Windturbine: MPPT- of PWM-controller?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec

Windturbine: MPPT- of PWM-controller?




par vinzman » 11/03/12, 16:14

Hallo, het staat allemaal in de titel.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een laadregelaar voor mijn 300 watt windturbine, dus ik ben er nu op zoek om er een te kopen, maar ik weet niet welk type ik moet kiezen.
Wat is het meest geschikt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/03/12, 18:09

er is geen keuze: een MPPT bevat meestal een PWM

PWM is een manier om een ​​spanning te variëren

MPPT is een methode om de PWM (of een ander type dimmer) te regelen om het maximale vermogen te vinden

let op de methode om het maximale vermogen te zoeken is anders voor een fotovoltaïsch paneel en voor een windturbine

met een fotovoltaïsch paneel is de verandering in vermogen onmiddellijk wanneer u de spanning verandert ... en de curve van het fotovoltaïsch is eentonig

het gedrag van de windturbine zal een val zijn voor een MPPT op zonne-energie: wanneer het de spanning verlaagt, begint het vermogen te stijgen omdat er een traagheid van de rotor is, dan neemt het vermogen af ​​omdat het de snelheid verlaagt ... en misschien zelfs helemaal afslaan als de MPPT de stroom niet snel genoeg vermindert

een zonne-MPPT zal mogelijk nooit een stabiele werking vinden

dus je hebt een MPPT nodig gemaakt voor windturbine en ik vraag me zelfs af of het niet precies moet worden gedaan voor een specifiek windturbinemodel

mijn favoriete oplossing is om een ​​windmeter op de windturbine te plaatsen en experimenteel te bepalen met welke snelheid of spanning het nodig is om de windturbine bij elke windsnelheid te plaatsen
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 11/03/12, 21:17

Lees dit:

http://www.fieldlines.com/index.php?sujet=138135.0

het zal je veel begeleiden denk ik bij je keuze :) .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 271 gasten