Missouri Delco Dynamo

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22

Missouri Delco Dynamo




par Ruthenian » 20/04/12, 10:09

Ik kom terug op deze alternator.
Is het normaal dat het startkoppel zo enorm is (zie de gegevens over de postvervanging van de bleke naaf door grotere)?
Je moet het echt dwingen om het te draaien.
Voordat u de palen en spoelen controleert en het voor niets doet. Denk je dat dit normaal is?
De curven op de oscilloscoop lijken correct bij het betreden van de gelijkrichtbrug.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 21/04/12, 06:46

Ik heb mijn neus nooit in een dynamo gestoken.
Maar kun je de spoelen (stator) gemakkelijk uit het karkas halen om alleen de rotor over te laten?
Op zijn plaats gelagerd.
Ik weet dat een door vacuüm veroorzaakte rotor geen weerstand heeft om te draaien.
Zodra het onderste lager scheef staat.
De as van de magneetrotor heeft waarschijnlijk niet dezelfde diameter als de originele door delco veroorzaakte rotoras, dus de lagers zouden worden gewijzigd om op de nieuwe as te passen.
En steek je vinger in het lager om te zien of het perfect vrij is.

En als de N45-magneten het ijzeren karkas van de spoelen willen kussen. Moeilijk om deze geliefden te scheiden : Mrgreen: De aantrekkingskracht is enorm.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
fam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 29/01/10, 09:45




par fam » 21/04/12, 17:54

Dag

Ik heb verschillende keren op Engelstalige sites gelezen dat er een inloopperiode nodig is voor PMG-alternatoren om dit koppel te verminderen.
0 x
'Er over praten is één ding, het een ander doen.
Ik heb mijn keuze gemaakt "
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 22/04/12, 18:23

Ja, ik heb de generatoren ontleed:

verdict:

Delco Missouri: 7 Noord-Polen, geen zuidpool !!!
Draaddiameter 0.8 mm, ik heb de windingen niet geteld. Er is een groot pakket (minimaal 20).

Ista => 12 Polen, 6 Noordpolen en 6 Zuidpolen op de NSNSNSNSNSNS rotor.
Draaddiameter 1.18 mm.
11 torenspitsen
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/04/12, 20:10

Het is grappig omdat ik dezelfde ideeën had als jij.: Idee:
Tussen het kiezen van de ista of de Missouri. Betwijfelende gebruiken voor Missouri en geen voor ista. Turkije = Duitsland = EEG.
Missouri is een klasse boven alle niveaus. Trilling, gewicht, ampère, spanning. Maar zoals elke goede beginner maakte ik het gemakkelijk.
Het bewijs: ik heb nog geen foto gemaakt ... : Mrgreen:
En ik hield me niet aan de draden in bedrijf : Mrgreen:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 23/04/12, 19:07

Ik probeerde de Ista-stator terug te spoelen met geëmailleerd koperdraad met een diameter van 0.5 mm. Het is de horror. Wat een pijn op een ingekerfde stator. Vooral om 60 beurten te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 23/04/12, 19:17

Moeilijk hard
Je hebt gemerkt dat de rotor verend is gemonteerd, je kunt hem naar binnen duwen. Hij neemt dan zijn plaats in.
Het moet de magneten voor de spoelen bewegen als het te winderig is. Om de productie te beperken. En om bijvoorbeeld alles stormenderhand te verbranden.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/04/12, 20:29

natuurlijk, als je direct in de inkepingen rolt, is dat een gedoe

de klassieke techniek is om een ​​streng garen te bereiden met het juiste aantal windingen gewikkeld op een rechthoekige mal van de juiste maat

en plaats dan het luik in de buurt van de inkepingen en verplaats de draad: het gaat vanzelf
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 23/04/12, 21:58

plasmanu schreef:Moeilijk hard
Je hebt gemerkt dat de rotor verend is gemonteerd, je kunt hem naar binnen duwen. Hij neemt dan zijn plaats in.
Het moet de magneten voor de spoelen bewegen als het te winderig is. Om de productie te beperken. En om bijvoorbeeld alles stormenderhand te verbranden.

Je hebt een veer in je machine omdat ik niets heb. De stator, de rotor van de ringen overal en dat is alles
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 24/04/12, 05:01

Ja, ik heb het opgemerkt door de as te plaatsen om de boor te bevestigen.

Een flinke slag van de hamer en ik zie de as die 1 cm terugkeert "Ho SHIT ..."
Het komt er helemaal alleen uit "OUF"
Het moet beveiliging zijn bij harde wind.
Of als het van de mast valt, doet het minder pijn aan de neus : Mrgreen:

Ik kijk dichterbij, het glijdt in de peiling.
Op de boorbank (500w om te controleren) volledig geïnjecteerd op GTI rond 170W, zinkt ik: het zakt onmiddellijk naar 140w Ik laat los: het gaat weer omhoog.

Ik zal het moeten openen, de verbinding tussen de zwarte kraag en het witte frame is gebarsten, om een ​​siliconen te plaatsen.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten