Vervuiling windturbines ... door insecten!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Vervuiling windturbines ... door insecten!




par Christophe » 05/04/12, 09:22

Een feit onbekend (behalve voor vliegers), de vervuiling van windturbinebladen (leading edge) door insecten ... drastisch vermindering van de productie!

Volgens: http://www.enerzine.com/3/13776+decouvr ... ctes+.html

"We realiseerden ons vrij recent dat de vervuiling van de voorranden van de bladen van deze turbines door insecten op een windturbine die op het platteland is geïnstalleerd wanneer deze op een mooie zomeravond draait, een aanzienlijk aantal insecten zal oppikken. Dus we zouden tegen onszelf kunnen zeggen dat de impact slechts esthetisch is, in een mum van tijd, maar in feite helemaal niet. We realiseerden ons dat de impact in termen van productieverlies in het slechtste geval in de orde van grootte van 20%, 30% of zelfs 40% lag. Dit betekent dat de economische en industriële inzet aanzienlijk is bij het beheersen van de impact van ruwheid en de toestand van het oppervlak van deze machines. "


Presentatie van onderzoek door MINES ParisTech over het onderwerp: http://www.dailymotion.com/video/xpvopn ... riale_tech
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 05/04/12, 09:28

Bij droog weer. Uiteraard.
Als het regent, is er geen effect karcher met de snelheid van penetratie in de lucht en het verzachten van de organische stof zit vast.

Bewerken: het is net als de voorruit van auto's.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 05/04/12, 09:38

Je rijdt niet op een motor !!

Een simpele spoeling is niet genoeg om de insecten uit te doen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 05/04/12, 09:43

Met de achterkant van de leren handschoen van links naar rechts. En ik rij 200 niet in de regen : Mrgreen:
Ik stopte dit : Cheesy:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 05/04/12, 09:51

Een kleine windturbine.
De gebruikspraktijk is om eenmaal per jaar uit te stappen.
De mijn heeft droog bloed en vet op de bladen : Mrgreen:

Op mijn veld van PV-panelen is het als een grijze film (dauwpunt dat het stof en cirocco oplost als het uit het zuiden regent.) Zelfs de kat loopt op de poten vol met aarde. : Mrgreen: Ik haat hem : Cheesy:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/04/12, 11:10

Ik ben, je bent, hij heeft een hekel! Slecht! :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/04/12, 13:08

geen probleem een ​​beetje kick van tijd tot tijd

plannen voor het ontwerp van een goede windturbine: hef mand buiten de mast

plaats een verticaal blad vlak voor de mat ... gebruik de variabele pitch om het gezicht te wassen aan de zijkant van de mand

het zal daarom nodig zijn om een ​​variabele toonhoogte te bieden die 360 ° kan leveren en niet alleen de hoek die nodig is voor normale werking

deze opmerking over het insect en het netoyage op het juiste moment omdat ik aarzelde om een ​​variabele stap tussen een hendelbediening zo beperkte hoek en een tandwielaandrijving, dus kan zoveel draaien als je wilt

het schoonmaken omdat de mat het beslissende argument is voor de variabele toonhoogte heeft versnelling
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/04/12, 20:25

Omdat het een volgeling van de snoeizaag of zelfs een kettingzaag, in elkaar geflanst aan het einde van een verlenging staaf langs 4m Ik denk dat een te kunnen sleutelen, een schonere motor, kleine motor en de borstel water, of Karcher uitgebreide lans, aan het einde van een lichte 4-spuitboom met een lengte van 8 m lang, om te voorkomen dat je opstaat met opruimen !!

Er zijn windturbines op scharnierende mat die kan worden neergeklapt, zelfs hydraulisch.
Door een garagedeurautomatiseringssysteem te herstellen, moeten we kunnen sleutelen, als het niet te veel moeite kost ????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 05/04/12, 20:43

het is mogelijk ...

Insecten die op de bladen worden geplakt, kunnen turbulentie veroorzaken die de stroom verdrijft (zoals een vleugel die oppakt) en de lift ervan ernstig verslechtert ...

Maar het is deze lift die de windturbine draait.

Voor verhoudingen zou ik niet meer vooruitgaan ... het lijkt nog steeds hoog (30%!) ... Maar de Mecaflux is een wetenschap vol verrassingen (niet-lineair ...) die moet worden aangepakt met nederigheid. :P
0 x
Beeld
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/04/12, 21:22

Sommige glider vleugels of high-performance windturbine gladheid van 50 bijvoorbeeld, zeker, zeer snel verliezen hun uitstekende prestaties bij de minste onzin als insecten die onze windschermen soms te dekken, en wervels te creëren, dat vernietigen finesse, het is gebaseerd op de afwezigheid van wervelingen.
In dit geval is 30% heel goed mogelijk.
Maar op minder krachtige of wervelende wind, moet het ver onder het effect van wervelingen, enorm op de vleugels of bladen finesse.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 187 gasten