Groentecakes branden in een pelletkachel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2

Groentecakes branden in een pelletkachel




par yannko » 26/07/12, 10:28

Hallo iedereen

Ik ben momenteel bezig met een biomassaproject voor verwarming / warmwaterdistributie, zie coge stirling (mega genoeg van het gebruik door m ... e dozen, dus ik ga door met mijn projecten).

Ik ben op zoek naar informatie over de verbrandingskwaliteit van oliekoeken gemaakt van planten, gebruikt in zelfladende pelletkachels.

Wat is de incidentie van een vetgehalte tussen 10 en 20% in oliekoeken?

Is er een verbrandingskwaliteitsnorm voor oliekoeken, zoals DIN + voor houtpellets? Welk vochtigheidsniveau is ideaal?

Heeft iemand het ooit in hun pelletkachel getest? Zo niet, is iemand klaar om het te proberen?

Zijn tot slot conventionele korrelpersen voldoende, of heeft u voor deze planten een specifieke pers nodig?

Tegen welke prijs per ton worden oliekoeken verkocht (diverse planten, slechts een idee)?

Dat is een hoop : Mrgreen:, maar ik heb een serieuze basis nodig, en op het internet variëren de aantallen sterk, althans hier weet ik dat ik de gegevens kan vertrouwen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/07/12, 12:13

Geef me, zonder echt te antwoorden, het antwoord van deze agronoom: ik vind het zonde om oliekoeken te verbranden, een voedsel dat rijk is aan eiwitten.

Ik denk dat houtige planten, die anders niet kunnen worden geëxploiteerd, de echte hulpbron zijn, generaliseerbaar en duurzaam, om kachels en pelletketels van brandstof te voorzien!

Ik stel voor dat u uw project door de volgende "haalbaarheidszeef" haalt:

- de bron is zo reproduceerbaar / vernieuwbaar: ja

- de bron is beschikbaar: ???? U bent in conflict met de productie van diervoeder, met momenteel stijgende prijzen (tekort aan sojabonen, na droogte in de VS)

- welke lange termijn? : bevolkingsgroei zal de spanning op voedselproducten verergeren; concurrentie tussen voedselproductie in de landbouw en energieproductie in de landbouw (zie bio-ethanol, zie palmolie); is het project ethisch verdedigbaar: nee !!!

Het branden van cake, zoals het verbranden van tarwe, is voor mij een bevlieging van de rijken die niet standhouden in een eindige wereld !!!

We hebben een enorm bos, dat groeit in Frankrijk, dat onderbenut wordt, op land dat gedeeltelijk moeilijk te ontwikkelen is voor voedselproductie in de landbouw ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 26/07/12, 12:41

hi Did :D,

dank u voor uw reactie, ik ben het met u eens, want mijn project betreft oliegewassen die afval zijn, onbruikbaar als diervoeder. :D

Ik neem bijvoorbeeld koolzaad enz., Want vanaf het moment dat ze een bepaald percentage olie hebben, ga ik ervan uit (terecht of onterecht?) Dat hun gedrag als brandstof vergelijkbaar zal zijn.

Anders zou ik mezelf natuurlijk niet toestaan ​​om grondstoffen te verbranden die kunnen worden gebruikt voor voedselproductie.

Ik zei cake, misschien zouden biomassapellets nauwkeuriger zijn :? Kortom, pellets gemaakt van organisch productieafval, maar die nutteloos zijn (niet eetbaar, niet bruikbaar anders dan als compost).

Daarna weet ik helemaal niet wat er "goed" kan zijn om voor dieren te persen? Heeft iemand enig idee wat als veevoeder kan worden gebruikt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/07/12, 17:04

Koolzaad kan gebruikt worden in diervoeder. Ik kan me niet herinneren dat het ongewenste verbindingen bevatte, die we door selectie hebben weten te elimineren.

In het kader van een ongebreidelde globalisering waren sojabonen uit Brazilië of de Verenigde Staten mogelijk goedkoper.

Behalve in een bepaald geval dat me zou ontgaan, maar daar, heet, zie ik niet welke, een cake het resultaat is van het persen van een oliezaad. Omdat de olie over het algemeen eetbaar is, kunnen we aannemen dat het zaad was. Na het persen, om het olieachtige deel (lipiden) te extraheren, blijven het "koolhydraat" -gedeelte en het "eiwit" -gedeelte over. Dus wat is goed in termen van voeding (inclusief de mens - pindakoek is een geweldig eiwitrijk voedsel voor baby's in Afrika!).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 26/07/12, 20:25

Terwijl u het bericht van goedkeurt Did67Ik specificeer dat de oliekoeken vaste verbrandingsresten produceren die niet gemakkelijk te beheren zijn.

Ik heb persoonlijk op experimentele basis een gecomprimeerd blok (het is een grote pellet) oliezaadmeel verbrand, het was een infectie!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 27/07/12, 08:56

Ok dat is interessant!

Nou, ik vroeg, wat ik wil gebruiken, kan niet worden omgezet in voedsel voor runderen, of gewoon in dieren.

Misschien helpt het snijden in kleine pellets bij de verbranding? A priori vond ik ketels die vetresten (inclusief oliekoeken) verbranden, nadat ik geen idee heb wat het kan geven ...

Iemand zou het willen proberen (iemand met een pelletketel) : Mrgreen: ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 31/07/12, 11:42

Niemand heeft enig idee :?
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten