Enkele cijfers over de biogas?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mamzelo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/03/12, 22:56

Enkele cijfers over de biogas?




par mamzelo » 20/03/12, 15:49

Bonjour à tous,

Ik ben zeer geïnteresseerd in het bouwen van een gezin vergister voor organisch afval (keukenafval en etensresten, maar niet droog toiletten voor nu) is verbonden met een zaklamp met behulp van gas naar ons terras te verlichten.
Ik heb een aantal artikelen over hoe te bouwen en ik dank al diegenen die hun ervaringen deelden gezien.
Ik vraag me af diverse praktische zaken ... misschien sommige van jullie kan mij verlichten?
wat de grootte van de vergister moet hij doen, verbeelden 3 kg afval per week?
welke hoeveelheid substraat geproduceerd?
kunnen we het geproduceerde biogas kwantificeren en hoe lang het wanneer wordt verbrand? (Kan je elke dag te verlichten voor enkele uren, bijvoorbeeld?)

Ik dank u bij voorbaat voor uw antwoorden!

Elodie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/12, 16:50

0 x
mamzelo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/03/12, 22:56




par mamzelo » 20/03/12, 18:01

Hallo Christopher,

hartelijk dank voor uw antwoord!
Ik had eigenlijk gezien een aantal links, maar kan niet zetten dat voedselverspilling ik dacht dat de resultaten zouden zeer verschillend van ADEME twee projecten zijn omdat methanogenen kracht zijn niet hetzelfde ...
Door te zoeken op het internet vond ik een heleboel verschillende documenten waar methanogeen kracht van huishoudelijk afval varieert van 60 530 naar m3 geproduceerde biogas per ton materiaal (ik weet niet of het is berekend op basis van een continue of biogas discontinue)
Dus ik moet bekennen dat hij een beetje verloren ...
Ik kan het niet vinden niet meer informatie over de ondergrond, het vermindert tijdens methanisering? noch hoe lang het kan branden, maar dan denk ik dat ik berekeningen uit te voeren ... : Roll:

Elodie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/12, 18:13

Houhouhou een misser op econology (Jm'en verdacht zo veel gegeven de bijnaam, maar dit wordt bevestigd) !!!

Hey niet lekken (te snel) kunt u guys !! : Cheesy:

Het potentieel varieert: omdat de aard van het huishoudelijk afval varieert ... hoe meer vet er bijvoorbeeld is, hoe meer energie het bevat. Cellulose heeft ook een goede methanogene kracht ... en het hangt ook af van de controle die we op het proces brengen (vooral T °) ... en omdat het biologie is, is het nooit "perfect" .. .

Voor het substraat dat ik niet begrijp de vraag ... het niet verbrandt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/03/12, 18:29

je wilt praten in plaats van digestaat, is de naam gegeven aan het residu van methanisering

het is een kwestie methanised genoemd substraat

ca werkt goed als het digestaat is lager in volume dat de zaak methanised

het vaste deel van het digestaat kan gaan in de prullenbak en het vloeibare deel heeft riolering

en spreken in het toilet riolering vergister moet gaan: de m .... bacterie bevat alles wat nodig is om de vergister ... bedienen tenzij iemand antibiotica neemt

Hij zal een speciale kraan verzinnen voor WC aan de vergister of het riool te sturen

met alleen zijn eigen prullenbak de hoeveelheid methaan geproduceerd zeer laag is: je moet het eerder zien als een ervaring dan een oplossing energetica
0 x
mamzelo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/03/12, 22:56




par mamzelo » 20/03/12, 21:41

dank u voor uw antwoorden!

ok dus ik zou meer materiaal nodig hebt .... Ik kan de buren vragen! serieuzer Ik ken iemand die werkzaam zijn in een kantine ... als het houdt me wat ca afval zou kunnen worden lopen! (Ik heb geen idee van het bedrag dat ca kan vertegenwoordigen, maar plotseling zal het een grote vergister vereist)
en hoe het in te vullen als jij? Tenzij dit niet wenselijk en is het beter te wachten tot het einde van de cyclus?
Ook wil ik u vragen of u zich niet bewust van een project om een ​​vergister gemaakt door een vereniging op te bouwen, heb ik een sabbatical van september en ik heb genoten van een aantal vrijwilligerswerk in het buitenland ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/03/12, 22:49

er zijn andere techniek, maar ik heb liever de techniek opgelost in water

de invoering van trash gat moet ariver in de tank onder het vloeistofniveau niet te laten uit het gas

Als geïntroduceerd rond afval, de bacterie metront erg lang om het volledig te genieten, en het zal stevig stuk dat het moeilijk dump zal blijven

Dus moeten we alles wat er in komt te verpletteren, zal de methanisering sneller en gemakkelijker te ledigen

als we niet bewegen het product methaan blijft opgesloten in de materie en methanisering stopt: men moet krachtig roeren: hebben dus een mechanische middelen om het te doen zonder verlies van het gas: niet open sutout een deksel, want het is wanneer roert de meer gas uitgangen

het is absoluut een verwarmings- 35 of 40 ° C wanneer het te koud is te traag: het werkt het beste in warme landen dan hier

voor een groot vergister kan methaan een generator stroom te voorzien en motorkoeling is het verwarmen van de tank ... voor een te kleine vraag vergister verwarming meer warmte dan methaan
0 x
mamzelo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/03/12, 22:56




par mamzelo » 21/03/12, 14:03

ok dank u voor uw antwoord,

Ik denk dat ik zal beginnen met iets heel basic om de werking te begrijpen en dan zal ik mij aan te vallen in grotere volumes ...
Ik ga me niet gemaakt, bereid ik een product design mate en ik ben zeer geïnteresseerd in anaerobe vergisting voor mijn toekomstige afstudeerproject ...
Dit ontwerp mini vergister, als het werkt, zou de eerste stap van een andere grotere schaal te zijn, denk ik dat uw mening is waardevol om te weten of het haalbaar is of niet.
Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn om een ​​vergister voor openbare plaatsen / joint te maken (in een buurt, in een gebouw), waar mensen zouden komen om hun organisch afval deponeren. Biogas kan vervolgens worden verbrand om een ​​gas lantaarnpaal stroom (volgens dezelfde werkwijze als 19ème straatverlichting, maar met een onafhankelijke ontsteking).
Een project als dit reeds bereikt, van hondenpoep: http://parksparkproject.com/home.html
er is een hoop stress, dat ik nog niet weet op te lossen, namelijk hoe gemakkelijk leeg het digestaat, kan het werken met organisch afval, bijvoorbeeld, een gemeenschap van ongeveer veertig families, ...
Ik wil graag uw mening over de kwestie, want als mensen daadwerkelijk de resultaten van recycling zagen, zouden ze geïnteresseerd zijn en meer te recyclen ... dus je moet een product dat hen dat recyclen organisch afval is goed blijkt te creëren voor de planeet! het is eenvoudig echt :D
0 x
mamzelo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/03/12, 22:56




par mamzelo » 21/03/12, 14:54

een ander punt, als men volgt de gasproductie ramingen van huishoudelijk afval, hebben we: 100m3 / ton grondstof
voorstellen dat een familie van 3 / 4 mensen 4 kg organisch afval per week ... of 0,4 biogas gemaakt door m3 week, 400L.
Een camping gas lamp verbruikt 1L gas voor verlichting 10h ...
Ik ben er vrij zeker van dat mijn redenering is plausibel, maar ik weet niet wat ik vergeten ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 21/03/12, 14:59

mamzelo schreef:een ander punt, als men volgt de gasproductie ramingen van huishoudelijk afval, hebben we: 100m3 / ton grondstof
voorstellen dat een familie van 3 / 4 mensen 4 kg organisch afval per week ... of 0,4 biogas gemaakt door m3 week, 400L.
Een camping gas lamp verbruikt 1L gas voor verlichting 10h ...
Voor camping lamp, het gas in de cartridge is onder druk en vloeistof.
Dit komt overeen met een volume gas onder atmosferische druk veel hoger (ongeveer 430 liter butaan).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 293-gasten