Windturbine voor warmwater cumulus?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
fdcvep
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 06/01/12, 20:15

Windturbine voor warmwater cumulus?




par fdcvep » 07/01/12, 11:23

Hallo,
Ik weet dat deze vraag al min of meer gesteld is, maar ik heb voor mij natuurlijk geen duidelijk en begrijpelijk antwoord gevonden.
Hier is mijn huis is uitgerust met 2 cumulus in serie van 200 liter (geïnstalleerd door de voormalige eigenaren en met meerdere kinderen), en momenteel gebruik ik er maar één. Het is bijna voldoende als je bedenkt dat ik 3 dochters heb!.
Ik zou allereerst en los van het financiële aspect willen weten of het mogelijk is om een ​​windturbine rechtstreeks op de cumulus aan te sluiten die niet wordt gebruikt om het water voor te verwarmen vóór de cumulus die op het netwerk is aangesloten.
Zo ja, wat is er nodig behalve de windturbine en de 230V-omvormer?

Ik zou dus allereerst willen weten of het technisch haalbaar is en wat er als materiaal nodig is.
Ik kijk achteraf naar de maatvoering, het financiële aspect en de mogelijke winst.

Alvast bedankt voor uw hulp

Franck
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 07/01/12, 12:32

Hallo, ik ben helemaal geen expert op dit gebied, maar van alles wat ik heb gelezen op de forumWij adviseren u in plaats daarvan zonnepanelen te plaatsen om uw water te verwarmen.

Ik heb echter hetzelfde project als jij. Waarom? Als ik het bedrag van mijn stook- en elektriciteitsfactuur zie wetende dat stookolie alleen maar toeneemt ... heeft België de steun voor de productie van groene stroom op nieuwe installaties ingetrokken ... ik Dus wilde ik een kleine interface maken die, als ik elders geen elektriciteit nodig heb (bijvoorbeeld 's nachts), een watertank verwarmt die het opstarten van mijn ketel aanzienlijk zou beperken. De windturbine zou twee doelen dienen, enerzijds, een kleine schuur voorzien van verlichting (2 keer niets) en een kleine werkbank en het water verwarmen ...
0 x
dani38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/01/12, 16:23

Re: Windturbine voor warmwater cumulus?




par dani38 » 10/01/12, 09:56

Beeld
fdcvep schrijft:Hallo,
Ik weet dat deze vraag al min of meer gesteld is, maar ik heb voor mij natuurlijk geen duidelijk en begrijpelijk antwoord gevonden.
Hier is mijn huis is uitgerust met 2 cumulus in serie van 200 liter (geïnstalleerd door de voormalige eigenaren en met meerdere kinderen), en momenteel gebruik ik er maar één. Het is bijna voldoende als je bedenkt dat ik 3 dochters heb!.
Ik zou allereerst en los van het financiële aspect willen weten of het mogelijk is om een ​​windturbine rechtstreeks op de cumulus aan te sluiten die niet wordt gebruikt om het water voor te verwarmen vóór de cumulus die op het netwerk is aangesloten.
Zo ja, wat is er nodig behalve de windturbine en de 230V-omvormer?

Ik zou dus allereerst willen weten of het technisch haalbaar is en wat er als materiaal nodig is.
Ik kijk achteraf naar de maatvoering, het financiële aspect en de mogelijke winst.

Alvast bedankt voor uw hulp

Franck
hallo gelukkig nieuwjaar, ik ben ook begonnen met een 300 liter cumuluswolk die ik vroeger vaker deed zoals jij met elke warmtebron, windturbine, alles verbranden, ect ect, ik heb een tekening gemaakt, voor de windturbine Ik heb tests gemaakt met een scootermotor, 24 volt, 250 watt, die ik op een fiets heb geïnstalleerd, ik heb een stuk weerstandsdraad rood gemaakt dat ik van een oude föhn heb gehaald, het werkt nou, alles hangt af van de lengte die je als zoon zet, met een savorius windturbine, met 300 liter blikken zou het moeten werken, om snelheid te hebben pak je oude fietsen en verzamel je hoe meer kettingwielen je daar een versnellingsbak maakt er zijn er een paar op het net die we doen, en jij verbrandt het ook allemaal, ik leg ze buiten deze 200 liter vat Ik heb koperen spiralen gemaakt voor verwarming, ik verbrand al het papier ect, zonneverwarming ook deze goed, vooral in de zomer, dit is allemaal een feit, met drie- of vierwegkleppen, circulatiepomp ect ect, of door thermosiphon, ik en zag su r deze site die erover spreekt, voor je cumulus, sluit deze stappen direct aan op dat zijn verwarming, de weerstand is erg hebberig, ik heb het weerstandsgedeelte verwijderd, dit zijn opeenhopingen waar men de weerstand kan verwijderen die niet in direct contact met de cumulus we kunnen 4 volt kachels op het net vinden, zoals een camper, die ze in een plastic bak plaatst, typ op google (12 volt resistieve draden) je hebt verwarmingskabels ect, jij Heeft ook een contactsite me in mp voor de site, de advertentie en verboden geloof ik, er is naar mijn mening iets te doen en voor niet duur, ik herstel een maximum bij de schroothoop, ga aan het werk, we kunnen wat maken dingen, naast het net deze super, voordat we het niet hadden, was het niet makkelijk, tot ziens !!!!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/01/12, 16:11

Basis:
uw windturbine met de 220V moet een iets hoger vermogen leveren dan de boiler nodig heeft, typisch 1 à 2 KW.

Anders stopt de 220V-omvormerregelaar.

Maar elke stroom, zelfs klein, die door de windturbine rechtstreeks in de weerstand wordt gestuurd, zal de ballon verwarmen, maar heel langzaam.

Maar je loopt het risico dat bij te harde wind de windturbine met zijn dynamo, die een te hoge spanning boven 220V geeft, de weerstand van de ballon zal vernietigen, als een regelaar niet iets meer beperkt tot 220V.
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 10/01/12, 19:55

Is het niet mogelijk om een ​​"zelfgemaakte" ballon te maken of er een aan te passen om hem een ​​iets andere thermische weerstand te geven? Bijvoorbeeld iemand die van 220 tot 380 tolereert? Zo'n leverancier moet het ons kunnen leveren http://french.alibaba.com/product-gs/el ... 48977.html
Ik vind de afbeelding hieronder best leuk.
Misschien een groot delirium, maar je kunt je een kleine automaat voorstellen, van het Arduino-type, die de ingangsspanning van de windturbine meet en verschillende weerstanden (10) in bijvoorbeeld 24 volt gebruikt. Afhankelijk van de spanning zal de arduino relais activeren om meer verwarmingstoestellen in te schakelen. Boven de bekende 220 volt schakelt hij bijvoorbeeld een kleine mixer naar 12 volt. Nu, dit is zeker een hersenschim, vooral omdat ik niet weet of de prestatie beter is voor een 220 volt weerstand die 110 volt ontvangt of 4 24 volt weerstanden die volledig draaien en 6 wanneer gestopt?
Volgens u? Anders is het het soort project dat ik erg leuk vind en dat ik heel snel zou kunnen implementeren!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/01/12, 21:16

U kunt doen wat u maar wilt met respect voor de eigenschappen van de weerstanden.
Lees deze basiscursus met zorg :
http://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9sis ... t%C3%A9%29
en gebruik het volgens uw materiaal.
Alle energie blijkt in de weerstanden te verwarmen in verhouding tot de waarde van de weerstand en het kwadraat van de stroom.
Een deel van de energie wordt met dezelfde wet afgevoerd in de interne weerstanden van de windturbine.

Aussi met zorg :
http://fr.wikipedia.org/wiki/Adaptation ... 3%A9dances
http://fr.wikipedia.org/wiki/Source_de_tension
http://fr.wikipedia.org/wiki/Machine_synchrone
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 10/01/12, 21:54

Bedankt Dedelco, ik zou het allemaal bekijken na het behalen van de examens! Na analyse van het project, als het mogelijk is, zal ik er een vacature over openen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 10/01/12, 22:49

Ik heb ongeveer hetzelfde project met mijn 1000W windturbine onder de 24V
Maar ik zal het simpel houden: vervang de weerstand van de ballon door een 24V en sluit de windturbine direct aan: geen regeling, geen ombouw = geen poespas.
Op dit moment moet ik een huis renoveren, dus het is voorlopig niet : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/01/12, 23:26

En baden alleen bij harde wind !!!
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 10/01/12, 23:26

Het is triest om te zeggen, maar in België, momenteel en economisch, denk ik dat het beste wat je kunt doen met elektriciteit geproduceerd door een kleine windturbine, het verwarmen van het water is ... Gezien de stijging van de prijs van diesel die nog zal plaatsvinden en de prijs van de verschillende installaties ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 320-gasten