Keuze van pelletkachel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mijl Davis
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/01/09, 16:52
Plaats: Ergens ten zuiden van Toulouse

Keuze van pelletkachel




par mijl Davis » 11/03/12, 20:54

Bonjour à tous
Ik weet niet of de berekening correct is, maar het lijkt erop dat de kw met pellets bij mij veel goedkoper terug kan komen dan de huidige verwarming met gas (propaantank).
Ook kom ik naar je toe om te leren van je ervaringen of je kennis.
Ik wil op de begane grond een pelletkachel plaatsen die me ongeveer 5kW in stralen kan leveren (de kamer meet ongeveer 100m3) en dat de kachel me ongeveer 10kW in water levert voor de radiatoren op de vloer (4 slaapkamers, gang, sbd , kantoor). Ik vind veel producten die voortkomen uit deze krachten, maar de documentatie is nogal beknopt. Er is de Ravelli HRV120 of het Arce Circle-medium die lijken te voldoen aan mijn behoeften, alleen weet ik niet of de krachten altijd in 1 / 3 air en 2 / 3 water zijn of dat we kunnen doen wat we doen wil bijvoorbeeld 5kW-lucht overdag om de woonkamer goed te verwarmen zonder het maximum in de radiatoren te brengen, maar het vermogen in de radiatoren te beperken, omdat de kamers overdag niet bezet zijn.
Tweede vraag: in geval van extreme kou zoals deze winter, zou ik de gasboiler willen kunnen blijven gebruiken in het geval dat deze meer moet worden verwarmd, of in geval van langdurige afwezigheid en daarom geen pellets in de kachel. Kan ik in dit geval de 2-circulators in serie plaatsen, zodat als de temperatuur van het water dat uit de kachel komt lager is dan het instelpunt van de gasboiler, dit een aanvulling kan zijn?
Bij voorbaat dank aan degenen die mijn lantaarns zullen aansteken.
Weldra
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 289 gasten