Keuze-aansluiting Boilerkachel - Gasketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
hello2005
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/10/13, 23:39

Keuze-aansluiting Boilerkachel - Gasketel




par hello2005 » 16/10/13, 00:06

Hallo,
Ik woon in een huis van ongeveer 120 m² uit de jaren 1980 met dubbele beglazing voorzien van 10 radiatoren.
Momenteel kan een aan de muur gemonteerde gasboiler met zuignap de radiatoren van stroom voorzien. De regeling gebeurt via een kamerthermostaat die de ketel uitschakelt.
De SWW-productie vindt onmiddellijk plaats met de gasboiler.
Ik overweeg om de ketel te koppelen aan een houtketel die ik ga plaatsen in plaats van de huidige open haard die in de woonkamer staat van circa 25 m²

Ik heb twee/drie vragen.

Ik twijfel tussen een ketelkachel van het type aquaflam 12 (2 kW in lucht en 10 kW in water) en een andere kachel van 14 (4 kW in lucht en 10 kW in water).
Lijkt het vermogen van 10 kW in water u voldoende?
Als ik een vermogen van 4 kW aan lucht afneem, bestaat er dan geen risico dat het te warm wordt in de kamer (25 m²) waar de kachel staat?

Wat betreft de aansluiting aarzel ik om een ​​buffertank van 600 liter te plaatsen, omdat dat heel wat aanpassingen zal vergen op vlak van de thermische regeling van de verwarming (Verplichting van een driewegklep, nieuwe regelmodule,.... ). Ik ga richting een eenvoudiger systeem zonder bal.
Wat vindt u van deze twee vereenvoudigde regelingen, waarvan u de ene verstandiger lijkt (efficiëntie, inconsistentie van de werking, risico's, enz.).
Ik werd geïnspireerd door verschillende montages die op internet te vinden waren

Beeld
1-bevestiging

Beeld
2-bevestiging

Bij voorbaat dank voor uw advies.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/10/13, 09:01

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten