Laadspoel, alternator lombardini voor windturbine?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dani38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/01/12, 16:23

Laadspoel, alternator lombardini voor windturbine?




par dani38 » 14/01/12, 11:35

hallo, voila een haspellading die ik op het net zie foto's, kleine auto zonder licentie, 12 volts 30amp, een bel met magneten kan dit een goede generator zijn? en hoeveel kwam uit in watts?

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: laadspoel, alternator lombardini voor windturbine?




par bleusideral » 14/01/12, 13:31

dani38 schreef:hallo, voila een haspellading die ik op het net zie foto's, kleine auto zonder licentie, 12 volts 30amp, een bel met magneten kan dit een goede generator zijn? en hoeveel kwam uit in watts?


P (w) = U (v) x I (a), dus in theorie 12v X 30 A = 360 W

het is noodzakelijk om de snelheid van rotatie, rpm te kennen, ook noodzakelijk om de beste opbrengst te hopen
zijn er regelgevende diodes?
met welk project? als er wind kan zijn zal er een noodzakelijke versnelling zijn ....
Er zijn veel artikelen over de alternatoren aangepast door onderzoek te doen op de site!

bewerkt door ex-oceanic 14 / 01 / 2012 14h44: BBCode-editie
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/01/12, 15:16

De motor verbruikt 360W elektrische gaf minder mechanisch vermogen, vooral bij lage snelheid, maar een generator, wordt het veel minder kracht magneten en weerstanden geven van dichtbij te zien, als een functie van de snelheid, en spoelen.
Het geeft deze spanning en stroom bij hoge rotatiesnelheid, gezien het lage aantal windingen van de spoelen.
Dit aantal beurten moet worden geteld of geschat, omdat het de vereiste spanning en rotatiesnelheid voor 12V en 1,2V per spoel instelt.
(in het snelste tempo dat gemeten moet worden door de motor te laten draaien met voltmeter om de spanning op verschillende belastingsweerstanden te meten).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 14/01/12, 17:04

Je hebt een bug afgeleid, er was nooit een kwestie van motor.
Het is een magnetisch vliegwiel, als een goede oude bromfiets.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/01/12, 17:14

Forhorse schreef:Je hebt een bug afgeleid, er was nooit een kwestie van motor.
Het is een magnetisch vliegwiel, als een goede oude bromfiets.

ja ik heb een foutje, Ik dacht dat het de motor was van een kleine elektrische auto, nogal zwak!

Dus als het snel loopt zoals bij de motor (3000t / minuut ???), werkt het.
0 x
dani38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/01/12, 16:23

goedenavond




par dani38 » 14/01/12, 20:22

ja, dit is goed voor een kleine auto zonder rijbewijs, de haspel die deze dynamo op deze modellen maakte, deze voor hem waarvan ik denk dat het niet slecht was voor een windturbine!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/01/12, 20:53

het geeft dezelfde kracht als het op dezelfde snelheid draait

helaas draait een windturbine meestal minder snel, waardoor het minder stroom en een lagere spanning zal leveren

het verhogen van het aantal opwindende bochten verhoogt de spanning, maar verandert niets aan het vermogen, dat zal worden verminderd door de snelheid

1ere verbetering, vervang dan de eerder originele manier magneet super magneet neodymium ijzer borium atention ... maar ik ben bang dat je stator is belabberd en jammerlijk Acroche op de polen van een rotor magneet te machtig: demarage van de windturbine onmogelijk zonder een elektronisch gadget dat de alternator omzet in een motor om de demarage mogelijk te maken

Verbetering van 2eme, verhoog het aantal gestapelde vellen om de kracht te krijgen die het nodig heeft ondanks de verminderde snelheid ... het komt er op neer om een ​​andere dynamo te bouwen

dit soort magnetische vliegwiel is meestal eenfase: de magneet valt tegelijkertijd alle spoel aan: hij hangt ... niet belangrijk naast de compressie van de motor

voor een windturbine is het noodzakelijk om een ​​driefasige wikkeling te maken, met veel meer inkepingen dan pool: de doorgang van de magneet is vrij vooruitstrevend en hij blijft niet hangen, zelfs niet met een zeer krachtige magneet
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/01/12, 21:29

Zie ook de vatwindturbine:
https://www.econologie.com/forums/post222115.html#222115
altijd hetzelfde probleem al behandeld op econologie en het meten van de werkelijke startkracht om de minimale grootte van de windturbine te bepalen die nodig is om te starten, voor de gemiddelde wind.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten