Verwijdering van gassen geproduceerd door vloeibare gisting

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Saritaa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 29/06/14, 20:06

Verwijdering van gassen geproduceerd door vloeibare gisting




par Saritaa » 29/06/14, 20:16

Hallo:
Alsjeblieft ik heb je hulp nodig.
In feite is het een pruimendroogfabriek, het bassin dat het afvalwater opvangt (in de fabriek zelf) begint slechte geuren af ​​te geven, we dachten erover om het af te dekken en een grote schoorsteen te installeren om geuren vrij te geven zonder de bewoners te schaden, maar het is niet praktisch omdat het kan exploderen vanwege de hoge temperatuur van het water dat in het bassin wordt geëlimineerd (40-50°C) en de gassen die kunnen vrijkomen tijdens het pruimenseizoen en de hoge productie.
dus we dachten eraan om dit gas te verwijderen door het te verbranden (fakkel), dit terwijl ik weet niet hoe ik verder moet gaan met het op maat maken van de buizen en de fakkel? en welke gegevens heb ik nodig? de hoeveelheid modder in het bassin die me de hoeveelheid gas geeft die vrijkomt (wat is de vergelijking?), de viscositeit? de stroom? en wat nog meer, ?
heel erg bedankt dat je ermee instemt me te helpen
mijn groeten.
0 x
Saritaa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 29/06/14, 20:06




par Saritaa » 30/06/14, 00:14

persooooooo : Cry:
0 x
chevesne51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 26/10/05, 19:19
x 1




par chevesne51 » 30/06/14, 10:06

Hallo,

Ik weet niets van "affakkelen", maar dat kan ik je hierin gerust vertellen forum, velen zullen je naar een ander pad leiden. : Mrgreen:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Torchage_et_rejet_de_gaz_naturel#Impacts_environnementaux
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 30/06/14, 11:28

Het zou een goed idee zijn om eerst contact op te nemen met vakmensen die dit soort problemen hebben.
Wees dus niet verbaasd als je geen (snelle!) reactie krijgt van a forum generalist...

Een paar tips, met een pollepel: oxygenatie (door borrelen of anderszins) van het geladen water zou anaerobe fermentaties en dus onaangename geuren beperken; een schoorsteen kan ook een oplossing zijn en een luchtinlaat aan de onderkant zou de geur en de temperatuur verdunnen...

Het zou leuk zijn om ons een klein verslag te geven van de gekozen methode en de resultaten ervan...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/06/14, 12:07

Onmogelijk om iets zinnigs te schrijven zonder de "lading" te kennen (wat zit er in deze wateren).

Namelijk dat ongetwijfeld de "misselijke" kant slechts het topje van de ijsberg is.

Ongetwijfeld stuur je aanzienlijke hoeveelheden broeikasgassen de atmosfeer in, met name CH4 (methaan). Geurloos. Maar 25 keer meer "broeikaseffect" dan CO²...

Je moet weten of er H²S is, wat een giftig gas is (het is een gebruikelijke component van "biomethaan", in variabele doses afhankelijk van het S-gehalte van de fermenterende biomassa). En voordat het giftig is, kan het irriterend zijn.

Kortom, als we iets zouden zeggen, zou het onzin zijn!

De oplossing: schone methanisering, met energierecuperatie (elektriciteit en warmte). Maar daarvoor zou het nodig zijn om de hoeveelheden, de methanogene krachten, enz. Te kennen...
0 x
Saritaa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 29/06/14, 20:06




par Saritaa » 30/06/14, 12:31

Dank u voor uw antwoorden, :)
En voor het op maat maken van buizen en zaklampen, heb je een document om te weten welk materiaal je moet kiezen (beton of metaal) en de diameter ..., ik zocht maar vond niets :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/06/14, 15:07

om een ​​torcher te laten werken, moet het gas brandbaar zijn

als het een openluchtvijver is, is de kans klein dat er genoeg methaan is om brandbaar te zijn

er is heel weinig H2S nodig om erg stinken, maar er is nooit genoeg om brandbaar te zijn

dus het is niet nodig om te praten over materialen voor het maken van een fakkel zonder te weten wat het gas is

een betere manier zou zijn om de opslag van dit afval volledig te beheersen

je moet ze in een volledig luchtdichte tank stoppen om een ​​echte methanisering en productie van gas te hebben dat echt brandbaar zal zijn, en daar zal het nuttig worden om over fakkels te praten

wie methanisering zegt, zegt natuurlijk brandbaar gas... dus veiligheidsvoorschriften... de absurditeit van de huidige voorschriften dwingt om niets te doen: alles in de open lucht laten om elk gevaar te vermijden en voor vervuiling zorgen

methanisering in een afgesloten tank betekent geen gevaar: het gevaar kan alleen optreden als een mengsel van gas en lucht wordt opgeslagen: als de tank wordt afgesloten door een dekzeil met het minimale volume tussen de vloeistof en het dekzeil is er geen gevaar

je moet ook de rest van de installaties op de site zien

als er bijvoorbeeld haarden zijn om iets te verwarmen en te destilleren, is het mogelijk om stinkend gas in de verbrandingslucht van deze haarden te injecteren: zelfs als dit gas niet rijk genoeg is om in een fakkel brandbaar te zijn, zal het branden dankzij de belangrijkste brandstof van de open haard: de H2S zal worden vernietigd en zal wat gratis warmte genereren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/07/14, 10:05

En als er H²S is, vergeet dan niet dat het niet alleen gevaarlijk is (ik herinner me het paard dat stierf in Bretagne in groene algen die aan het gisten waren; er was ook de dood van een arbeider op een platform van compostering; geen ongemak meer.. .), is dit gas hypercorrosief, ook ten opzichte van RVS!
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten