Een nieuw type windmachine!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne

Een nieuw type windmachine!




par manitou22 » 18/06/12, 21:51

Hallo,
Pas op, dit zijn geen windturbines!!!
http://news.discovery.com/tech/wind-power-without-the-blades.html
Een blik
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/06/12, 13:33

Het gebruik van staven van het type riet of bamboe vol piëzo-elektrische omvormers die door de wind worden geschud, heeft een laag rendement, waarop deze schakels stil zijn, omdat de energie van de wind wordt verzameld door zijn stuwkracht of kracht op oppervlakken, die een kracht geven die evenredig is met de bewegingssnelheid van dit oppervlak.

Optimale snelheid bij maximaal vermogen is een derde van de windsnelheid.

Deze bamboes hebben dus geen groot oppervlak tegen de wind in, dus een zwakke kracht, en bewegen niet snel, vastgemaakt aan hun basis, erg ver van de windsnelheid, dus een zwakke opbrengst.

De moderne windturbines ze verifiëren deze twee principes, met de versterking door de typische lift van een vliegtuigvleugel.

Zo zullen veel varianten van bamboe of in de wind wuivende bladeren een lage opbrengst per m2 hebben.

Behalve extreme eenvoud, niet duur, (hier niet het geval) ze hebben geen interesse.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/06/12, 15:38

"Holocaust ontkenners realiteit, een lange traditie"


Van Dede!!!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/06/12, 16:31

Goed...

Ja Alain G, ik begrijp ook niet hoe men zo gemakkelijk de berekening van de hefboomarm kan overslaan!

Als we maar 30% van de windkracht zouden terugwinnen, zou het moeilijk zijn om de zeilboten vooruit te krijgen... (Iedereen zal trouwens gemerkt hebben dat hoe hoger je op een mast klimt, hoe kleiner de zeilen... : Lol: Anders zou alles ontploffen: CQFD...)

Om nog maar te zwijgen van de andere "krachten", ik begrijp absoluut niet hoe het komt dat iemand die beweert een "natuurkundige" te zijn, zo snel de basisregels van zijn discipline negeert, zoals de wet van de massa of de zeer belangrijke moment "Force(x) hefboomarm", die de wind van toepassing is – zowel op de zeilen van een boot – als op deze zeer lange kunstmatige hengels, met berekende flexibiliteit... (180 voet = hoe dan ook 54 meter hoog...).

als een "Zacht briesje" van ongeveer 15 Km/h (kracht 3 op de schaal van Beaufort) en het uitoefenen van een kracht van ongeveer 1 kg/m2 op de zeilen, zou onmiddellijk worden vermenigvuldigd met 50 keer de oorspronkelijke kracht! (En net iets minder in een fase van “los» in het geval van deze kunstmatige bamboe... moeilijk te berekenen maar absoluut niet te verwaarlozen aangezien we dan in de aanwezigheid zijn van traagheidskrachten die op hun beurt worden versterkt door de stuwkracht van de wind... maar laten we gewoon blijven bij de berekening van het moment... om het simpel te houden!)

Dus zelfs als het mogelijk zou zijn om "slechts" 30% van de initiële "Kracht" terug te winnen: dit zou vermenigvuldigd worden met de lengte en er zou nog steeds een bruikbare kracht overblijven van 15 kg/m2.

een "koele windvolgens Beaufort en het wordt 150 kg/m2, agrote uitgave» niet ver van dubbel (300 kg/m2) en voor de "Windvlagen", tot 550 kg/m2 !!!

: Mrgreen: PS: mijn excuses aan de gemeenschap van Forum niet om de spot te drijven met wetenschappelijke en onbegrijpelijke wiskundige formules voor de forumhun middelen, en als het herstellen van de waarheid hier wordt beschouwd als "prod» degenen die hun eigen inschatting overschatten (als ik beleefd blijf...). En met degenen die van de gelegenheid gebruik maken om hun rekeningen te vereffenen...
Dernière édition par Obamot de 19 / 06 / 12, 16: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/06/12, 16:45

Obamot Hi!


Mijn antwoord probeerde het negativisme van Dédé!


Om terug te keren naar het beginpunt, we kunnen dit type herstel vergelijken met een magneet voor een spoel, als we de staaf bewegen, zal hij energie produceren, maar als we hem aan één kant uitrekken, zal hij niet produceren, dus om het goed te laten werken, moet de wind in vlagen komen.


Uiteindelijk kan hij heel goed geplaatst worden waar windvlagen zijn, waar de conventionele windturbine niet presteert!

Eindelijk is er nog iets dat aan Dédé is ontsnapt. Ik weet alles die weer negatief op het onderwerp is ingegaan! 8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/06/12, 17:02

:schok:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 304 gasten