Piggott windturbine @Technistub

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

Piggott windturbine @Technistub




par emlaurent » 18/10/12, 11:42

Hallo,

Technistub, open werkplaats-laboratorium in de Elzas biedt een speciale sessie rond een Piggott-type windturbineproject!

De windturbine is gemaakt door een van de leden van de vereniging. Het is een Piggott met een diameter van 1.80 m (met een elektrisch vermogen van 250 W) met mechanische veren, 3 vaste messen, een platgewonden generator... Het interessante is dat de ontwerper het zeer goed gedocumenteerd heeft, wat het gemakkelijker maakt om zelf te klussen.
uitzicht hier voor meer informatie

De generator en de gondel met de windvaan en veren zijn al voltooid. Rest ons nog het maken van de mast, de bladen en de elektronica voor het regelen van de last.
Technistub biedt u een kleine presentatie van deze windturbine met alle technische elementen en de praktische realisatie. Daarbij willen we een groepsreflectie doen om technieken te vinden voor het maken van de bladen en de elektronica:

- Voor de bladen wordt de klassieke Piggott-windturbine gemaakt door met de hand gesneden houten profielen, het profiel is daarom eenvoudig en niet erg efficiënt. We zouden dingen kunnen verbeteren door een complex profiel te gebruiken en een CNC-snede van Technistub of met composiet...

- Voor de regelelektronica: het laadsysteem van de accu is vrij eenvoudig, maar je moet denken aan veiligheidsvoorzieningen zoals een ontlaadsysteem wanneer de accu vol is en eventuele redundanties.

Meer weten over deze windturbine en een handje helpen om de windturbine vooruit te helpen?
Kom vrijdag 26 oktober om 19 uur naar Technistub!
Aanvang van de presentatie om 20 uur gedurende 1 uur, daarna denken we na over oplossingen met degenen die dat willen.

A+
Emmanuel
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 25/10/12, 12:06

Enkele foto's van de windturbine.
Om even de eer te geven waar de eer toekomt enz...: de windturbine is niet van mij maar van een lid van Technistub!
Beeld
Beeld
Beeld

grotere afbeeldingen staan ​​op de Technistub-blog
A+
0 x
jsdu19
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/02/13, 09:40
Plaats: Frankrijk




par jsdu19 » 24/02/13, 14:42

hallo, je project is goed, maar naar mijn bescheiden mening is het kiezen van 8 magneten voor 6 spoelen niet top voor elektrische productie, je hebt 3 magneten per fase nodig voor wisselstroom, dus in dit geval minimaal 9 magneten, voor continu vermogen 2 magneten per fase dus hier minimaal 6.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten