Krijg grijze waterenergie terug

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
rodolpheb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/10/08, 13:57

Krijg grijze waterenergie terug




par rodolpheb » 14/08/14, 13:48

Hallo,

Ik ben op zoek naar een water-water-warmtepomp die de energie in grijs water kan terugwinnen om een ​​warmwatertank te verwarmen.

Het volume van de grijswateropvangbak wordt aangepast aan de warmtepomp.

Dank u voor uw bijdrage.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 16/08/14, 12:40

Het is verleidelijk om energie terug te winnen die dan als "gratis" wordt weergegeven: het is een denkfout, omdat alle energieën gratis zijn, alleen de exploitatie ervan is duur.
In uw geval is het grijswatervolume laag in vergelijking met de vereiste installatie (en om alleen een boiler te verwarmen ...).

Om dit te realiseren, onderzoekt u wat uw jaarlijkse verbruik van warm water u kost en zult u zien (om nog maar te zwijgen van de technische problemen) dat het erg moeilijk is om te hopen de bedrijfskosten te verlagen door investeringskosten , op een klein volume.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: energie terugwinnen uit grijs water




par moinsdewatt » 16/08/14, 12:52

Heb je zo'n grijze waterstroom om het de moeite waard te maken?

De in de pers genoemde prestaties hebben betrekking op installaties waarvan het grijze water grijs water is uit gebouwen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 17/08/14, 13:49

de eenvoudigste ... hebben een tank die het grijze water in huis laat afkoelen. In de praktijk gebeurt het bijna natuurlijk in de leidingen, de tijd die verstrijkt.

installeer zelfs een warmtepomp, zowel als lucht / lucht of lucht / pekel.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/08/14, 18:25

+1 met remundo, het zou veel eenvoudiger zijn om een ​​buffertank te installeren (een paar honderd liter?) In de kelder of de kruipruimte ...

Een goed ontwerp van deze tank (gemodelleerd op alle septic tanks?) Zou het niet te vaak moeten schoonmaken (haar, zeep ...)

ps: een studie om te (her) lezen https://www.econologie.com/economie-d-en ... -3985.html
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 18/08/14, 19:41

Septische tanks zijn niet ontworpen om afzetting van materialen te voorkomen, integendeel; het zou daarom beter zijn om goed bestudeerde apparaten te leveren om de onvermijdelijke reiniging * van dit systeem dat vervuiling bevordert, te vergemakkelijken, omdat het de stroom vertraagt ​​...

Het valt nog te bezien of het spel de moeite waard is.

* Misschien bedoelde je dat, Christophe?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/08/14, 20:07

Uh, de putten zijn zo ontworpen dat na een bepaalde tijd van stagnatie (biologische actie), het "gezuiverde" water, over het algemeen meer vloeibaar dan "wat er gebeurt", wordt afgevoerd.

Het was het idee dat ik in gedachten had: een buffering + een "schoonmaak" toegang zoals in goed ontworpen septic tanks ...

Ik heb 7 jaar in een huis met een put gezeten, ik heb het nooit hoeven legen ... heb ook nooit een geur geroken, bewijs dat het "goed" werkt (ik gebruik geen chloor, bleekmiddel ...) dus een goed ontworpen grijswaterbuffersysteem zou ook jarenlang goed kunnen werken zonder enig onderhoud!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 18/08/14, 21:09

Met het verschil, zoals u goed opmerkt, dat de septic tanks of alle wateren deze tijd van stagnatie gebruiken om de massa van zaken biologisch te verminderen, terwijl in het geval dat ons hier bezighoudt, deze keer, korter, niet wordt besteed dan warmte-uitwisseling.
Deze vertraging zal noodzakelijkerwijs gepaard gaan met sedimentatie, zonder het reductiefenomeen (ook al zijn deze wateren per definitie minder geladen dan bij putten).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/08/14, 12:17

All-water putten accumuleren ook slib ... Er is altijd een deel van "moleculen" die de bacteriën niet kunnen ontmantelen!

7 jaar zonder dat het wordt geblokkeerd, betekent niet dat er geen probleem is, dat het volume niet met de helft wordt verminderd, of zelfs meer ... of dat het voor altijd zal duren!

De ophoping van dit slib heeft twee gevolgen:

a) momenteel is het actieve volume al verminderd, de doorgangstijd in de put verminderd en daardoor de vervuiling minder behandeld

b) vroeg of laat zal het niet goed werken

[Dat zeg ik en het is alweer een half dozijn jaar geleden dat ik voor het laatst aan de bodem heb gezogen!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: energie terugwinnen uit grijs water




par Did67 » 19/08/14, 12:20

moinsdewatt schreef:Heb je zo'n grijze waterstroom om het de moeite waard te maken?



In feite is het een kwestie van eerst de "calorievoorraad" evalueren:

a) het volume van grijs water X hun temperatuur (douchewater op 38, vaatwasserwater op 50 of 60, wasmachinewater op 30, 40, 60 of 90 ...)

b) de afstand tussen de aansluitingen: in de regel komt het water dat de douche verlaat bij 38 ° op een lagere temperatuur aan ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten