Kleine windturbine: kwestie van mast

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dmj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/12/08, 22:11

Kleine windturbine: kwestie van mast




par dmj » 25/04/12, 14:17

Bonjour à tous,

Ik wil graag een kleine windturbine van ongeveer 1000W installeren. Ik weet dat het belangrijkste bij deze aanpak is dat je zorgt voor blootstelling aan de wind. Ik zou hem daarom idealiter 12 meter boven de grond moeten plaatsen, boven de omliggende daken.

Mijn beperkingen zijn als volgt: een tamelijk voorstedelijke stedelijke omgeving en een goede oriëntatie ten opzichte van de heersende winden. Bovendien zitten we in een windcorridor (rechte straat die naar de voorkant leidt) en een vrij duidelijke achterkant (campus met weinig gebouwen en enkele bomen), wat betekent dat de installatie interessant kan zijn.

De tuin is niet erg groot (ongeveer 100m2 beschikbaar op de grond), waardoor het gebruik van tuidraden beperkt is. De woning is circa 6 meter hoog. De tuin wordt ingenomen door een oud huis dat is omgebouwd tot zomerkeuken en werkplaats (hoogte ongeveer 3 meter)

Ik wil de windturbine dus minimaal 10 meter hoog plaatsen. Mijn eerste idee was om de mast aan de werkplaatsmuur te bevestigen. Voor de eerste 3 meter zou dit wel kunnen maar voor de rest denk ik dat de oplossing niet haalbaar is. Hierdoor zou ik inderdaad een mast van maximaal 6 meter kunnen monteren, wat niet echt effectief zou zijn. Daarom ben ik op zoek naar een mastloze mastoplossing die compatibel is met deze configuratie.

Ik vergat erop te wijzen dat kraantoegang onmogelijk is, dus geen masten uit één stuk en groot funderingswerk meer.

De hier voorgestelde oplossing http://www.aurore-energies.com/eolienne/mat_d_appui_mural_anti_vibration_pour_eolienne/mat_mural_pour_eolienne_whisper_100.html beantwoordt gedeeltelijk mijn probleem, maar laat me niet toe een interessante hoogte te bereiken.

Dus als je ideeën hebt, ben ik geïnteresseerd, want ik ben nu helemaal droog.

Bij voorbaat dank voor uw suggesties.

Jerome
[/ Url]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 25/04/12, 14:25

Ik denk dat als je het zonder tuidraden wilt doen, je moet kijken naar het zelfdragen van een zelfdragende mast: eigenlijk 3 of 4 buizen of hoeken die met elkaar zijn verbonden door dwarsbalken, precies zoals hoogspanningsmasten.
het kan direct ter plaatse worden gemonteerd door middel van lassen of bouten. Als u geen hoogtevrees heeft en de nodige voorzorgsmaatregelen neemt (harnas, helm), kunt u hem direct ter plaatse monteren (de dwarsbalken dienen als laddersport om toegang te krijgen tot het gedeelte erboven)

Anders gebruiken sommigen lantaarnpalen: grote achthoekige gegalvaniseerde buizen met een licht conische vorm.
0 x
dmj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/12/08, 22:11




par dmj » 25/04/12, 14:35

Bedankt, ik hou van het idee van de pyloon die bezoeken mogelijk maakt!
De basis van de mast kan tot 3 meter aan de muur worden bevestigd, waardoor een te diepe fundering wordt vermeden.
0 x
dmj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/12/08, 22:11




par dmj » 25/04/12, 16:03

D. Ik vind tweedehands zelfdragende masten van 12 meter lang, die aan elke kant 30 cm lang zijn (vaak gebruikt in amateurradio). Het lijkt mij perfect!

Toch bedankt voor het idee.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 26/04/12, 19:31

Hallo,

tussen zijn en schijn bestaat een marge.
Als deze marge positief is, des te beter, anders is het een ramp....

Als u uw mast aan de muur bevestigt en uw mast is te klein, dan is het niet de muur van betonblokken die hem vasthoudt; de muur komt met de mast mee als deze valt.

tussen een antenne en een windturbine zijn de beperkingen niet hetzelfde, voor een windturbine van 1 kW zou ik op het eerste gezicht zeggen dat je een rotor krijgt met een diameter van ongeveer 2.4 m, deze duwt hard als de wind waait... .

Je moet eerst een beetje rekenen...

En voordat u uw windturbine koopt, moet u vooral de wind meten met een windmeter en niet visueel, en indien mogelijk metingen over een periode van 5 tot 6 maanden doen, kortom het windpotentieel bij u thuis kennen, dit voorkomt risico's. komt in productie.

en tussen ons is 12 m het minimum om stabiele wind te hebben en vooral het maximum om geen bouwvergunning aan te hoeven vragen, maar in geen geval de ideale hoogte om een ​​goede productie te hebben...
0 x
dmj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/12/08, 22:11




par dmj » 26/04/12, 19:41

Ik ben het er in principe mee eens en zal een goede basis niet negeren. De muur zou alleen maar meer zijn.

Is er een aanbevolen anemometermodel? Ik moet hem op 12 meter plaatsen, neem ik aan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 26/04/12, 19:47

Het is hetzelfde principe als EDF-palen in smalle straten, zodat ze de grond niet raken.
Geen scheerlijnen.
Het ziet eruit als een dubbele schotelantenne.
Bij weinig wind beweegt hij een beetje aan de kop.
Maar het is solide.
Windturbine ongeveer 1kwh.
Effectief als je niet veel klimt.
Naar mijn mening bevindt zich achter de betonnen blokmuur ook een groter binnenvierkant dat het buitenvierkant fixeert.
Beeld
Beeld
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/04/12, 20:09

om de hoogte te kiezen moet je alleen naar de maximaal toegestane hoogte gaan, dus 12 meter... en het zou zelfs wenselijk zijn om meer te doen... jammer dat de toestemming moeilijk te verkrijgen is

voor een mast van 12 meter heeft het bevestigen aan een muur van 3 meter niet veel zin: de fundering op de grond moet het hoe dan ook houden, en in het slechtste geval heeft het geen zin om het halve huis te slopen als dat niet het geval is.

de hoogspanningsmastachtige oplossing is inderdaad het meest praktisch: bouwsets van hoekijzer, met precisie gesneden en geboord, gemonteerd met een bout, waarbij het reeds gemonteerde deel dient als steiger om hogerop te klimmen

hoe breder de paal, hoe meer we de hoeveelheid ijzer kunnen verminderen voor dezelfde totale weerstand

ronde ijzeren palen zijn minder omvangrijk, maar dikker en zwaarder... en moeilijker te bouwen omdat er een kraan nodig is

nog een detail, de dwarspaal is niet alleen eenvoudig op te bouwen, maar ook eenvoudig te demonteren om hem elders weer op te bouwen, als dat geen voldoening geeft

windmeter, wij gebruiken vaak 3 halfbolanemometers: die hebben een groot ongemak: ze werken te goed met alle windrichtingen: ze zijn daardoor te optimistisch bij wervelende winden, die nooit lang genoeg waaien om een ​​echte windturbine ten goede te komen: het is dus niet alleen nodig om de windsnelheid op de windmeter vast te leggen, maar ook de richting, en om berekeningen te maken om alle momenten waarop de richting te snel verandert af te trekken

fundering voor een dwarspyloon: deze moet zwaar zijn: het is niet per se het beste idee om beton onder het maaiveld te verspillen: ik geef er de voorkeur aan om een ​​klein vierkant gebouwtje te maken in massief metselwerk waarvan het gewicht dient om de stabiliteit van de mast te garanderen

een huis kan ook als fundering worden gebruikt, maar bevestig het niet aan de bovenkant van de muur die niet erg stevig is: bevestig het aan de onderkant van de muur om te profiteren van al het gewicht van de muur

we zien driehoekige kruismasten met 3 palen voor de GSM-antenne: het maakt een rare hoek en bemoeilijkt de constructie: ik vind de vierkante hoogspanningsmasten gemakkelijker te maken in hoekijzer
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 26/04/12, 20:29

Dit is het principe van de honingraatstructuur.
Het is het beste compromis, materialen, gewicht, weerstand.
Begaafde natuur.
Vervolgens: brede basis, naar de fijne punt toe: hij is hol van binnen. Goed zicht voor toegang.
En net als de spin maken we het midden en dan spannen we de kabels eromheen. Het is bestand tegen waterdruppels. Op grote schaal.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 26/04/12, 20:37

Wat betreft de ronde mast is er geen kraan nodig, je hebt vooral een gelede mastvoet nodig met een hefboomstang in de juiste hoek van de mast, en aan het uiteinde van de stang een ring om naar keuze op te kunnen hangen één erop, auto of een trekhaak.
We kunnen de mast in tweeën snijden (voorzien van bouten om de twee stukken weer vast te maken), de twee delen aan elkaar koppelen en op het bovenste deel ook een trekstang plaatsen, dus zodra het eerste deel is gemonteerd en vastgezet, kunnen we er hard aan trekken de stang van de tweede en we trekken hard ;), hij draait en dan bouten we de twee delen aan elkaar, bingo we hebben een ronde mast neergezet zonder kraan ;).

anders is hier een voorbeeld van wat u kunt doen:

http://www.fieldlines.com/index.php/top ... #msg928142

ga naar het midden van het onderwerp en open de pdf, dan heb je een plan ;).
Bovendien begrijpen we beter wat ik zojuist heb uitgelegd...

hier anders

http://www.deanbennett.com/tower_instructions.htm

en tenslotte

http://www.fieldlines.com/index.php/top ... #msg914848

Ook worden de nodige berekeningen uitgelegd en de tekeningen die goed passen in de genoemde pdf

http://www.kkn.net/dayton2005/KE1IH-Dayton-2005.pdf

meer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 155 gasten