Draadloze temperatuurlogger

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6

Draadloze temperatuurlogger




par cortejuan » 30/01/14, 16:28

Hallo,

Ik weet niet of u een product op de website kunt promoten forum. Zo niet, dan verwijder je het.

Ik ben al lang op zoek naar een temperatuurregistrator met een groot bereik voor het opnemen van temperaturen gedurende meerdere dagen thuis, buiten en in mijn kassen. Alle producten in kwestie waren min of meer pro en erg duur. Ik heb er zojuist een gevonden die ik ongeveer twee maanden gebruik. Het is vervaardigd door AREXX en kost ongeveer 83 euro met een centrale detectie-eenheid en twee sensoren met een bereik van 50 meter.

De doc is erg beknopt en nogal slecht gemaakt als onvolledig, je moet op internet gaan om de info te vinden, maar het detectiestation heeft een intern geheugen van 2 MB (als ik me niet vergis). Je kunt dus 110 dagen opnemen met een enkele sensor en 10 dagen met 10 sensoren.

De sterke punten zijn

- de mogelijkheid om de sensoren aan te sluiten en los te koppelen zonder enige reset van de besturingseenheid; een nieuwe sensor (tot 5O lijkt het)? We plaatsen de batterijen en hij wordt meteen gezien.

- de temperaturen worden onafhankelijk geregistreerd. Zodra de USB-kabel van het station op de computer is aangesloten, wordt het flash-geheugen leeg en wordt het opgeslagen in een ASCII-bestand op de computer. De USB-kabel wordt vervolgens losgekoppeld en de volgende verbinding wordt het bestand voltooid. Deze laatste bevat dus de gegevens van alle sondes.

- de nauwkeurigheid is 0.5 graden wat voldoende is.

- het bestaan ​​van sensoren met een groot bereik (90 meter) en sensoren op afstand.

- het bestaan ​​van vochtigheidssensoren

- aangezien de bestanden ASCII zijn, kunnen we ze hervatten met een spreadsheet van het type openoffice of iets anders.

- er wordt een eenvoudige maar functionele software voor curve-visualisatie geleverd

- hoewel hij op batterijen werkt, is er een jack connector voorzien om de centrale eenheid van een externe voeding te voorzien (wat ik doe).

Zwakke punten:

- het gebruikte plastic materiaal dat echt rotzooi is,
- de niet-waterdichtheid van de sensoren, wat betekent dat ze in een waterdichte doos moeten worden geïnstalleerd als ze zich buiten bevinden.
- de prijs van de sensoren die rond de 25 tot 30 euro ligt.

Dus een geweldig product dat veel informatie geeft over temperatuurveranderingen in de tijd.

Hartelijk




L
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 253-gasten