Windturbine, grootte en bouwvergunning

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Windturbine, grootte en bouwvergunning




par nonoLeRobot » 27/12/05, 18:46

Hallo,

Ik zou graag willen weten (voor mijn vader) wat de maximale grootte is van een windturbine zonder bouwvergunning.

De geschatte kosten van een windturbine om aan te sluiten op EDF (eventueel doorverkopen) het vermogen dat de maximale grootte windturbine zonder bouwvergunning kan produceren met alles (het systeem dat de 220/400V 50Hz genereert ....)

dank u
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/12/05, 21:35

In bulk:
1) zonder rijbewijs denk ik 15 m (of 5 m twijfel ik nu...)
2) kosten voor het installeren van de windturbine (alles inbegrepen maar zonder MV-aansluiting op edf): € 1000 tot € 4000 per geïnstalleerde kw

Let op dit is geldig voor "classic kw in hand" windturbines en niet gesleuteld! De kosten kunnen natuurlijk dalen door te weten hoe je een beetje moet sleutelen (zie mini eoles-site in de directory) maar ik betwijfel of EdF de "niet-conforme" installatiestroom zal terugkopen... dan zal EdF in het algemeen niet terugkopen als gemakkelijk de stroom van particulieren ... kopen het liever terug van hun dochterondernemingen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 28/12/05, 18:13

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/12/05, 14:37

gegyx je bent volledig off-topic!

De windturbines in uw tekening zijn krachtige windturbines (ik geloof :) )

Als Sinterklaas bestond, zou het bekend zijn : Lol:

Om op het onderwerp terug te komen, hier is een interessant artikel van libé: http://www.liberation.fr/page.php?Article=343675

Ik citeer: "Laurent moest volhouden: eerste stap, de verplichte bouwvergunning als de mast langer is dan 12 meter." Dus ik was niet zo ver weg...12 m is al niet slecht...met wieken van 5 m diameter overschrijden we de 15 m

Alles is hier goed samengevat: "De stijgende prijs van ruwe olie geeft vleugels aan kleine windenergie, velen dromen ervan om hun energie-autonomie te verwerven: gratis elektriciteit of warm water. Maar deze prille markt vraagt ​​veel energie en koppigheid van de kant van individuen die slechts een vaag idee hebben van de hindernisbaan die ze moeten overwinnen. "
0 x
Koen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/10/05, 15:11




par Koen » 05/01/06, 12:33

De vergunning is verplicht als de as van de windturbine meer dan 12 meter boven de grond staat.

De kosten van een kleine windturbine bedragen ongeveer € 4 per Watt (of € 4000 per kW).

Er zijn (nog) geen goedgekeurde omvormers voor kleine windturbines, dus doorverkoop aan EDF is bijna onmogelijk.

Aangezien de wind vooral in de winter waait, zou een windturbine een uitstekende energiebron zijn om zijn geothermische systeem van stroom te voorzien, met energieopslag in een grote warmwatertank.

Koen
0 x
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 05/01/06, 21:11

Dag iedereen ...
Dit is een onderwerp dat mij enorm interesseert, ik zou graag alles van A tot Z willen weten voor een persoonlijke windturbine...
Wie kan ons materiaal bezorgen? Hoeveel zouden de faciliteiten voor de locatie kosten? Wat moet er worden geïnstalleerd om de gewonnen energie op te slaan? kunnen we het overal bouwen?
Eigenlijk heb ik nog geen klein huis, maar ik zou heel graag een windturbine in mijn tuin zien draaien en me vertellen dat mijn elektriciteit uit deze machine komt...

Bedankt ...

@ weldra
: Wink:
0 x
beest
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 05/02/07, 18:57




par beest » 05/02/07, 19:05

Ik heb net een offerte gekregen voor een nominale windturbine van 3 kW (mast van 9 m)

door de basisopslag te verdubbelen voor een jaarproductie van circa 8000Kw.h per jaar (ongeveer de helft van mijn verbruik). Ik kom aan een kostprijs van 18000 euro.
met de belastingvermindering schat ik de rentabiliteit van deze installatie op ongeveer twintig jaar.

Ik weet niet of opslag een goede oplossing is (vervuiling, volume, batterijduur)

Ik kreeg te horen over doorverkoop aan EDF voor een buy-out van hen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/07, 00:00

critter schreef:[...] de belastingvermindering schat ik de rentabiliteit van deze installatie op ongeveer twintig jaar.[...]
Houdt u in uw simulatie rekening met een stijging van de energiekost?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 09/02/07, 13:05

Koen schreef:De vergunning is verplicht als de as van de windturbine meer dan 12 meter boven de grond staat.


Koen


weet je zeker dat het de as is? :D

Ik dacht dat het de totale hoogte was in deze ca. Ik zal mijn mast met drie meter kunnen heffen (windprojectiel met een diameter van 6 m en een mast van 9 m) en van 9 naar 12 meter gaan voor de mast en 15 m in totaal
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/02/07, 14:07

12 m is alles inclusief: bladlengte inbegrepen.
dus 9 m mast voor 3 m wieken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten