Biogas en landbouw

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

Biogas en landbouw




par gentil33 » 19/01/12, 07:35

Uiteindelijk, na reflectie, word ik verleid door het idee om het tractorenbiogas uit de gemeentelijke afvalwaterzuiveringsinstallatie en al het groenafval van boeren te halen. Denk je dat dit economische schema interessant kan zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 19/01/12, 08:11

als je ons de voorwaarden gaf, konden we je gemakkelijker antwoorden.

Goede dag.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

gemeentelijke autarkie




par gentil33 » 19/01/12, 08:28

Hier ben ik, met een project op een gouden munt (https://sites.google.com/site/lafindela ... monnaie-or) in staat om de economische crisis te stoppen. Maar na reflectie besefte ik dat dit project alleen maar voordelig kan zijn in een gunstige context. Bijvoorbeeld, wanneer u wil mijn valuta om te rekenen of in euro's om brandstof te kopen, is er een vergoeding van 17% van de belangen van het project serieus te slaan. Het is duidelijk dat het noodzakelijk is om zoveel mogelijk op deze valuta te blijven om deze kosten te vermijden. Vandaar het idee, bijvoorbeeld op het niveau van een gemeente, om ervoor te zorgen dat de laatste zo veel mogelijk in autarkie is. Ik dacht eerst dat ik me moest concentreren op boeren. Een van de belangrijkste uitgavenposten voor boeren is brandstof. Maar het blijkt dat de boer produceert biomassa die een goede bron van biogas dat, samen met het biogas uit gemeentelijke afvalwaterzuiveringsinstallatie zou zijn, zou me genoeg brandstof om trekkers lopen en dus verwijderen van een bericht euro verslaving. Kan dit idee interessant zijn of ben ik te optimistisch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 19/01/12, 10:04

een kleine vraag, hoe bent u van plan om gas te gebruiken? en comprimeer het?


Ik denk dat het meest interessant voor jou zou zijn om generatoren te laten draaien en de hitte en de stroom te herstellen.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

biogas trekker




par gentil33 » 19/01/12, 10:20

We beginnen een nieuwe generatie trekkers te zien werken op biogas (www.valtra.fr/news/2619.asp).
Ja, ik ben me ervan bewust dat het nodig is om gas te comprimeren, wat energie kost, het is ook vooral om dat ik mezelf de vraag van de winstgevendheid stel.
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

kleine berekeningen




par gentil33 » 19/01/12, 10:37

Ik vind het leuk om de energie-autonomie van de inwoners van een dorp van 3000-inwoners te berekenen met biogas.
Stel dat elke inwoner 20000 km per jaar wil reizen, dan doen ze elk 20000 / 365 = 54 km / dag
Als hun auto 8-liters verbruikt voor 100 km, verbruiken ze dus 54 / 100 * 8 = 4,3 liters per dag
Wetende dat 20 kg van organisch afval voor het equivalent van één liter brandstof onze dorpelingen moeten produceren 4.3 * = 20 86 kg van organisch materiaal elke stad opgenomen !!
om een ​​veiligheidsmarge te hebben, zeg 100 kg organisch materiaal per inwoner van de gemeente.
Als we een 1-boer hebben voor 10-inwoners, moet elke boer 100 * 10 = 1 ton biomassa per dag produceren !!! 365 ton per jaar !!
Het is nog steeds veel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 19/01/12, 11:40

als uw berekening correct is, vertegenwoordigt deze 25 ha miscanthus per boer.
of 250ha voor het gemeentehuis
:schok:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

moraal van de fabel




par gentil33 » 19/01/12, 11:48

Ja, nou het is niet realistisch.

Ik stel mezelf dan de vraag van de veelheid aan energiebronnen.

Stel je een grote stirlingmotor voor die gekoppeld is aan een grote dynamo. Hier hebben we een uitstekend elektriciteitsgenererend systeem dat warmte nodig heeft. En daarvoor zijn alle middelen goed, sinds de verbranding van het biogas, door de verbranding van de verschillende afvalstoffen en waarom niet zonneparabels. Zo kan elke burger, voor zover hij dat kan, deelnemen aan het produceren van energie terwijl hij ontlast! leuk als een idee! :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/01/12, 12:03

om biogas te verbranden heeft de motor gemodificeerde benzine heeft een betere prestatie dan de stirling, is goedkoper, en is al commercieel verkrijgbaar zonder iets uit te vinden

het verbruiken van biogas in een vaste genset is de enige eenvoudige oplossing

het biogas is te vuil en te koraal om te worden gedistribueerd in een netwerk of tablet

het moet perfect worden gezuiverd en het is een echte gasfabriek
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

stirlingmotor




par gentil33 » 19/01/12, 12:19

Ja, maar de stirlingmotor accepteert elke warmtebron en we kunnen van de ene bron naar de andere gaan. Bijvoorbeeld het continu voeden van de motorhaard door zonneparabool terwijl warmte wordt geleverd door de verbranding van bewoners van vegetatieafval, enz. Enz.
Kortom, omdat we centra voor recycling van materialen hebben, zouden we een centrum voor energie-recycling hebben.
En in zo'n diagram is het niet nodig om het biogas te zuiveren, het brandt onmiddellijk om deze centrale warmte-elektriciteit te voeden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten