Wind Turbine Construction Detail

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Wind Turbine Construction Detail




par Bricolo07 » 22/07/14, 11:36

Hallo,
Zoals velen ben ik begonnen met het project om een ​​windturbine te maken, ik heb toch enige vooruitgang geboekt, maar voordat ik verder ga, stuit ik op veel vragen, ik kan de antwoorden niet vinden op internet, dus ik wil ze hier groeperen .
Allereerst moet je weten dat ik de mal voor de messen op dit model heb gemaakt: http://memorix.123.fr/Schema.png
Het werkt met een eerste blad met een staaf met schroefdraad die aan de kern van de rotor moet worden bevestigd.
Hier zijn mijn vragen in volgorde van belangrijkheid:
- Hoe kan ik de hoek van mijn blad naar de wind oriënteren (vastzetten)?
- Is het gebruikte plan (schema.png) efficiënt? logisch niveau lijkt het mij dat het winstgevender zou zijn als het ondersteboven was, toch?
- Ik heb een auto-dynamo en een boormotor met permanente magneet, de 1e haalt zijn nominale snelheid niet en hoe bereken ik het vermogen dat door de 2e wordt geleverd? kan er een batterij mee gevuld worden?

Dit zijn mijn belangrijkste vragen, ik heb een mes maar ik weet niet hoe ik het op de steun moet oriënteren en ik weet niet of het gemaakt is om de wind op te vangen (de mal is te laat gemaakt).
Ik ben echt gemotiveerd, ik heb tijd (vakantie) en de grondstof (vezel, hars, polyester, generator, batterij...) maar niet te veel extra componenten (regelaar, koper...).
Ik vraag daarom uw hulp bij het uitvoeren van dit project om in de winter een zeer vochtige muur te verwarmen.
Aarzel niet als u vragen heeft.
Dank u bij voorbaat
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 22/07/14, 12:46

De mechanische energie van de wind omzetten in elektrische energie, vervolgens in calorische energie, gedeeltelijk door een batterij gaan (chemische energie) om een ​​muur te verwarmen...Beeld
Het rendement van een kleine windturbine blijft erg laag en kan alleen worden gebruikt om apparaten met een laag verbruik (typisch: verlichting) van stroom te voorzien, gebruik als warmtebron lijkt mij ondenkbaar.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 22/07/14, 14:22

Hallo,
Er is verwarming en verwarming, in feite heb ik twee gaten in een muur en wil ik een ventillo afzuigkap en een blazer aansluiten op een kleine usb kachel, dus alles in 12v.
Ik ben van plan het 5 uur per dag uit te voeren.
niets overdreven, ik ben niet van plan om mijn boiler boven lol te tanken
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 22/07/14, 20:18

Ja natuurlijk. Ondanks alles heb je een aanvankelijke vangst van bescheiden energie waarop je een bepaald aantal transformaties toepast, die elk met lage opbrengsten worden uitgevoerd, wat evenveel vermindert als wat aan het einde van deze regressieve cascade wordt teruggewonnen.
Dus pas op...
Andere leden, meer bekwaam op dit gebied dan ik, zullen u ongetwijfeld uitstekend advies kunnen geven.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 22/07/14, 20:51

Ja, het maakt niet uit en ik verwachtte dat ik mijn prestaties zou verliezen, maar ik denk dat ik genoegen zal nemen met een boormotor die veel minder vermogen levert, maar vaker dan het bereiken van 1500 tpm van een dynamo.
Ik neem alle hulp die komt
dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/07/14, 16:26

een batterij heeft een beperkte levensduur ... alleen voor verwarming geeft de prijs van de batterij gedeeld door de energie die hij tijdens zijn levensduur zal opslaan dezelfde prijs als de edf ... dus duurder dan elektriciteit brandhout !

voor de keuze van de dynamo is het nutteloos om in een vacuüm te spreken zonder het vermogen en de snelheid van de windturbine te kennen

hoe dan ook, je hebt een snelheidsvermenigvuldiger nodig om je aan te passen aan de dynamo of de dynamo ... behalve dynamo met een groot aantal polen speciaal aangepast aan lage snelheid

praktisch is het nodig om een ​​eerste montage te maken als meetmiddel, en volgens het resultaat van de metingen zal het mogelijk zijn om beter te berekenen
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 23/07/14, 23:40

Hallo, bedankt voor uw mening, die ik deel.
Door de wind te bestuderen, heb ik een bladprofiel gekozen en ben ik begonnen met de realisatie ervan, aan de andere kant zal ik binnenkort worden geblokkeerd voor het mechanische gedeelte (generator).
Mijn volgende probleem is de oriëntatie van mijn leading edge ten opzichte van de wind. Moet het touw evenwijdig aan de wind zijn of moet het de onderkant raken? Het probleem is dat mijn mes gedraaid is, dus de aanvalshoek is over de lengte verschillend.
Hoe herken je de kracht van een accuboormachine?
dank u
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 01/01/15, 22:54

Hallo,
Ik kom bij je terug omdat ik nog steeds een antwoord nodig heb voor de volgende fase van mijn windturbine.
Ik heb de rotatiesnelheid verbeterd tot 150tr-min door de lagers te vervangen en de as in te korten, ik herinner je eraan dat de rotor een diameter heeft van 1m90.
Het roer doet zijn werk goed en neemt deel aan regulering en bescherming, maar het is de generator die het probleem is. Ik heb niet stilgezeten omdat ik een autoventilatormotor heb getest met een fietskettingvermenigvuldiger, met een boormachine werkt het prima maar op de windturbine heb ik maar 10v dus die viel in het water. Daarna heb ik een dynamo teruggespoeld door 28 omwentelingen te maken in plaats van 13, maar de winst bij het verminderen van de startsnelheid is niet goed genoeg en bovendien is het nodig om de opwinding zonder wind te controleren.
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52




par Bricolo07 » 01/01/15, 22:55

Dus ik kom terug op het idee van het meeste advies en dat ik terzijde had geschoven, om van mezelf een axiale fluxgenerator te maken (http://www.heliciel.com/helice/eolienne ... lienne.htm). Ik moet me aanpassen omdat ik geen neodymiummagneet heb en ik ferietgeboorde ringen gebruik met een zachtstalen omhulsel, dus ik heb alleen een noordpool en geen zuiden om ervoor te zetten, maar de kracht is voldoende denk ik, want na mijn tests , Ik heb 1.8v met 3-sterren driefasige spoelen (x4 omdat 12 spoelen + x2 omdat twee spoelschijven).
Ik ben op zoek naar alle mogelijke hulp, maar vooral voor de optimalisatie en aansluiting van de spoelen:
- 12 spoelen voor 12 magneten, kunnen de uitlijningen worden geoptimaliseerd? (meerdere spoelen kleiner maken)
- hoe de spoelen in serie met elkaar te verbinden? moet elke spoel van dezelfde tak van de ster worden blootgesteld aan dezelfde magnetisatie?
- hoe de invoer van een uitvoer van een spoel te herkennen?

dank u
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 03/01/15, 19:47

Als het voor verwarming is, is het noodzakelijk om de omzetting in elektriciteit achterwege te laten.
Er zijn systemen waarbij door simpele wrijving in een tank met olie als warmteoverdrachtsvloeistof goede resultaten worden verkregen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 274-gasten