zult een precisie hebben van je eerste behoefte, namelijk "de lampen aanzetten"


Zo weet je hoeveel je per dag moet produceren.

nu is er elke dag geen wind .. je moet daarom "het windpotentieel" in je plaats bepalen (het is variabel tot soms tien meter afhankelijk van het obstakel)


met dit windpotentieel heb je een idee hoeveel batterijen je nodig hebt om te voldoen aan je behoefte "om lampen van in totaal 50 W x tijd te laten branden" en dit elke dag.

stel dat uw generator aan deze behoefte voldoet en dat aan de weers- en geografische omstandigheden wordt voldaan, moet u uw generator nog steeds aansluiten op de gekozen batterijen om de hoeveelheid ampère te leveren die nodig is om de lampen x tijd aan te laten staan. .

Zodra uw generator is aangesloten op dit (of dit) pakket batterijen, kunt u het startkoppel meten, vervolgens meet u voor elk toerental de elektrische kenmerken van de generator ... U, R, I fct RPM en u zal daaruit de overeenkomstige resistente paren kunnen afleiden...

Hiermee kunt u een set bladen berekenen, die een geschikte starthoek hebben om het benodigde startkoppel te overwinnen...

Ik kan nog lang niet alles duidelijk uitleggen ( :) ), maar als je het ene uiteinde verandert, dan het andere, dan allebei, dan alles enz., kom je nergens behalve in een grote muur... wat jammer zou zijn, want je lijkt super gemotiveerd...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten