Voorverwarmen door wind

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec

Voorverwarmen door wind




par CYRILR » 13/11/12, 17:53

Hallo,

Ik weet niet of ik op de goede plek zit, maar ik probeer hetzelfde. Ik heb advies nodig voor een project.

Korte beschrijving:

We willen de verwarmingswatertank voorverwarmen met een windturbine. De huidige verwarming is gas en we willen het verbruik zo veel mogelijk verminderen.
Het type windturbine is niet slecht beslist, maar het blijft een definitie van het elektrische gedeelte is uitrusting, opslag (indien nodig), transport en beveiliging.
De eerste vraag die me stak is: kan een continue, onregelmatig gegenereerde (vs wind) stroom direct worden omgezet in warmte-energie met een verwarmingselement dat normaal werkt op de 220 of is het heeft het een bepaald verwarmingselement nodig? Zo ja, waar kunnen we dat vinden? Het huis is gelegen in Saint-Denis d'Anjou, tussen Angers en Sablé-sur-Sarthe. We willen vermijden dat we de toezichthouder / toezichthouder moeten gebruiken voor prestatieproblemen en dus kosten.

Je ideeën, opmerkingen, reacties zijn welkom

dank u
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 13/11/12, 18:32

Hallo CyrilR!

Ja, het is mogelijk om de energie van de windturbine te gebruiken om een ​​warmwatertank te verwarmen, maar als u ons het model van de windturbine kunt geven, zou dit ons enorm helpen om te weten welk type installatie u nodig heeft.


Met het risico herhaald te herhalen wat er vaak op deze site is gezegd, zal zonneverwarming veel beter presteren dan een windturbine om water te verwarmen dat veel energie kost, tenzij je een grote windturbine hebt. .

A+
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/11/12, 20:02

alles is mogelijk ... elke directe of wisselstroom kan een weerstand verwarmen ... het is voldoende om de maximale spanning niet te overschrijden om de weerstand niet te grillen ... als de spanning lager is, verwarmt het minder maar het verwarmt nog steeds

blijft om te specificeren welke windturbine, om de 1000 of 2000W te maken die vaak wordt gebruikt in boilers, een grote windturbine nodig heeft die misschien te duur is om rendabel te zijn om water te verwarmen
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/11/12, 00:11

Dag
chatelot16 schreef:alles is mogelijk ... elke directe of wisselstroom kan een weerstand verwarmen ... het is voldoende om de maximale spanning niet te overschrijden om de weerstand niet te grillen ... als de spanning lager is, verwarmt het minder maar het verwarmt nog steeds



Ik ken een man die een grote wind heeft om zijn huiswater te verwarmen (cascade 60) het loopt continu de fout als je alle standaard thermostaten tank 220 volt houdt AC thermostaatcontacten lijken niet op DC-bron, ondanks het is geen inductieve lading.
de andere fout zag de grote afmeting van de windturbine toen de wind hard waaide en installeerde een systeem van lading (extra weerstanden om de generator te laden en zijn snelheid te modereren
(eenvoudige oplossing om het te beschermen tegen te hoge snelheid)

Andre
0 x
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 14/11/12, 05:06

Bonjour à tous,

Dank u voor uw antwoorden.

Het merk en het model van de windturbine zijn nog niet behouden, maar het type ja. Het wordt een type met verticale as. Het zal op een groot schuurdak worden geïnstalleerd. Velen hebben al de aandacht getrokken. Er is dit: http: //www.noveol.com/index.php? P = noveolienne en die http://www.gual-statoeolien.com/statoeolien.html. Er zijn een aantal andere, maar dit zijn de twee modellen die in het vizier zijn. Uw mening over dit onderwerp interesseert ons natuurlijk, maar wij zullen hier bij deze persoon blijven vanwege de site en de soort winterwinden die er in deze regio zijn.
De zonne-energie werd verlaten vanwege het winterklimaat in Mayenne. Weinig zon en veel wind.

Als ik het goed begrijp, kunnen we de elektrische elementen van een normale waterverwarmer gebruiken, afhankelijk van het vinden van thermostaten die geschikt zijn voor gelijkstroom.

Vraag: De elektrische elementen van een gewone waterverwarmer die van staal is, zijn nogal "robuust", loopt het niet het risico om helemaal niet te verwarmen tot een bepaalde windsnelheid niet wordt bereikt? en zo ja in dit geval, moeten we de verwarmingsweerstanden dan ook niet aanpassen aan een gelijkstroom en onregelmatig, als het bestaat ...?

dank u
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 14/11/12, 08:38

Hallo Cyril!


De tweede link zal naar mijn mening een betere uitvoering opleveren!



