Verticale windhinder op huis?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
val56
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 14/04/07, 12:52

Verticale windhinder op huis?




par val56 » 03/02/12, 22:57

Hallo,

Ik denk steeds meer na over het installeren van een windturbine met verticale as op mijn huis ('beste compromis, financiën, buur, vegetatie).
Mijn grootste zorg is de angst om met de ergernis een rollend geluid in huis te hebben.

Kunnen jullie mij iets vertellen over hun ervaringen?

Dank u bij voorbaat

Val56
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/03/12, 01:39

het grootste probleem met een windturbine op het dak is dat deze niet veel produceert omdat er te veel turbulentie is

om een ​​goede wind te hebben die energie produceert, moet je de windturbine minstens twee keer de hoogte van het huis plaatsen ... met een mast van zo'n hoogte zullen we het geluid niet meer horen of trilling
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 12/03/12, 02:00

Hallo,
een van de grootste problemen met verticale windturbines is het uitbalanceren van de rotor. Dat betekent dat als de persoon die het heeft gebouwd zijn onderdelen niet door een machinewerkplaats heeft laten maken en het niet heeft gedraaid nadat hij de geringste schroef heeft gedraaid, u onvermijdelijk een trilling en het gaat bovendien, zelfs door het plaatsen van blokcilinders, voortijdig afbraak van alles dat als anker voor de windturbine zal hebben gediend.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 12/03/12, 20:00

Naast wat eerder is gezegd, zou ik zeggen dat een verticale windturbine slechts 30% maximale output heeft, of een windturbine met een horizontale as maximaal 70%.

Balans houdt uw geld bij het bespaart u zowel uw geld, maar ook uw haar, uw zenuwen en uw tijd :) , in dit geval is het zelfs zeer voordelig.

Of dan geïnvesteerd in thermische zonne-energie die uw warm water zal verwarmen en daar zult u een echte winst behalen :) , zonder overlast voor de buren of voor jou :) .

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/03/12, 20:07

Ik bevestig op een andere manier

het schijnbare voordeel van een windturbine met verticale as is om langzaam te draaien: men zou dan ook denken dat deze minder gaat trillen

helaas moet het veel groter zijn om dezelfde kracht te maken

groter dus zwaarder: dus producent van grotere trillingen als deze niet perfect uitgebalanceerd is
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/03/12, 10:59

Ik ben ook bang dat het broum-broum zal zijn, hoe droger tuimelen., Om nog maar te zwijgen van de problemen met betrekking tot de verankeringsstructuur
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/03/12, 15:58

boem boem en badaboomboom

Ik herhaal mijn kleine verhaal van verticale windturbine die zijn mast van 12 cm in diameter en 5 mm dik heeft gesneden, hij draaide nooit om zo te zeggen (acr erg slecht gepositioneerd), hij draaide gewoon van tijd tot tijd bij lage snelheid .
Deze lage snelheid was voldoende om de getuide mast te verplaatsen, vanwege de slechte balans werden de scheerlijnen plotseling vervangen door schrootbuizen.
Op een avond toen de wind hard waaide en in de goede richting voor de windturbine draaide, ging ik voorbij, de bocht draaide snel en we zagen hem bewegen (de mast was gebogen vanwege onbalans), toen ik 2 of 3 uur daarna terugkeerde werd op de grond geëxplodeerd een paar 2 of 3 M van de mast, en de mast die boven de haak van de buizen was afgesneden, vervangt de omhulsels.

Er is dus een risico op boomboom maar ook badaboomboom en daardoor zal de hypothetische economie in gaten in het dak veranderen en ik denk liever niet aan het risico van persoonlijk letsel dat het zou kunnen veroorzaken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/03/12, 16:39

dit is waarom ik de voorkeur geef aan de klassieke windturbine met een horizontale as ... het lijkt ingewikkelder in termen van het aantal onderdelen, maar de betere prestaties maken het mogelijk om een ​​kleinere propeller lichter te maken, gemakkelijker te bereiken met precisie dan een grote ding

dan kunnen we de mast veel steviger maken dan de propeller om er zeker van te zijn dat hij niet valt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten