Probleem: windturbine die geen stroom levert

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sylvain560
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/02/12, 15:52

Probleem: windturbine die geen stroom levert




par sylvain560 » 12/03/12, 19:04

Dag

Bij voorbaat dank als iemand mij kan helpen.
Ik heb een windturbine laten plaatsen door een bedrijf, maar deze ging vlak na zijn komst failliet.

Mijn probleem heel weinig watt gaat voorbij en de windturbine loopt stil

ruw schema van de installatie

48v driefasige windturbine, type EOL5 (niet bij hen gekocht)
I
I
schakelaar
I
I
regelaar / controller -------- dump load
I
I
I
I ------------- omvormer pswgt1200 -------- omvormer pswgt600
Batterijen
12v * = 4 48v



Aangesloten op de consomers-omvormers met onmiddellijke wattweergave en dat gaat naar EDF


Mijn essays

Knip (open scheider) tussen regelaar en windturbine
de windturbine versnelt

Snijd tussen regelaar en omvormer
de windturbine neemt snelheid op en neemt toe in spanning

Test met/zonder IDEM-batterijen

Waarnemingen

De controller boven 54v gaat verder, het overschot gaat naar weerstanden

Opgenomen spanning aan de uitgang van de regelaar die naar de batterijen en de omvormers gaat, we hebben 48v zoals de regelaar weergeeft

Zodra 1 of 2 omvormers zijn aangesloten, zakt de spanning naar de startdrempel van de omvormers en de windturbine loopt stationair

Eerste omvormer werkbereik 28v tot 52v, ik kocht een andere met een werkbereik van 14v tot 30v denkend dat het 1 gebrek aan wind maar idem was

Nam het probleem op zijn kop

Opgeladen 4 lege batterijen 52.4v
gekoppeld aan de 1200W-omvormer
52v ----- 1400W
47v ----- 1070W
30v ------ 750W

4-batterijen gekoppelde 600W-omvormer
30v leeg
20v ----- 250W
16v ----- 170W
15v ----- 130W

2 lege batterijen opgeladen 26.4
gekoppelde 600 W-omvormer
24.4v ---- 460W
24v ------ 390W


Waarnemingen

Als de 2 gekoppelde omvormers hetzelfde zijn

als alles in huis stand-by staat en de omvormers minimaal 250W afschrijven, staat de EDF-meter op zijn kop

Reeds een 1200W-omvormer van hetzelfde merk gewijzigd

Managementsamenvatting

Batterijen bij EDF het werkt
Er is sap van de windturbine bij de ingang van de omvormers
Maar wanneer alles is aangesloten, vertraagde de windturbine en probeert
Een spanning van 26v 600w omvormer geleverd tussen 10W en 20W
ou
Een spanning van 30v 1200w omvormer geleverd tussen 0W en 10W

Als iemand een idee heeft, dank u bij voorbaat
0 x
E-Pascal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/04/12, 16:27




par E-Pascal » 04/05/12, 17:30

"als in huis alles stand-by staat en de omvormers minimaal 250W afschrijven, dan staat de EDF-meter op zijn kop"

Octrooi uw oplossing onmiddellijk!! Je krijgt snel klanten.


Serieuzer, volgens uw beschrijving ligt het probleem bij de bedrading van uw omvormers.

Als bij dezelfde wind de windturbine vertraagt ​​wanneer u uw omvormer(s) aansluit, is er een emf. tegengestelde :

- of de bedrading van de omvormers is verwisseld (+ aan -)

- of de inschakelstroom van het aangesloten netwerk is te hoog in verhouding tot de geleverde spanning: spanningsverhouding tussen de geleverde stroom en de stroom van het EDF-net.

Waar bevindt de DC/AC-gelijkrichter zich?

Wat bedoel je met: "het overschot gaat naar de weerstanden" in "De controller boven 54v continu, het overschot gaat naar de weerstanden"?

Zou je foto's kunnen maken? Dankjewel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 04/05/12, 18:13

Een oude edf-meter loopt. Een wiel. 2 zintuigen.
Een recente AC telt. Sagem-stijl. 1 richting.

Stomme vraag: heb je wind??
Een beetje. Bcp. Tot waanzin. Echt niet
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/05/12, 22:22

Als bij dezelfde wind de windturbine vertraagt ​​wanneer u uw omvormer(s) aansluit, is er een emf. tegengestelde


is normaal omdat de windturbine begint te vertragen door het vermogen dat door de omvormer wordt getrokken, wat meer weerstand biedt tegen de wind op de bladen, alsof deze wordt afgeremd (vanwege de tegenelektromotorische kracht van de stroom die uit de alternator vloeit naar omvormer).

Het probleem is dat dit vermogen door de omvormer wordt opgenomen, als het te sterk is, ongeschikt voor de wind op de windturbine, dan vertraagt ​​het te veel, de omvormer heeft dan niet genoeg spanning en rust, de windturbine start opnieuw in cycli.

Het gaat om een ​​slecht ontwerp of een aanpassing van de omvormer die niet geschikt is voor de windturbine, een klassiek probleem van de windturbine dat al is gepresenteerd in de econologie (zie Bidouille), met constanten van regeltijden en winsten, die onophoudelijk oscilleren, klassiek defect van onvoldoende regeling.

Veranderen van omvormer lost niet op, omdat er in de handleidingen en specificaties van deze omvormers niets duidelijk is over het instelbereik, en over de exacte regeling en de limieten ervan.

Ook als de windturbine zijn snelheid te veel verlaagt met een hoge traagheid, met het remkoppel van het door de omvormer opgenomen vermogen, is dit onmogelijk te verwijderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 05/05/12, 04:42

dedeleco schreef:
Als bij dezelfde wind de windturbine vertraagt ​​wanneer u uw omvormer(s) aansluit, is er een emf. tegengestelde

...
Ook als de windturbine zijn snelheid te veel verlaagt met een hoge traagheid, met het remkoppel van het door de omvormer opgenomen vermogen, is dit onmogelijk te verwijderen.


Rechts.
Maar we kunnen spelen op de hoek van de bladen. Met verstelwiggen.
meer hoek, meer koppel. Het helpt de EMF-rem (elektromagnetische kracht) te beperken
Minder hoek: meer snelheid. het helpt niet.
Het verzwaren van de naaf + mesconstructie speelt ook een rol. Omdat de traagheid toeneemt: koppeleffect.

Te oordelen naar mijn GTI, de f.é.m. is vooruitstrevend.
Begint wanneer de omvormer wordt getriggerd en gaat verder naarmate het geïnjecteerde wattage toeneemt naarmate de spanning daalt en de intensiteit toeneemt.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/05/12, 08:41

Elke regeling, zoals die bij Max Power, is complex, kan gemakkelijk oscilleren, ongeschikte versterkings- en tijdconstanten (stelling van Niquist en anderen) en daarom blijven we zonder bijna enige aanpassingen in het ongewisse, met oscillaties heel gemakkelijk.
0 x
sylvain560
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/02/12, 15:52




par sylvain560 » 05/05/12, 14:38

Dag

Na lange gesprekken met professionals in Frankrijk en België
Het resultaat is dat mijn installatie "nep" is
Mix van een installatie op een afgelegen locatie en netwerkinjectie en omvormer gemaakt voor fotovoltaïsche energie (niet regelbaar, niet programmeerbaar)

Na veel beproevingen en lange middagen met de wind.....

Gevolg voor mensen die dit probleem hebben (en geen klusser zijn) alles loskoppelen of iemand laten komen om alles weg te halen

Anders voor die klussers of voor wie geld heeft om te investeren in dit soort installaties

De regelaar/controller, alleen de diodebrug moet behouden blijven
koppel de batterijen los
Koop en installeer 2 mastervolt 500 omvormers
Ontketen en creëer een krachtcurve

Daar heb je iets dat werkt, maar het beveiligingsgedeelte blijft
Een paneel met stroomonderbrekers, een differentieel....
Spannings- en intensiteitsregelrelais om de windturbine af te remmen bij te veel wind

Nadat u een gevelinstallatie en trillingen in huis heeft (mijn geval), mast en windturbine demonteren.
installeer silenblocs en een mast van glasvezel of installeer voor uw gemoedsrust een getuide mast

Na dat alles werkt het.
Er is een bedrijf in de buurt van Nantes dat het doet, maar tegen zeer hoge kosten
Anders is het mogelijk en besteed je veel tijd omdat maar weinig mensen deze windturbine onder de knie hebben, en voor degenen die het onderwerp beheersen, is het taboe, het is hun levensonderhoud

Om de voorgaande vragen te beantwoorden

Ja, mijn snelheidsmeter staat op zijn kop omdat het een wiel is, fenomeen bekend met de nieuwe onmogelijke elektronica

Epascal toen ik zei het overschot van mijn spanning geleverd door de windturbine, wanneer de spanning 54v bereikt, koppelt de controller / regelaar aan de remweerstanden om een ​​overspanning naar de batterijen te voorkomen

In de hoop duidelijk te zijn geweest
0 x
E-Pascal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/04/12, 16:27

Materiaal beschrijving




par E-Pascal » 05/05/12, 14:47

Materiaal beschrijving:

Windturbine :
Windturbinekit EOL5 1000W S PREMIUM
Nominaal vermogen 1000W
Maximaal vermogen 1500W
Diameter van de wieken 1,98m
Gewicht 25kg
Start 2m/s (7,2km/u)
Spanning 48V
Aantal bladen 5 aerodynamisch
Veiligheidssnelheid 25m/s (90km/u)
Maximale windsnelheid 50 m/s (180 km/u)
Generatorfunctie Permanente magneetgenerator
Overspanningsbeveiliging Elektromagnetische rem
Certificeringen CE - ROHS, ISO 9001…
Speciale anticorrosie-, zeezout- en zandcoating

beschrijving:
HUISHOUDELIJKE WINDTURBINE EOL5 1000W S PREMIUM (48V) VOOR EEN LAGER ELEKTRICITEITSVERBRUIK

Deze windturbine EOL5 1000W S PREMIUM (48V) start met windsnelheden van 2m/s (7km/h) en bereikt zijn nominaal vermogen bij 11m/s (40 km/h). profiteren van volledige prestaties.

Mogelijke aansluiting 380V driefasig of 220V enkelfasig.


Complete EOL5 3000W windturbinekit
Nominaal vermogen 3000W
Maximaal vermogen 3500W
Diameter van de wieken 3,05m
Gewicht 70kg
Start 2,5m/s (9km/u)
Spanning 48-110-220V
Aantal bladen 5 aerodynamisch
Veiligheidssnelheid 25m/s (90km/u)
Maximale windsnelheid 60 m/s (216 km/u)
Generatorfunctie Permanente magneetgenerator
Overspanningsbeveiliging Elektromagnetische rem
Certificeringen CE - ROHS, ISO 9001…
Speciale anticorrosie-, zeezout- en zandcoating

beschrijving:
Deze EOL5 3000W PREMIUM windturbine met permanente neodymiummagneten combineert prestaties, robuustheid en optimale kwaliteit. Het begint met windsnelheden van 2,5 m/s (9 km/h) en bereikt zijn nominale vermogen bij 11 m/s (40 km/h), zijn gewicht van 70 kg reserveert het daarom voor exclusieve installatie op een mast met een betonnen voet .

Hun elektronische snelheids- en spanningsregelaar (remsysteem) maakt het in eerste instantie mogelijk om de EOL5 3000W windturbine te beschermen, maar ook om de windturbine te vertragen in geval van harde wind en tegelijkertijd voldoende spanning te blijven leveren om vervolgens de omvormer te voeden.

Omvormer:
Specificaties

Merk Power Jack
Modelnummer PSWGT-1200
Uitgangsvermogen 1200W
Uitgangsgolfvorm PURE SINE GOLF
DC-ingangsspanning DC 28–52V (zonnepaneel/windturbine)
AC-uitgangsspanning AC 190-250V
Frequentie 50Hz
Efficiëntie 87%
Vervorming 2%
Temperatuurbescherming 55C ± 5
Netto gewicht 3.5 kg
1 jaar garantie
0 x
E-Pascal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/04/12, 16:27




par E-Pascal » 05/05/12, 14:52

Ik weet niet welke van de twee windturbines is geïnstalleerd, blijkbaar is het het EOL5 3000 W-model omdat het is uitgerust met een elektronische snelheids- en spanningsregelaar (remsysteem).

De beschrijving van het EOL5 1000 W-model vermeldt het niet.

Ik vermoed dat de onsamenhangende circuitspanning die door de regelaar wordt gemeten, de windturbine afremt.
Dernière édition par E-Pascal de 05 / 05 / 12, 14: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
E-Pascal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/04/12, 16:27




par E-Pascal » 05/05/12, 14:56

@sylvain560

Ik las net je post nadat ik de mijne had gepost.

Ik concludeer dat je een windturbine EOL5 1000 W op rondsel hebt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 281 gasten