Compliance gas geothermische R12 R22

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Didier07
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/11, 17:36

Compliance gas geothermische R12 R22




par Didier07 » 07/11/11, 17:57

Hallo,

Ik ben jarenlang uitgerust met 18 geothermische energie. Eén compressor per kamer. Gasverwarming vloer (gas / gas systeem).
Ik heb volgens de compressoren R12 en R22. Wat moet ik doen om mijn installatie conform te maken?
- de compressoren en de gassen vervangen?
Ik vraag me af of ik de installatie in overeenstemming kan brengen zonder de leidingen (op de grond en op de vloer) te vervangen, omdat de vervangingsgassen niet dezelfde druk hebben.

Merci pour vos réponses.
Hartelijk
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/11/11, 18:44

Het is het plezier van de PAC met de leugen van de pseudo-geothermie die niets aardwarmte heeft maar de zonnewarmte gebruikt die van nature meer dan een jaar in de aarde is opgeslagen om precies te zijn !!!

U kunt de fabrikanten en installateurs zien die u verkopen en u maximaal 10 tot 15 jaar laten betalen !!
Ik had de indruk dat er redelijk gelijkwaardige vloeistoffen zijn die alles niet hoeven te veranderen ????
Maar het is complex met professionals die verbergen, bedriegen en zwendel, zoals vrienden van mijn familie die 30000 € betaalden, voor een PAC die slechts 3 dagen werkte, tijd om te betalen, het bedrijf had gefaald !!
Persoonlijk weiger ik herhaaldelijk te 'grijpen' naar PAC's die veranderen als windwijzers, 3 jaar na aankoop in mijn geval, oplichting 10 jaar geleden !!
Ik bespaar veel meer met gratis hout !!


Ik weet niet hoeveel je hebt betaald, noch de omvang van je installatie, maar bij 30000 € elke 18 jaar of 1666 € per jaar, plus elektrisch verbruik, met het nucleaire risico van het Fukushima-type, het is duurder dan een oud rudimentair verwarmingssysteem niet duurder te houden per jaar, veel goedkoper worden met verwarming met gratis hout verbrand in inzet, fornuis of eenvoudige ketel; overal, 77, 91 en 83 dit gratis hout komt van alle planten die overal zijn gesneden en gegooid, afkomstig van snoeien van hagen, bomen en tuin door mij en mijn buren en in de zomer gedroogd in de zon !!!
Het lukte me zelfs niet om het omgevallen hout opnieuw op te nemen met de eindstorm 1999, voordat het was verrot !!
De COP van dit gratis hout is eindeloos, afgezien van de oefening die nodig is om het op te pakken en te drogen, zeer goede oefening, in het bijzonder voor mijn goed behandelde ischias dus voor17 jaar en die terugkeert wanneer ik te lang achter een computer zit !!!

eindelijk de echte effectieve oplossing, maar gedenigreerd en onderdrukt door de professionals, (ze zullen geen werk meer hebben omdat eeuwigdurend zonder CAP, zonder consumptie, noch onderhoud, noch storingen is) om zonnewarmte in de zomer te gebruiken, op zonnecollectoren, 40 tot 70 ° C, momenteel volledig verspild, door het op te slaan in uw geothermische energie om u in de winter te verwarmen, als uw geothermische energie goed is ontworpen, met een kleine capaciteit !!
Deze oplossing werkt bij:
www; dlsc.ca
besproken op:
https://www.econologie.com/forums/chaleur-d- ... 10828.html
https://www.econologie.com/forums/stockage-d ... 10173.html

Oplossing, eeuwigdurend, zonder CO2, noch vervuiling, volledig ecologisch en zeer economisch, eenvoudiger, in staat om nucleaire verwarming te vervangen met of zonder PAC, oplossing systematisch genegeerd en onderdrukt !!

Als u een pseudo-geothermische Canadese put hebt, kunt u deze in de zomer sterk voorverwarmen met eenvoudige zonnecollectoren (zonder pretenties eenvoudige pijpen onder glas of carbonaat) en het verbruik van uw warmtepomp sterk verminderen, afhankelijk van de afmetingen van deze put.
0 x
Lyane
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/11/13, 13:53

Re: Geothermische gasconformiteit in R12 R22




par Lyane » 28/11/13, 13:58

Hallo allemaal en vooral Didier

Ik heb een Sofath vloerverwarming die 16 jaar volledige voldoening heeft gegeven. De R22 is niet langer beschikbaar of mijn systeem raakt leeg, dus het warmt niet meer op. Ik denk dat ik in dit geval niet de enige ben ...
Welke oplossing heb je gevonden om de vloerverwarming die ik perfect vond te houden?
Ik kan geen alternatief vinden ...
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, uw hulp ...!



Didier07 schreef:Hallo,

Ik ben jarenlang uitgerust met 18 geothermische energie. Eén compressor per kamer. Gasverwarming vloer (gas / gas systeem).
Ik heb volgens de compressoren R12 en R22. Wat moet ik doen om mijn installatie conform te maken?
- de compressoren en de gassen vervangen?
Ik vraag me af of ik de installatie in overeenstemming kan brengen zonder de leidingen (op de grond en op de vloer) te vervangen, omdat de vervangingsgassen niet dezelfde druk hebben.

Merci pour vos réponses.
Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/11/13, 22:15

Goedemorgen.
De meest gebruikelijke oplossing is om de condensoreenheid (en) te vervangen.
Er zijn vervangende vloeistoffen die niet zonder risico zijn voor de compressoren en de dichtheid van het circuit, bovendien hebben ze over het algemeen een relatief korte wettelijke duur. Voor R22 is het mogelijk bij bepaalde wederverkopers (dehon, gazéchim, caloriefluor) om er nog enkele te vinden onder de naam R22 geregenereerd. Het is erg duur. Bovendien hebt u sinds juli 2012 een bewijs van bekwaamheid nodig voor het omgaan met koelmiddelen om ze te kopen.
Persoonlijk hebben we het in mijn werk al meer dan een jaar niet gebruikt. De R22 heeft kenmerken die dicht bij de R407c liggen, nog steeds aan de norm. De R12 ligt zeer dicht bij de R134a. In beide gevallen is het noodzakelijk om de olie af te tappen, het rubber te vervangen en teflonafdichtingen vervangen de regelaars vervangen de filterdroger en maken een goed vacuüm. Gedaan door een professional is de interventie erg duur, het is beter om nieuwe dingen achter te laten bij R410a.
0 x
Lyane
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/11/13, 13:53




par Lyane » 30/11/13, 09:32

Hallo,
en bedankt voor deze info die bevestigt dat ik de bestaande apparaten moet vervangen om over te schakelen naar de R 410 maar ...
in Toulouse vind ik geen enkele verwarmingsingenieur die de aanpassing uitvoert, behalve Sofath
Ik ben daarom een ​​gevangene van Sofath en vooral van zijn prijzen!
Voor zover u weet, is er een ander bedrijf dat deze wijziging kan aanbrengen?
Ik krijg de mogelijkheid om over te schakelen op omkeerbare airconditioning ... mijn vloerverwarming is veel comfortabeler!
Gijzelaar daarom van Sofath ... ook al heb ik van mijn kant geen verwijten om ze te maken, operatie en concessiehouder
Nogmaals bedankt
Bonne journee
Lyane
PITMIX schreef:Goedemorgen.
De meest gebruikelijke oplossing is om de condensoreenheid (en) te vervangen.
Er zijn vervangende vloeistoffen die niet zonder risico zijn voor de compressoren en de dichtheid van het circuit, bovendien hebben ze over het algemeen een relatief korte wettelijke duur. Voor R22 is het mogelijk bij bepaalde wederverkopers (dehon, gazéchim, caloriefluor) om er nog enkele te vinden onder de naam R22 geregenereerd. Het is erg duur. Bovendien hebt u sinds juli 2012 een bewijs van bekwaamheid nodig voor het omgaan met koelmiddelen om ze te kopen.
Persoonlijk hebben we het in mijn werk al meer dan een jaar niet gebruikt. De R22 heeft kenmerken die dicht bij de R407c liggen, nog steeds aan de norm. De R12 ligt zeer dicht bij de R134a. In beide gevallen is het noodzakelijk om de olie af te tappen, het rubber te vervangen en teflonafdichtingen vervangen de regelaars vervangen de filterdroger en maken een goed vacuüm. Gedaan door een professional is de interventie erg duur, het is beter om nieuwe dingen achter te laten bij R410a.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/11/13, 10:13

Er zijn veel airconditioningbedrijven in heel Frankrijk. U kunt koelwerkers vinden die het werk zullen doen. Het idee van omkeerbaar is niet slecht, maar je moet weten of de huidige verdieping dienovereenkomstig is geïsoleerd. Hoe meer koeling, hoe beter het koelplafond, omdat de kou naar beneden gaat. Het is in ieder geval niet echt airconditioning maar koeling.
Het beste zou zijn geweest om een ​​waterbodem te maken met een koelkastgroep met water / koelkast vloeistofwisselaar. U kunt dus een PAC installeren op Co2. Met dit soort circuits kunt u ook zonnecollectoren installeren. De conversie is mogelijk nog steeds mogelijk.
0 x
Didier07
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/11, 17:36




par Didier07 » 19/01/14, 20:18

Bonsoir,
Als vervolg op mijn functie heb ik een professional die morgen komt om de haalbaarheid te bestuderen. Ik hou je op de hoogte zodra ik meer weet!
0 x
Didier07
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/11, 17:36




par Didier07 » 23/01/14, 16:22

Bonjour à tous,

De professional kwam twee keer omdat hij terugkwam met een collega. Mijn systeem is aanpasbaar in R410 met aan de andere kant nieuw materiaal (compressor). Maar ik houd mijn verwarmde vloer. Ik wacht op het citaat!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/01/14, 23:29

Dag
Ik ga ervan uit dat uw vloerverwarming water zal zijn met platenwarmtewisselaar in de groep en niet R410a in directe condensatie? Zo ja, maak bijvoorbeeld offertes met een ander type Co2-warmtepomp. Zie ook voor een zonne-optie.
0 x
bambou4369
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/07/18, 11:14

Re: Geothermische gasconformiteit in R12 R22




par bambou4369 » 02/07/18, 11:18

Hallo,
Ik had een bedrijf dat me een offerte kwam geven voor de vervanging van mijn twee sofath-compressoren
Ze namen me de octopus mee naar buiten en vergeleken met zilversoldeer denk ik en nieuwe fittingen.
binnen hebben ze de machine vervangen.
Alles werkt sinds 2 super professionele winters en after sales service aan het begin.
Indien nodig breng ik je in contact met de box, ze komen tussenbeide Ik geloof in de 42 / 69 / 43 / 07 / 15 / 63.
Hier is of het kan helpen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten