Wat denk je van zo'n bron van energie van de toekomst?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sustainergy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/12/13, 00:27

Wat denk je van zo'n bron van energie van de toekomst?




par sustainergy » 05/12/13, 00:38

Hallo,

Nieuws op forum en zeer geïnteresseerd in nieuwe hernieuwbare energiebronnen, wat vindt u van een mogelijke bron die hier wordt beschreven:
https://peerj.com/preprints/66/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 05/12/13, 01:34

Het is nog steeds gemakkelijker om salade te laten groeien
of suikerbieten.
Als je suiker wilt maken, kun je net zo goed planten kweken die suiker maken
doen het al heel goed.

Maar je moet positief zijn, in tijden van crisis is alles goed te houden
zijn werk. Als er mensen zijn die bereid zijn te betalen voor het zoeken van anderen
warm water opnieuw uitvinden. Waarom jezelf ervan beroven?
8)
0 x
sustainergy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/12/13, 00:27




par sustainergy » 05/12/13, 03:07

Konijn schreef:Het is nog steeds gemakkelijker om salade te laten groeien
of suikerbieten.
Als je suiker wilt maken, kun je net zo goed planten kweken die suiker maken
doen het al heel goed.

Maar je moet positief zijn, in tijden van crisis is alles goed te houden
zijn werk. Als er mensen zijn die bereid zijn te betalen voor het zoeken van anderen
warm water opnieuw uitvinden. Waarom jezelf ervan beroven?
8)


Alleen kost het kweken van planten voor energie veel te veel! Vooral omdat we het nodig hebben om te eten en er steeds minder water is voor irrigatie!
We hebben dan een oplossing nodig die water en planten bespaart voor essentiëlere toepassingen dan het gebruik van biologische diesel!
Terwijl synthetische suiker uit CO2 niet zoveel zou kosten!
Het was misschien niet zichtbaar in de link hierboven, maar op de volgende link staan ​​meer details met tekening om het idee beter te zien:
https://peerj.com/preprints/66.pdf
Het is helaas in het Engels, maar het idee is eenvoudig en begrijpelijk uit de tekening onderaan de pagina.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Wat vind je van zo'n energiebron uit de toekomst?




par Gaston » 05/12/13, 11:31

sustainergy schreef:wat denk je van een mogelijke bron die hier wordt beschreven:
Ik denk dat het heel "mogelijk" is : Mrgreen:

Het is maar een idee, niet eens een laboratoriumexperiment.

Het document lijkt erop neer te komen: "Kunstmatige fotosynthese moet worden gebruikt om suikers te produceren die kunnen worden gefermenteerd om ethanol te maken."

Geen verklaring voor kunstmatige fotosynthese.
Geen uitleg over de suikerextractiemethode (natuurlijke fotosynthese levert veel andere dingen op)

Voor mij is het op het niveau van commerciële koffie.
0 x
sustainergy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/12/13, 00:27

Re: Wat vind je van zo'n energiebron uit de toekomst?




par sustainergy » 05/12/13, 12:03

Gaston schreef:
sustainergy schreef:wat denk je van een mogelijke bron die hier wordt beschreven:
Ik denk dat het heel "mogelijk" is : Mrgreen:

Het is maar een idee, niet eens een laboratoriumexperiment.

Het document lijkt erop neer te komen: "Kunstmatige fotosynthese moet worden gebruikt om suikers te produceren die kunnen worden gefermenteerd om ethanol te maken."

Geen verklaring voor kunstmatige fotosynthese.
Geen uitleg over de suikerextractiemethode (natuurlijke fotosynthese levert veel andere dingen op)

Voor mij is het op het niveau van commerciële koffie.

Wat je zegt is echter een beetje overdreven, want elke grote uitvinding begint met een idee, toch?
Hoe werkt het idee van diefstal of de telefoon etc.? begonnen? Je hebt eerst een idee nodig voordat je het werkelijkheid kunt maken. Laten we onszelf niet te kort doen aan ideeën!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/12/13, 12:19

Ja misschien...
Maar waar is ethanol voor? :?
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 05/12/13, 13:33

Maar waar is ethanol voor?


Een v12 runnen met een efficiëntie van 15% in de stad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 x
sustainergy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/12/13, 00:27




par sustainergy » 05/12/13, 13:39

raymon schreef:
Maar waar is ethanol voor?


Een v12 runnen met een efficiëntie van 15% in de stad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bron?
Wat betekent een rendement van 15%?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Wat vind je van zo'n energiebron uit de toekomst?




par Gaston » 05/12/13, 14:32

sustainergy schreef:Wat je zegt is echter een beetje overdreven, want elke grote uitvinding begint met een idee, toch?
Zeker, maar als we een idee hebben, beginnen we meestal met onderzoek om erachter te komen of het haalbaar is, waarna we testen en meestal beetje bij beetje verbeteren.
Beginnen met het publiceren van het idee zonder ook maar de geringste uitleg te hebben over ‘hoe’ je het kunt realiseren, is het paard achter de wagen spannen. :frons:

sustainergy schreef:Je hebt eerst een idee nodig voordat je het werkelijkheid kunt maken. Laten we onszelf niet te kort doen aan ideeën!
Ik onderschat het niet, maar het is gemakkelijk om aantrekkelijke ideeën te bedenken die alleen de ideeën maskeren die werkelijk haalbaar zouden zijn, ook al zijn die laatste soms minder dromerig.

Hé, ik heb een idee: we zouden individuele teleporters kunnen maken en ik ga een artikel van twee pagina's schrijven om uit te leggen hoe geweldig het zou zijn, dat er geen files meer op de wegen zouden zijn, dat we de problemen zouden hebben opgelost probleem van accidentologie, allemaal met een diagram dat laat zien hoe de teleporter moet worden gebruikt.
Niemand zal mij waarschijnlijk vragen hoe een teleporter is gebouwd of hoe hij werkt. : Mrgreen:

Dit is precies het geval bij kunstmatige fotosynthese. Voordat we kunnen beoordelen of het idee goed is, moeten we de vraag beantwoorden: is het haalbaar? :? Als dat zo is, bouwen we een prototype (zelfs klein en met slechte prestaties) en dan praten we erover...
0 x
sustainergy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/12/13, 00:27

Re: Wat vind je van zo'n energiebron uit de toekomst?




par sustainergy » 05/12/13, 14:56

Gaston schreef:
sustainergy schreef:Wat je zegt is echter een beetje overdreven, want elke grote uitvinding begint met een idee, toch?
Zeker, maar als we een idee hebben, beginnen we meestal met onderzoek om erachter te komen of het haalbaar is, waarna we testen en meestal beetje bij beetje verbeteren.
Beginnen met het publiceren van het idee zonder ook maar de geringste uitleg te hebben over ‘hoe’ je het kunt realiseren, is het paard achter de wagen spannen. :frons:

sustainergy schreef:Je hebt eerst een idee nodig voordat je het werkelijkheid kunt maken. Laten we onszelf niet te kort doen aan ideeën!
Ik onderschat het niet, maar het is gemakkelijk om aantrekkelijke ideeën te bedenken die alleen de ideeën maskeren die werkelijk haalbaar zouden zijn, ook al zijn die laatste soms minder dromerig.

Hé, ik heb een idee: we zouden individuele teleporters kunnen maken en ik ga een artikel van twee pagina's schrijven om uit te leggen hoe geweldig het zou zijn, dat er geen files meer op de wegen zouden zijn, dat we de problemen zouden hebben opgelost probleem van accidentologie, allemaal met een diagram dat laat zien hoe de teleporter moet worden gebruikt.
Niemand zal mij waarschijnlijk vragen hoe een teleporter is gebouwd of hoe hij werkt. : Mrgreen:

: Mrgreen:
Hé, jouw idee over de teleporter werkt al voor goederen en over een paar jaar zou het werkelijkheid worden:
http://www.bfmtv.com/economie/amazon-ve ... 58428.html

http://www.bbc.co.uk/news/technology-25180906

Wie weet dan of dit zou worden toegepast op vliegreizen voor mensen?
Er is in ieder geval geen tegenspraak tussen wat u zegt en het voorgestelde idee. Het kan zijn dat onderzoekers er al over nadenken of dat het al onderweg is!
Alles is mogelijk in een wereld die zo gek is als de onze!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten