Oplichting op mini wind gevel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Oplichting op mini wind gevel




par Christophe » 14/10/13, 13:18

Kleine reportage uitgezonden om 13 uur JT France2 vandaag: gevelwindturbines die niet draaien, rekeningen die oplopen na plaatsing windturbine met bufferbatterij (???).

Ik zie je hier rond 13:10 uur: http://www.francetvinfo.fr/replay-jt/fr ... 29176.html
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 14/10/13, 13:47

inderdaad de opname van de bufferbatterij!!!!!
De forfaitaire bedragen zijn gebaseerd op het verbruik van het voorgaande jaar en dus vóór de plaatsing van de windturbine. Aan de andere kant houden de trillingen die naar het huis worden overgebracht verband met een gebrek aan isolatiekussens (silent blocks) tussen de motor en de muur. Na de echte "rentabiliteit" van de installatie is deze eigenlijk afhankelijk van de wind.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 14/10/13, 13:52

Ja, het hangt af van de wind...noodzakelijk...

Maar dat is niet het enige dat pijn doet: het verkopen van een Chinese windturbine ter waarde van $ 10 voor € 000 is echt oplichterij...

Achteraf zijn we verbaasd waarom mensen zich afkeren van ecologie...
:onheil:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 14/10/13, 14:00

hetzelfde geval zou kunnen worden gemaakt voor Chinese zonnepanelen. Echter (ik zoek geen excuus voor misbruik) de verkoop van een geïntegreerd product, de aanschaf, maar ook de verkoop, reizen, installatie en opstarten vooral met een systeem met batterijen.
Het is dus noodzakelijk om informatie in te winnen bij consumentenverenigingen om een ​​"redelijk" idee te hebben van een installatie.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 14/10/13, 14:02

De marge op Chinese PV is 2 tot 3, wat normaal is!

Verre van de 10 tot 20 gevelwindoplichters! Kort...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 14/10/13, 14:11

De marge op Chinese PV is 2 tot 3, wat normaal is!

je weet heel goed dat op industrieel gebied tussen de productiekostprijs en de verkoopprijs van een product de verhouding vaker van 1 op 10 is; of zelfs meer, afhankelijk van het type product en de oorsprong ervan. Ik had het over de commerciële kosten Frankrijk. Of je nu een huis van 100.000 euro verkoopt of een stofzuiger, de vaste kosten zijn (ongeveer) hetzelfde.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 14/10/13, 14:17

Janic schreef:je weet heel goed dat op industrieel gebied tussen de productiekostprijs en de verkoopprijs van een product de verhouding vaker van 1 op 10 is; of zelfs meer, afhankelijk van het type product en de oorsprong ervan.


Nee, ik weet het niet en u komt blijkbaar nog steeds met cijfers naar voren zonder het te weten... Ik heb het met u over de verhouding: verkoop aan de klant / prijs af fabriek

Janic schreef:Ik had het over de commerciële kosten Frankrijk. Of je nu een huis van 100.000 euro verkoopt of een stofzuiger, de vaste kosten zijn (ongeveer) hetzelfde.


Welke vergoeding? Waar heb je het over? Ik begrijp je vergelijking niet.

Onroerend goed is op dit moment een andere zwendel, maar daar gaat het niet om...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/10/13, 14:30

Ik zie het probleem aankomen als er batterijen zijn! loodzuuraccu's moeten opgeladen blijven, en permanent een zekere zelfontlading hebben ... als de windturbine niets produceert, is het noodzakelijk om de belasting te behouden met edf: extra verbruik!

er is echt geen reden om een ​​batterij te plaatsen!

hetzelfde probleem voor fotovoltaïsche cellen: de oplichters die installaties verkopen die 3 keer duurder zijn dan de normale prijs, richten aanzienlijke schade aan

er is een juridisch probleem: er is geen wet om dit soort oplichters te straffen

met de huidige wetgeving is het volkomen legaal om iets te duur en onrendabel te verkopen!

elke keer als ik telefoontjes krijg die proberen me dit soort onzin te bezorgen, wil ik iets doen om ze in de val te lokken... maar ik weet niet wat ik moet doen, dus soms stuur ik ze gewoon weg

andere keren beantwoord ik alles wat nodig is om ze te laten werken, en verzamel ik het aantal afspraken! zolang hij voor mij zorgt kan hij geen andere duif vinden
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 14/10/13, 17:32

chatelot16 schreef:er is een juridisch probleem: er is geen wet om dit soort oplichters te straffen

met de huidige wetgeving is het volkomen legaal om iets te duur en onrendabel te verkopen!


Bovenal is er een gebrek aan Class Action (class action) in dit land...

> Ik heb het over de verhouding: verkoop aan de klant / prijs af fabriek

Nou, het hangt ervan af, voor een pc, een auto of Chinese zonnepanelen is de marge vrij laag (veel minder dan x2), het zijn vooral de belastingen die de prijs verhogen...

Aan de andere kant, voor een waardeloos stuk plastic voor € 10, een stomme USB-kabel voor € 10, een zak met 10 schroeven voor Casto voor € 5, of een touwtje voor € 30, daar kun je gemakkelijk x10 of zelfs x100...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/10/13, 18:27

de verkoopprijs kostprijsverhouding van het verkochte product kan niet worden beperkt: wanneer u zeer speciale apparatuur verkoopt, met veel commercieel werk, moet u genoeg verkopen om de kost te verdienen: dit is het geval voor alle professionele apparatuur: enorme verkoopprijs

wat serieus is, is de verkoop van gevel- (of liever duif) windturbines voor een prijs die hoger is dan de energie die het over 100 jaar of zelfs nooit zal produceren

wat moet worden veroordeeld, is volledig valse informatie aan de klant

het zou mogelijk moeten zijn om een ​​microfoon in een hoek te plaatsen ... het verhaal op te nemen en het verhaal op plaatwerk te laten zetten

in de tussentijd moet je iedereen vertellen om nooit iets te ondertekenen, om schriftelijke documentatie te vragen om mensen goed advies te kunnen geven alvorens te ondertekenen

al deze oplichters hebben hetzelfde gedrag door nooit een specifiek document te geven totdat we hebben ondertekend, om hun domheid niet te kunnen tonen aan iemand die het zou kunnen controleren

verkoper die bij u thuis komt en geen document wil geven om te controleren voordat hij de volgende week tekent = oplichter
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten