Zonne-energie en luchtverontreiniging

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
razputin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/10/12, 16:24

Zonne-energie en luchtverontreiniging




par razputin » 02/09/14, 11:43

Om in onze woning van voornamelijk natuurlijke energie te voorzien, zijn wij zeer geïnteresseerd in het plaatsen van zonnepanelen. Omdat de prijs van dit alles nogal hoog blijkt te zijn, stellen we onszelf andere vragen.
Ik zag een rapport over ecologie waarin werd onthuld dat de opbrengst van zonnepanelen binnen twintig jaar met zo'n 10% zou kunnen toenemen dankzij de vermindering van luchtverontreiniging. Ja, het valt niet te ontkennen dat de toekomstige omgeving de waarde van zonnepanelen zal beïnvloeden. Dus is dit een variabele om rekening mee te houden?
En dan een afname van de luchtvervuiling in twintig jaar, ik heb niet echt het gevoel dat we die kant op gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 03/09/14, 09:52

Hoe beïnvloedt de hypothetische opbrengststijging in 20 jaar de aankoopbeslissing vandaag :?
0 x
lauren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/09/14, 10:17

Investeren in zonnepanelen




par lauren » 03/09/14, 10:32

Ik bevestig dat het zonnepaneel een zeer goed alternatief is, zowel winstgevend als voordelig voor het milieu. En in het geval dat meer dan 75% van de bevolking dergelijke hernieuwbare bronnen in hun dagelijks leven toepast, zou men inderdaad kunnen hopen op een verbetering van de milieuomstandigheden en op de optimalisatie van natuurlijke hulpbronnen, dus de verhoging van de opbrengst van een zonnepaneel . Als er tegenwoordig een belangrijk obstakel is dat mensen ervan weerhoudt om in dit soort apparatuur te investeren, dan is dat vanwege de kosten.
Persoonlijk, als ik iets zoek, vergelijk ik eerst. En het was tijdens mijn onderzoek dat ik ontdekte http://devispanneauxsolaires.fr/ waarmee u een schatting kunt maken van uw zonnepaneel. Het concept interesseerde me, en ik deel het met je voor het geval dat.
Eén ding is in ieder geval zeker. Het is dat de investering in het zonnepaneel nooit te betreuren is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/09/14, 10:37

Wat is dit voor slechte reclame????

"Wat te kiezen" staat vol met getuigenissen van mensen wier ogen moeten huilen nadat ze in handen zijn gevallen van "fotovoltaïsche oplichters", die hen bergen en wonderen beloofden, "teken hier"!!!

Een goed opgezet, goed uitgevoerd en goed gefinancierd project kan winstgevend zijn.

Met als richtlijn dat een iInstallatie van 3 kWp (kilowatt-piek) mag niet meer bedragen dan 12 euro inclusief btw, aangesloten, voltooid, aangesloten, geïnstalleerd, enz... Anders zijn het de verzekerde verliezen...

Anders wegrennen!!!!

Ik heb de site niet geprobeerd. Iedereen kan het!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Zonne-energie en luchtvervuiling




par Did67 » 03/09/14, 10:42

razputin schreef:
Dus is dit een variabele om rekening mee te houden?




Dus antwoord ik op de vraag: Nee!!!!


Om tenminste redenen:

- dit is een zeer gedurfde hypothese, ook al is het waar dat de transparantie van de lucht is verbeterd
- het is sterk afhankelijk van de locatie: in het stadscentrum, ja; op het platteland zie ik niet veel...
- er zijn veel grotere onzekerheden op deze tijdschaal: paneelstoringen, omvormerstoring [deze zijn mogelijk, niet zeker!], variaties in zonneschijn op de gegeven locatie, afname van de prestaties van de panelen ("gesimuleerd", maar vrijwel geen enkel merk heeft panelen die 20 jaar oud zijn oud!)
- en vooral geen gegarandeerde prijzen meer na 20 jaar; wat zal de afkoopprijs zijn? Mysterie. Wat is de prijs van de elektriciteit die u koopt en hoeveel kunt u vervangen???

Het is dus een droom om deze parameter te integreren!
Dernière édition par Did67 de 04 / 09 / 14, 09: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 04/09/14, 09:16

"Het is heel moeilijk om voorspellingen te doen, vooral als het om de toekomst gaat." Mark Twain
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 335 gasten