Om de weerstand te regelen, zijn er elektronische relais ontworpen om te oscilleren om de slechte betrouwbaarheid van het normale thermostaatcontact te vermijden, door de oscillatie te variëren, kunt u de snelheid van uw windturbine regelen om wegloper te voorkomen en ook het remmen bij zwakke wind.

Een relatief eenvoudig klein elektronisch samenstel kan aldus aan alle windkrachten voldoen.


De andere, eenvoudigere oplossing voor niet-ingewijden is om batterijen op te nemen aan de uitgang van de windturbine met de meegeleverde regeling gevolgd door een omvormer die de weerstand van de ballon en met de ingebouwde bescherming van de omvormer levert. is bedoeld om overmatige ontlading van de batterijen te voorkomen, voeg een eenvoudige timer toe (inschakelvertragingen) die een vertraging in de stroomtoevoer van weerstandsverwarming veroorzaakt tijdens het opladen van de batterijen om oscillatie van de omvormer te voorkomen (op stop) gezien de lage energie geleverd door de windturbine bij zwakke wind.


Kom je uit Quebec of Frankrijk?

Ik ken Quebec niet in Frankrijk of Mayenne in Quebec !!!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 14/11/12, 09:17

Met je windturbine moet je een ademautomaat installeren, met een anti-runaway-beveiliging. De bediening is eenvoudig: wanneer u geen elektriciteit verbruikt en de windturbine te snel draait omdat er wind is, wordt het overtollige vermogen gedissipeerd in een weerstand, die de windturbine vertraagt ​​en voorkomt dat de windturbine verpakking.

De weerstand kan vrij die van een waterverwarmer zijn.

Aan de andere kant zal de thermostaat een beetje subtiel zijn: aangezien er altijd een weerstand beschikbaar moet zijn om de windturbine te beschermen, is het onmogelijk om bij veel wind te stoppen met verwarmen! De thermostaat zal dus moeten omschakelen tussen de "officiële" belastingsweerstand van de windturbine en die van de boiler.

Het is misschien gemakkelijker om het complete systeem met de omvormer te kopen, wat nog een voordeel heeft: als de boiler eenmaal warm is, kunt u de rest van uw huis voeden met ...

Anders geeft een weerstand niet om de vorm van de stroom die je erin stuurt, continu of niet, het maakt niet uit. Neem alleen de RMS-spanning in rekening. De weerstand van uw boiler tegen (bijvoorbeeld) voor 1500W in 230VAC (RMS). Als u het vanuit 230VDC verzendt, produceert het 1500W. Door tegens als je 100VDC verstuurt, zal het veel minder warmte produceren (P = V² / R).

Je kunt ook een warmtepomp van stroom voorzien met je windturbine, maar deze heeft een stabiele en voldoende stroom nodig, de machines houden niet van alle variabele voedingen ...
0 x
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 16/11/12, 04:59

Hallo,

Allereerst hartelijk dank voor uw deelname. Zelfs als ik niet al je ideeën deel, dwingt het me om mezelf te bevragen en het is altijd goed in dit soort projecten.


De kwestie van regulator en anti-runaway-bescherming moet worden geregeld met een zelfregulerende windturbine, bijvoorbeeld door een draaivleugelsysteem in combinatie met een veerregelingssysteem. In ieder geval zal het een Darrius-type windturbine zijn, want zelfs als de VS een windturbine oplevert die minder is, heeft dit andere voordelen die waarschijnlijk zullen worden gekozen.

De thermostaat, om te heroverwegen, zal niet van het type zijn dat op een Cascade wordt gevonden, dwz op het oppervlak van de tank is aangebracht en werkt op de 220. Het is het type dat direct in warm water wordt ondergedompeld en in dit geval zijn ze meestal 24 VDC, althans dat is wat ik op mijn huidige verwarmingssysteem heb. Ik geloof (misschien ten onrechte) dat hij veel minder gevoelig zal zijn voor de huidige variaties. Corrigeer me als ik het mis heb.

Voor de veiligheid van de windturbine, dacht ik aan zoiets als de industriële motorkoppeling voor naaimachines. Wanneer het nodig is om de productie van warmte te stoppen, wordt de koppeling ontscheept, de windturbine wordt leeg en de weerstand wordt niet meer verwarmd. Om alles te hacken, is een goede monteur nodig. Als je Mayenne kent, ben ik geïnteresseerd.

Een omvormer-ladingregelaarkit gekoppeld aan of niet aan batterijen, mijn idee is er niet slecht op en als het weg is, is het neen. Het verdient de voorkeur om te werken met de productstroom, zelfs variabel en onregelmatig als deze wordt verwarmd.
Het veroordeelt ons om de stroomvoorziening van het huis en projecten zoals een warmtepomp te vergeten. Hoe dan ook, ik ben niet gericht op elektrische-batterijen-elektronica, en ik zal proberen dat zoveel mogelijk te vermijden. Ik ben meer voor mechanische systemen. Ik vind het beter om een ​​systeem te hebben dat mechanisch dan elektrisch werkt, de schade is zeldzamer en onderhoud minder duur omdat we het zelf kunnen doen.

Ik moet een variabele van het project opgeven:
Ik woon in Quebec en het project zal in Frankrijk worden gerealiseerd. Mijn vader (in Frankrijk) besloot laat (80 jaren) om dit project te verlaten, behalve, het is een techno-resistente (geen computer, dus geen net) maar een heilige hacker. Ik heb zijn hackinggenetica geërfd, maar ik heb internet toegevoegd aan mijn obsessie, niet aan hem. : Cheesy: Dus ik plan het project hier en hij zal (in Frankrijk) een goed ontworpen opname realiseren. Alstublieft.

Nogmaals bedankt voor uw opmerkingen. Ik waardeer ze.

CYRIL
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 16/11/12, 11:42

CYRILR schreef:Ik geloof (misschien ten onrechte) dat hij veel minder gevoelig zal zijn voor de huidige variaties. Corrigeer me als ik het mis heb.


Ja, het zal hetzelfde zijn.

Kun je de kenmerken van de windturbine plaatsen, met inbegrip van de curve die de geproduceerde stroom afgeeft aan de snelheid van de wind en de belasting die ermee verbonden is?

CYRILR schreef:Voor de veiligheid van de windturbine, dacht ik aan zoiets als de industriële motorkoppeling voor naaimachines. Wanneer het nodig is om de productie van warmte te stoppen, wordt de koppeling ontscheept, de windturbine wordt leeg en de weerstand wordt niet meer verwarmd.


Als de thermostaat de warmte afsnijdt, zal de dynamo zeer laag belast zijn en de windturbine niet weerstaan. Als de windturbine niet wordt meegesleept door het ontwerp, dan wordt de koppeling niet gebruikt. voor niets, het is niet nodig om je leven te compliceren.

> Ik vind het beter om een ​​systeem te hebben dat mechanisch werkt
> elektrisch is schade zeldzamer en onderhoud goedkoper omdat
> we kunnen het zelf doen.

Persoonlijk stoor ik me niet aan elektronica, want het is mijn vakgebied. Maar als de "doelgroep" mechanisch onderlegd is, dan moet je op zijn sterke punten spelen en daar ben ik het helemaal mee eens! ...
0 x
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 19/11/12, 16:03

Hallo,

Dus als ik het goed begrijp, zegt de thermostaat dat er 'verplicht en minimaal' batterijen zijn om de thermostaat in elektriciteit 24vdc stabiel en constant te houden.
Is dit echt een must?
Kunnen we de thermostaat niet voeden met EFRO?

Een van mijn doelen is het minimaliseren van de investering voor zowel de productie van wind en de distributie van de verwerking. Dus ik probeer alles te vermijden dat de opbrengst tussen de productie aan de uitgang van de windturbine en het verwarmingselement kan 'opeten' (en ik weet dat het snel gaat) een kleine 5% hier, nog een 15% hier en ik kan uiteindelijk de productiecapaciteit voor hetzelfde resultaat verdubbelen. Produceer, transformeer en verspreid tegen een vergoeding en ik cultiveer mijn natuurlijke hebzucht om te proberen het zo veel mogelijk te verminderen : Cheesy:

Inderdaad, de '' doelgroep '' is comfortabeler in mechanica dan in elektronica. Moet doen met de beschikbare middelen : Cheesy:

Voor de kenmerken van de windturbine vond ik dit hier:
http://www.gual-statoeolien.com/Doctech.pdf
Het is behoorlijk minimalistisch, maar dat is alles wat ik op het critter vond. In elk geval is mijn idee nog niet over het model bepaald, zoals ik hierboven heb uitgelegd. De Gual bevalt me ​​goed, maar het heeft geen systeem van zelfregulering voor te harde wind. Het maakt me moe :onheil:
Als zij degene is die het einde houdt, is 2 nodig. We hebben ruimte om 3 zonder veel problemen te installeren. Als er meer nodig is dan 3, zullen we een probleem hebben, maar we zijn er niet ...

Om een ​​mogelijke hogere productie tegemoet te treden, ben ik meer geneigd om naar een model als dit te gaan:
http://www.naturavox.fr/energies/articl ... cal-bsb-le.
Het enige nadeel dat ik zie is dat het nog steeds op een ambachtelijk podium staat. Weinig kostenschalen mogelijk door geïndustrialiseerde productie. Dus het idee is interessant, maar waarschijnlijk niet erg betaalbaar voor een persoon. Productie-eenheden kunnen toevoegen door me veel te stapelen. Eindelijk! We zijn nog niet zover.

Uw opmerkingen worden altijd op prijs gesteld.

CYRIL
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten