Vraag over de chemische samenstelling van biogas

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2

Vraag over de chemische samenstelling van biogas




par marc91 » 16/02/13, 07:58

hallo
Ik lees veel over biogas
relatief eenvoudig te produceren, het lijkt erop dat deze
bevatten veel CO2, waterstofsulfide
en veel vocht.
Ik ontdekte ook in een document dat we, door het door een metalen zeef (ijzerwol) en houtsnippers te filteren, erin slaagden het waterstofsulfide te verwijderen, wat is het?
voor vochtigheid is er een manier om het gas te drogen?
en wat te doen voor CO2

merci :D
0 x
moe van de ecolos van de gogo
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 16/02/13, 10:19

Deze zuivering wordt "linearisatie van biogas" genoemd om de eigenschappen van aardgas zo goed mogelijk te benaderen.

De CO2 diffundeert in het water, een bubbel maakt het mogelijk om een ​​groot deel ervan te verwijderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/02/13, 13:36

CO2 lost op in water, maar de hoeveelheid opgenomen CO2 is beperkt, dus je moet het water vervangen

probleem opgelost water ook methaan ... dus dit watersysteem maakt een aanzienlijk verlies van methaan ... gelukkig is CO2 beter oplosbaar dan methaan, maar bij oplossen in gewoon water verliest het te veel methaan

oplossing, zoek een product dat veel meer CO2 opneemt dan methaan: water en kalksteen

het passeren van het methaan door een kolom gevuld met kalksteengrind en besproeid met water ... dit water lost de CO2 op, wordt zuur en eet de kalksteen op, waardoor het nog meer CO2 kan opnemen

het water dat de bodem van de kolom verlaat is zeer rijk aan kalksteen en C02: het is voldoende om het de open lucht in te laten stromen, zodat het zijn CO2 en kalksteen verliest, als een versteende fontein, en kan worden hergebruikt gesloten circuit

dankzij kalksteen kunnen we al het CO2 met een lager waterdebiet verwijderen en daardoor minder methaan verliezen dan met zuiver water

een andere opmerking een gas in een vloeistof laten borrelen is niet praktisch: het veroorzaakt een drukverlies dat moet worden gecompenseerd door een pomp ... het gas door een met water besproeide grindkolom laat het gas zonder verlies passeren druk
0 x
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2




par marc91 » 17/02/13, 09:57

chatelot16 schreef:CO2 lost op in water, maar de hoeveelheid opgenomen CO2 is beperkt, dus je moet het water vervangen
..............

dankzij kalksteen kunnen we al het CO2 met een lager waterdebiet verwijderen en daardoor minder methaan verliezen dan met zuiver water

een andere opmerking een gas in een vloeistof laten borrelen is niet praktisch: het veroorzaakt een drukverlies dat moet worden gecompenseerd door een pomp ... het gas door een met water besproeide grindkolom laat het gas zonder verlies passeren druk


in een tekst over de installatie gemaakt door Jean Pain, zegt de auteur dat deze het gas door kiezelstenen heeft "gefilterd" ...

het biogas is ZEER nat, dit zou niet genoeg zijn om de kalksteen op te lossen?, of een druppelirrigatie te voorzien?
0 x
moe van de ecolos van de gogo
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 18/02/13, 20:44

Einde

een moleculaire zeef om het gas te drogen, misschien?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tamis_mol%C3%A9culaire
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/02/13, 23:04

ja de moleculaire zeef is de moderne oplossing in het laboratorium ... maar is het een winstgevende oplossing voor biogas?

Ik ben op mijn hoede voor te dure moderne oplossingen om winstgevend te zijn

Ik hou van de goede oude calciumchloride: rubson-korrels of andere merken

het calciumchloride neemt veel water op, wordt een vloeistof die nog steeds erg hebberig is voor water ... het is nodig om deze verdunde oplossing van calciumchloride te bewaren om het te drogen met de hitte van een haard of van de zon om het opnieuw te gebruiken

Evenzo voor de opname van CO2 is kalksteen een oude methode, er zijn andere, modernere maar duurdere oplossingen
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 19/02/13, 00:08

Ik weet niet of ik zeg dat het is om indien mogelijk te helpen door een oplossing te geven nadat ik weet of het de beste is of niet ...

Wat betreft de moleculaire zeef, vraag het hier, ze maken bijvoorbeeld calciumchloride en moleculaire zeef ...

het moet de 40 euro / kg de zeef hebben ingeleverd, gezien dat het in 2008 rond de 20 was, denk ik ... goed niet bij hen, maar we moeten niet ver van deze benadering verwijderd zijn .. voor het chloride is het hoeveel ?

En klein detail de moleculaire zeef droogt ook en wordt hergebruikt ... zelfde ...

Gevraagd naar de fabrikant is daarom misschien wel de oplossing om erachter te komen welke van het scherm of chloride de beste oplossing is;) ...

Meer kan ik er niet over zeggen, ik word weer lezer na mijn kleine bijdrage ... :) ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/02/13, 01:00

calciumchloride is 1 of 2 euro per kg ... zo goedkoop dat we de verdunde oplossing vaak weggooien zonder te proberen deze te recyclen

daarnaast absorbeert 1 kg calciumchloride enkele kg water omdat de geconcentreerde oplossing hongerig blijft naar water totdat het sterk verdund is

calciumchloride is een verspilling van een of andere chemische industrie ... de waarde ervan is bijna nul en kost alleen de prijs van verpakking en transport

het probleem met calciumchloride is dat je een absorber nodig hebt die groot genoeg is, zodat de gassnelheid erg laag is en het gas dit licht corrosieve product niet veroorzaakt

de moleculaire zeef is beter geschikt voor een hoge doorvoer

pas op voor de huidige informatiebronnen die altijd de oude wegen vergeten, vaak winstgevender in kleine afmetingen
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 19/02/13, 13:06

het is niet verkeerd ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten