Black Series 300 600 en 600S van Prevent

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22

Black Series 300 600 en 600S van Prevent




par Ruthenian » 18/03/12, 11:32

Hallo,

Hier is de windturbine die naast mijn huis draait.
Volgens mijn onderzoek is het het 600-model.
Qu'en pensez-vous?

Ik heb contact opgenomen met preventie voor meer info.
Aan uw kant heeft u technische informatie over deze machine.

Van wat ik begrijp, is het ontwerp Duits. De messen zijn gepatenteerd. De productie vindt plaats in China. Pffft.

Link voorkomen Duitsland:
http://www.prevent-germany.com/windgenerator/index.html
Franse link:
http://blackwindturbine.com/


Op de kits is er dus de turbine van 1.2 of 1.6 m, afhankelijk van het model, een GTI Windmaster, een spanningsconversiebox en die ook als elektronische beveiliging fungeert.
De aerodynamische mechanische veiligheid, ik weet niet hoe het werkt.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 18/03/12, 12:36

slet,

wat doe je met je ista??? ;) stuur me een privebericht

zo niet voor de zwarte, vraag dan gewoon je buurman naar de productie die hij ermee heeft, echte waarden zijn beter dan een geweldige toespraak.
En als het is om het op je dak te zetten ... het is zonder commentaar :)

een opmerking als je bij 1m/s wind 5w weet te produceren met een rotor van 2.02 m²

P=0.5* (luchtdichtheid)1.23 (benaderende maar basiswaarde) *(rotoroppervlak in m²) 2.02*(windsnelheid in blokjes) 1cube

P=1.24W beschikbaar maar niet extraheerbaar iets zegt me dat de curve super accommoderend is voor goed gepresenteerd;), een coëfficiënt van 10 is goed nee :), vooral als ze je vertellen dat de start van de productie bij 1.8 m/s is, hoe slaagt het erin om de productie bij 1 m/s te berekenen??? het is magie :)

gebruik je hoofd in plaats van het onze hier is mijn conclusie :), wat mij natuurlijk alleen bindt ... ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 18/03/12, 12:59

Kijk daar eens naar
http://cgi.ebay.fr/Eolienne-Wind-Energy ... 4ab28fca3e
Het geklets is tenminste begrijpelijk
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/03/12, 15:18

la
http://cgi.ebay.fr/Eolienne-Wind-Energy ... 4ab28fca3e
met totaal tegenstrijdige zinnen ertussen:
De (externe) laadregelaar moet naast de accu worden aangesloten.
Windenergie Windturbine 300W 12V ABS geïntegreerde laadregelaar
De (externe) laadregelaar moet naast de accu worden aangesloten.

zonder handleiding en details getoond
verschilt van de goedkopere Duitse bij aangegeven vermogen de helft van de Duitse voor dezelfde wind.
Dus op ebay, groot wantrouwen, waarschijnlijke problemen.

Voor de Duitse Black 600, 880 €, heb je er een om naast je huis te testen, essentieel punt, dat hij draait, zelfs als zijn vermogen in werkelijkheid lager is dan wat wordt aangekondigd en dus veel meer vertrouwen:
De bladen zijn breed in verhouding tot hun lengte, hebben een lage glijhoek (5 zoals een parachute of deltavlieger van de eerste generatie) en zijn daarom geloofwaardiger om willekeurig te zien, om te starten bij weinig wind of in wervelwinden met een magnetische dynamo zonder zacht ijzer en dus zonder enige blokkering bij het opstarten.
Bovendien heeft het een mechanische rem van meer dan 12 m/s, essentieel om het te beschermen, essentieel.

Anders, bij wervelende wind, wed ik, door op de windturbine te plakken die niet draait, flexibele platen met tape om hem het grove uiterlijk van de Black Wind te geven, met zeer brede wieken, dan zal hij in ieder geval bij een matige wind starten met een beetje wervelingen.
Bij wervelwinden is de doorsnede van de wieken van weinig belang, identiek aan een eenvoudig opblaasbaar zeil!!
De enorme schommelingen in de richting van de wind in de wervels maken het nut van het berekenen van de vorm van de wieken, gezien de stallen, totaal teniet.
Ik zou deze tests in uw situatie doen voordat ik een andere windturbine koop.


Persoonlijk zou ik, alvorens te kopen, eenvoudige tests doen, vrije as, koppel, sterk vergrote bladen om erachter te komen.

Controleer, zoals geadviseerd door bidouile23, zorgvuldig de Betz-limiet en of de gegeven waarden ongeveer 10%, max. 20% van deze limiet zijn met deze bladen zonder finesse, en vluchten als er een bepaalde leugen is, kunnen we niet meer extraheren dan de kinetische energie van de beschikbare wind.

Het lijkt serieuzer op papier, uitgebreide handleiding, ook in het Engels te lezen:
http://www.prevent-germany.com/media/do ... k600_2.pdf
http://www.prevent-germany.com/media/do ... or-eng.pdf

Hij geeft de Betz-limiet in de handleiding zonder het te zeggen):
De formule voor het vermogen per m² in Watt = 0,5 * 1,225 *
v 3 , v is de windsnelheid in m/s
815,2 W/m2 bij 11 m/s

Ongeveer in overeenstemming met Bidouille23 en dus bij 1630W voor 2m2 en 11m/s 600W/1630=36,8% van de Betz limiet, wat naar mijn mening optimistisch is in optimale omstandigheden, zeker met de juiste belastingsregeling voor het omzetten van zeer lage spanningen bij lage snelheid en slechts 10 magneten.
Het moet in werkelijkheid de helft geven (swirls altijd) 300W en 18% van Betz, al goed.

Anders is de laadregelaar essentieel, geschikt voor deze windturbine die geeft onbekende spanningen afhankelijk van de snelheid en het geleverde vermogen (12V op accu bij welke snelheid en welke stroom en vermogen??), ernstige tekortkoming van de specificaties en de handleiding, naar mijn mening onaanvaardbaar, omdat bron van fouten over de goede keuze van de omvormer die nodig is om een ​​batterij op te laden.
Dit vernietigt het vertrouwen dat anders mogelijk is, omdat deze vrijwillige stilte verrassingen of zelfs oplichterij verbergt, om te zeggen dat we energie verkrijgen met 1,5 m/s met een echte spanning die te laag is voor de controllerconvertor, een groot probleem voor al deze windturbines met converters die niet geschikt zijn voor 1,5V input.

De Franse site geeft veel minder essentiële informatie en kenmerken om niet voor verrassingen te komen te staan.

Lees de veel serieuzere Duitse site goed door, maar toch niet genoeg.

De ZWARTE windturbine mag niet op volle capaciteit in kortsluiting raken. Dit is
aanvaardbaar tot een rotatiesnelheid van maximaal 100 omwentelingen per minuut. De turbine kan zijn
vernietigd bij hogere rotaties. Als je graag remschakelgroepen hebt, zouden ze dat moeten zijn
overgeschakeld op remweerstand. Dat is heel belangrijk voor feed-in-apparaten, anders de wind
turbine kan niet handmatig worden afgeremd.

Ladebeginn vanaf 1,8 m/s; ohne magnetische apparaten Haltemoment; Flugeldurchmesser 1,6 m.

Die Kleinwindkraftanlage Black 600 met een Rotordurchmesser van 1,6 Meter weist weder ein magnetische Rastmoment noch ein magnetisches Haltemoment auf. Damit ist sie in der Low, sich schon ab einer Windgeschwindigkeit von nur 0,8 m/s in Rotation zo verstzen. Ab einer Windgeschwindigkeit von nur 1,8 m/s vanaf het begin van de kleine windturbine elektrischen Strom zu produzieren, mit welchem ​​​​z. B. eine Battery geladen werden kann. Der mit einermechanican Bremse ausgestattete Windgenerator besitzt tijdens de Schwungmasse kan een stabiele en ruige Lauf worden bereikt.
Der mit Dauermagneten bestückte Dreifassenwechselstromgenerator soll bei einer Windgeschwindigkeit van 11 m/s seine Leistung van 600 Watt erreichen. Bei der Auslegung wurde von them Erfinder des Black 600, Wolfgang Schwarz, zoals bekend is geworden, is de Rotor (Repeller) genau zum Generator passt um pfeifende of dröhnende Geräusche, vaak bij kleine windturbines, zo vermeiden.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 18/03/12, 20:57

Bonsoir,

Ik ben het helemaal met je eens.
Uw mening is belangrijk.

Voor de persoon die deze machine heeft geïnstalleerd, ik vind het moeilijk om het hem te vragen, want elke keer als ik hem zie, krijg ik buikpijn sinds hij me de kosten van zijn investering heeft verteld. Op de grond vallen. Toch vertelde hij me dat het vanaf 20 km/u opleverde.

Ik heb gemerkt dat hij een beetje fluit en trilt bij accelereren (te zien aan de vin).
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 18/03/12, 22:24

De zwarte 600 is getest bij SEPEN, ik heb de testen die zal ik voorlezen maar je kunt je daar ook gratis registreren en in het tabblad publicatie vind je de zwarte 600 van pijl zonne-energie.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 18/03/12, 22:45

na een snelle lezing vat ik samen: verbinding op batterij niet op netwerk

de alles of niets regelmodus speelt een belangrijke rol op de metingen (afhankelijk van de drempelwaarden van de spanning of de intensiteit gaat de generator 3 tot 4 minuten in kortsluiting), kortom zonder het effect van automatische regeling de resultaten zou in de buurt komen van die aangekondigd buiten de staat en met dezelfde Weibull-coef van 2, de startwaarden zijn ongeveer 3.5 m / s om 12 v app te hebben, om tot 130w app te gaan tussen 8 m / s en 8.5 m / s en dan weer naar beneden gaan en na 9.5 m/s volledig vallen.

Geeft een cp van 26% bij 5.8 m/s en overschrijdt 20% van 3.5 tot 8 m/s, maar de regeling speelt een heel erg belangrijke rol in deze metingen, het "catastrofeert" de mogelijke resultaten van dit feit.

voor amateurs nodig ik u uit om zelf de resultaten te lezen, die spreken beter dan een samenvatting.

maar de balans in de staat ligt dicht bij de zwendel.

aan de geluidszijde daarentegen variëren de metingen van weinig tot matig hinderlijk.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/03/12, 00:46

bidouille23 schreef:na een snelle lezing vat ik samen: verbinding op batterij niet op netwerk

de alles of niets regelmodus speelt een belangrijke rol op de metingen (afhankelijk van de drempelwaarden van de spanning of de intensiteit gaat de generator 3 tot 4 minuten in kortsluiting), kortom zonder het effect van automatische regeling de resultaten zou in de buurt komen van die aangekondigd buiten de staat en met dezelfde Weibull-coef van 2, de startwaarden zijn ongeveer 3.5 m / s om 12 v app te hebben, om tot 130w app te gaan tussen 8 m / s en 8.5 m / s en dan weer naar beneden gaan en na 9.5 m/s volledig vallen.

Geeft een cp van 26% bij 5.8 m/s en overschrijdt 20% van 3.5 tot 8 m/s, maar de regeling speelt een heel erg belangrijke rol in deze metingen, het "catastrofeert" de mogelijke resultaten van dit feit.

voor amateurs nodig ik u uit om zelf de resultaten te lezen, die spreken beter dan een samenvatting.

maar de balans in de staat ligt dicht bij de zwendel.

aan de geluidszijde daarentegen variëren de metingen van weinig tot matig hinderlijk.


"alles of niets regelmodus" is duidelijk een absurditeit, aangezien de spanning enorm varieert (12V bij 3,5 m/s duidt op veel omwentelingen in de dynamo), zoals de snelheid van de wind, het vereist een niet-absurde regeling, schakelende converter, die het optimale vermogen gebruikt door de spanning om te zetten, zelfs bij veel minder dan 12V, om er 12V van te maken met de juiste stabiele intensiteit (niet alles of niets).
rapport ;
http://www.sepen-montplaisir.fr/index.p ... &Itemid=79

De regeling van de machine werkt op alles of niets, wanneer bepaalde bedrijfsparameters van de machine (uitgangsvermogen, spanning, toerental) een drempelwaarde overschrijden, stopt de windturbine door de windingen van de generator kort te sluiten. De uitschakelprocedure duurt 3 tot 4 minuten. Als de windsnelheid hoger is dan 11 m/s kan de volgorde tussen 2 stops slechts enkele seconden zijn.


reactie fabrikant:
http://www.sepen-montplaisir.fr/index.p ... structeurs
Commentaar van de ASE-provider:

"We realiseerden ons dat de werking van de BLACK 600-windturbine, zoals waargenomen op de SEPEN-site, te wijten was aan een anomalie op de besturingsmodule van de windturbine.

De windturbine stopte systematisch en leek zichzelf in veiligheid te brengen. We kunnen nu zelfs zeggen dat de prestatievermindering rechtstreeks te wijten was aan een anomalie in de regelmodule van de windturbine.

Sindsdien hebben we dit soort situaties meerdere keren meegemaakt in veel minder winderige omgevingen. De simpele standaard omwisseling van de box volstaat om het probleem op te lossen.

De te volgen procedure is het kortsluiten van de elektrische kabels die van de windturbine komen om de werking ervan te blokkeren en elektrische schokken te voorkomen bij het vervangen van de module. We vragen daarom SEPEN-functionarissen om onze windturbine voor een korte periode terug te kunnen plaatsen op de locatie en de productiekwaliteiten ervan te demonstreren."


Beeld
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 21/03/12, 19:00

Hallo,

Ik weet niet wanneer de fabrikant het bericht heeft gepost, maar ik merkte op de zwarte 600 die ik ken, het probleem beschreven door SEPEN.

Het gaat op een heel zachte manier over elektronische beveiliging. Het toerental neemt geleidelijk af. Vervolgens wordt na 3 tot 4 minuten of langer de beveiliging verwijderd en begint deze weer te draaien.

Deze machine is volgens de eigenaar 2 maanden geïnstalleerd!!

Ik luisterde naar het geluid. Met de turbulentie maakt het nogal een geluid.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 21/03/12, 22:28

Hallo Goede nacht,

ruthene vertel je buurman om contact op te nemen met de bouwer, misschien heeft hij de oplossing om het probleem van de beveiligingsinstelling op te lossen.
Kortom, draait de info ;)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 291-gasten