Hoe maak je een Windmaster voor 600 zwarte ingesteld?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2

Hoe maak je een Windmaster voor 600 zwarte ingesteld?




par coccigro » 22/08/12, 22:56

hello,

Ik installeerde mezelf een zwarte 600 met een BR3-remmodule en een 500-windsoladin. Ik heb net ontdekt dat de omvormer misschien niet door de leverancier voor mijn windturbine is geconfigureerd, zoals ik dacht.

Ik heb de 600 wizard soladin-software die ik in de windmodus heb gezet. Ik moet nog steeds het juiste snoer vinden.
Ik vond parameters op de Duitse mahnecke-site, duidelijker uitgelegd op:
http://www.avi-plus.com/images/fbfiles/ ... urbine.pdf

deze parameters geven de 5-waarden van de vermogenscurve van mijn windturbine en de 3-waarden waarvan ik de naam ben vergeten. Ik wil nog steeds op deze waarden zijn voordat ik aan de slag ga.

zou iemand ervaring hebben met dit soort configuratie?

momenteel produceert mijn windturbine bij lage wind, maar wanneer de windsnelheid toeneemt, lijkt de productie niet evenredig te stijgen.

bij voorbaat dank.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 23/08/12, 15:08

Welkom bij Coccigro Econology!


Welke waarden van spanning (U 0-4) en stroomsterkte (I 1-3) heeft u in uw programmering ingevoerd?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 23/08/12, 23:49

Hallo allemaal.

De mijne zal binnen 4 weken operationeel zijn.
A priori vond ik veel bochten op internet.
Ik denk dat je het bij Taton zult moeten doen, afhankelijk van je site.

Hoe hoog heb je je machine neergezet?
Met welke windsnelheid begint het te produceren?
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 02/09/12, 10:12

hello,

Bedankt Alain.

Ik heb mijn machine nog niet kunnen invoeren omdat de USB-adapter die ik heb besteld niet bij de verkoper is aangekomen. dus ik weet niet of dit de fabrieksinstellingen zijn of dat de leverancier (die geen antwoord heeft gegeven) iets heeft geretourneerd.

mijn windturbine staat op een 7m-mast in een opening op mijn terrein tegenover de heersende wind. het is op 30m van mijn huis, dat is 8m. Ik wilde het niet hoger zetten (mijn windturbine) om esthetische redenen.

Ik heb ook geen anemometer, dus ik kan geen exacte waarde voor windsnelheid geven. maar ik ben al verschillende keren gevraagd of ik stroom stuur om het te laten draaien als er geen wind is ...
Ik kan beleggen ...

toch is het dat wanneer de productie start, de omvormer 0,252 A, of met 229V van het netwerk, ongeveer 57W verzendt.

later wil ik, indien mogelijk, de vermogenscurve aanpassen aan de winter- en zomerwinden, om het maximale uit mijn machine te halen zonder aan veiligheid te grenzen.
maar daarvoor moet ik begrijpen hoe de vermogenscurve en de andere parameters werken.

op welke sites heb je stroomcurves gevonden, Ruthene?

cordialement.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 05/09/12, 12:01

Hallo,

Op Duitse sites heb ik niet langer de adressen, maar die is vrij actief:

http://translate.google.de/translate?pr ... l=de&tl=fr

Ik begrijp niets in het Duits, maar ik herinnerde me dat de programmering op uw site was gebaseerd (turbulentie ...).
U kunt vertrekken met de prog van uw leverancier en deze geleidelijk aanpassen.

Heb je de kabel en de converter niet om aan te sluiten op de windmaster?
0 x
dugorené
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 04/09/12, 18:34

Hoe configureer je een windmaster voor een zwarte 600?




par dugorené » 06/09/12, 19:26

Dag
Ik had een Black 600 (of Schwartz 600) windturbine en een Windmaster 500 omvormer ongeveer een maand geleden geïnstalleerd rond 10.
Ik heb de software en parameters op internet geladen, omdat noch de verkoper, noch de fabrikant van de omvormer (Mastervolt) wist hoe hij me moest informeren. Tegenwoordig werkt het met deze parameters:
Pt V A

0 20 0,0
1 30 0,5
2 40 1,5
3 50 2,5
4 60 8,0
Bijgevoegd is een site van forum Duits (vertaald in het Frans).
http://translate.google.fr/translate?hl ... %3Dimvnsfd
Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.
Tot later.
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 07/09/12, 22:11

bonsoir,

ah, bedankt, dit is concreet.

Ik ontving met de windmaster een rj 11-kabel en een rs232-adapter. Ik heb geen rs232-aansluiting op mijn laptop, dus ik heb een usb-rs232-adapter gekocht die ik niet kan installeren ... maar die wel komt. Ik beweeg langzaam, dat is alles.

Dugorené, weet jij het aantal Kw / h geproduceerd door je machine? Is uw remmodule een BR3? bevindt u zich op een site die erg blootgesteld is aan de wind?

Goedenavond.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 08/09/12, 00:22

coccigro, aandacht, ik heb gemerkt dat de 600 wizard soladin niet werkt met alle RS232-USB-converters !!! Ik heb Windmaster erover verteld, ze weten ervan. Ze hebben geen oplossing. Je moet een goede Converter tegenkomen met de juiste driver en de juiste component.
Voor pc's met een native RS232-poort werkt dit elke keer.

Deze:
http://cgi.ebay.fr/Cable-Adaptateur-Con ... 25734297ce

Ik heb 7 gekocht, ze werken. Degenen die ik 4 maanden geleden heb gekocht.
Ik heb getest onder Win 7 Starter, Win XP, Win Vista en veel verwacht met de Soladin600-wizard ...
0 x
dugorené
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 04/09/12, 18:34




par dugorené » 08/09/12, 12:29

Dag
Mijn windturbine is bevestigd op een 7m-mast zoals die van jou (sinds 2 slechts maanden voordat het op de gevel van het huis was, maar het geluid van de trillingen te vervelend was), het is goed blootgesteld voor de heersende wind.
Voor het remsysteem, ik weet het niet, ik ga de verkoper vragen, ik moet hem binnenkort ontmoeten.
voor bedrading gaf ik er de voorkeur aan deze aan te sluiten op een oude laptop, geen adapter nodig. met betrekking tot de productie (als ik de software geloof) is het 15 Kw (jammerlijk, ik weet het, daarom ga ik de verkoper ontmoeten!).
Bijgevoegd is een laboratoriumrapport (als het werkt omdat ik er niet aan gewend ben)
https://www.econologie.info/share/partag ... ER1ypm.pdf
zie je later
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 09/09/12, 21:53

bonsoir,

dat is alles, ik heb eindelijk de windmaster kunnen bereiken. een beestgeschiedenis van port com.

Ik heb de bestaande curve gewijzigd door die van de site die ik in mijn eerste bericht geef, dat wil zeggen:
IVA
0 35 0,0
1 50 1,5
2 58 3,0
3 65 5,0
4 70 7,8 (automatisch)

deze curve begint iets hoger dan de vorige en eindigt iets lager. bij zwakke wind zie ik al een verschil. mijn omvormer begint altijd met de productie bij 0,252 A, maar deze gaat onmiddellijk over 0,260 en vaak 0,300 in plaats van minstens als voorheen te stagneren. er is nog geen sterkere wind geweest. het zal natuurlijk tijd kosten om dit alles te bevestigen.
Ik zou nog steeds zeker weten waar deze waarden mee overeenkomen en welke veranderingen ze brengen als we ze nauwkeuriger wijzigen.

bedankt voor het laboratoriumrapport, Dugorené. het komt van de SEPEN-site, toch? het is niet erg bemoedigend. Ik zou graag willen weten hoe u uw productie meet. Personellemnt, ik heb een EDF-meter geïnstalleerd die in mijn werklocatiedoos is hersteld, maar deze is niet gevoelig genoeg en houdt geen rekening met de minimale productie. toch ziet de huisteller het verschil!
als ik de siteteller geloof, laat je productie me dromen ...

Goedenavond.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten