Hoe biogas 1 m3 afval, althans, geen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Tchelovek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/05/11, 09:19

Hoe biogas 1 m3 afval, althans, geen




par Tchelovek » 28/10/11, 07:32

Dag

Alles zit in de vraag.
Ik heb een gemeenschappelijke tuin en ik zou graag het experiment van een vergister van 1 m3 of iets meer proberen, om het afval te recyclen en op zijn best iets te hebben om water te verwarmen, hoogstens , steriliseer potten.

Bij voorbaat dank.

PS, ik zag niet dat het mijn eerste bericht was, ik kwam zo vaak om een ​​kijkje te nemen, dat ik de indruk had dat ik al berichten had geplaatst. Dus hallo allemaal.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/10/11, 09:41

Hallo!

Antwoord: het hangt af van het afval, hier is een onderwerp dat de vraag beantwoordt met cijfers en enkele berekeningen en de potentiële m3 van biogas / ton afval: https://www.econologie.com/forums/biogaz-met ... t2338.html

Christophe schreef:Wat de orde van grootte ook is: Afhankelijk van het materiaal moet tussen 10 en 20Kg materiaal worden gebruikt om het equivalent van één L brandstofolie te maken onder optimale opbrengstomstandigheden (bacteriologie en ideale T ° -omstandigheden, opwinding, ph ... enz.). We begrijpen snel dat dit niet de oplossing is die de jaarlijkse 2000L van een huis zal vervangen ... tenzij je 20 40 ton biomethaniseerbaar materiaal hebt, dus een ZEER grote tuin of een boervriend ...


U krijgt zeer waarschijnlijk genoeg om te "koken" met een kleine vergister ... maar dat vereist bijna constante aandacht en een onderhoud in T ° ...
0 x
Tchelovek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/05/11, 09:19




par Tchelovek » 28/10/11, 09:58

bonjour Christophe

Super, heel erg bedankt voor de link, ik wist dat dit onderwerp was besproken, maar mijn onderzoek was niet succesvol.

Ik zal echter nadenken over het bouwen van een kleine tuinvergister.

Ivan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/10/11, 10:05

Super, laat het ons weten over je productie, het zal meer dan één interesse hebben (en je zou zeker advies kunnen krijgen)
0 x
Tchelovek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/05/11, 09:19




par Tchelovek » 28/10/11, 15:50

Ik zal over dit alles nadenken, plannen, materialen ... kosten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 28/10/11, 16:50

0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/10/11, 19:51

Door de planten heel goed in de zomerzon te drogen (droger met zonneschoorsteencollector) wordt een brandstofproduct droog goed met een veel betere prestatie, omdat de microbiële vertering vooral wordt gebruikt om levende bacteriën te maken, warmte vrij te maken en weinig biogas met een deplorabele opbrengst !!!
Het is hetzelfde als het verbranden van hout dat al jaren door champignons wordt gegeten door champignons, er is niet veel verbrandingsenergie!

Goed drogen in de zomerzon en branden in de kachel of de kachel erna, is veel gemakkelijker omdat een gasgenerator waterdicht is, naast beter te presteren door te drogen en branden met vergassingsinstallaties!
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 29/10/11, 11:23

Hallo,
Ben het eens met dedeleco, maar waar het hout is,
in het geval van Chelovek spreekt hij van plantaardig afval, dus ik vermoed dat overblijfselen van plantaardige planten kreupelhout hebben overschreden.
Ik weet niet of het geldig is om 1-vergister te maken, omdat voordat het wordt gevuld.
Door nadelen, dit jaar heb ik sorghum gemaakt en stokken zijn meer dan twee meter, dus ik heb het zaadje bewaard dat kan worden gegeten als rijst het lijkt.
En de stokken grond ik ze voor brf, maar volgend jaar zal ik meer doen, en delen tussen brf en kan worden verpletterd of kleine stukjes maken om de schoorsteen aan te steken, gedroogd in de zon.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/10/11, 11:42

Alles dat eenmaal droog brandt, is geschikt voor een droger met droge lucht (het geval bij 40 ° C als deze lucht vochtig is bij 20 ° C) en drogen is zelfs sneller dan het spul fijn verdeeld is!
We kunnen zelfs de mest van Yak of koeienbrandstof alleen in de hooglanden van Azië innemen, waar ze een goede lucht hebben die deze mest droog droogt zonder te verwarmen !!!!
Dus deze zin:
Ben het eens met dedeleco, maar van waar het hout is

is niet geldig omdat je alles kunt drogen, niet alleen hout, zelfs uitwerpselen, algen die eens heel droog erg goed branden, evenals hout.
Hoe fijner verdeeld, hoe sneller het drogen is !!!
Enkele seconden onder de mm en de droogtijd neemt toe door diffusie in de massa.
Het is van mening dat het kwadraat van de afmetingen en daarom 100mm hout met een droge diameter meer dan 100x100 = 10000 keer langzamer is dan deze 1mm hout met dezelfde diameter !!
Dus het is klein en dun
verpletterd voor brf

hoe meer het snel droogt, in droge lucht (meer dan 40 ° C), maar de moeilijkheid is dat het te snel verbrandt en de haard moet continu worden gevoed, zoals voor pellets of bloedplaatjes!
In de hand, elke minuut !!!
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 29/10/11, 12:09

Ik ben misschien slecht uitgedrukt en we hebben het misschien niet over hetzelfde.
Natuurlijk kan alles aan de lucht worden gedroogd of in een droger.
Je sprak energetische efficiëntie, dus ik zei dat in het geval van hout in log of fijngehakt, het beter is het te drogen dan gemethaniseerd, in tegenstelling tot de voet van tomatenpompoen of een andere tuin, is het beter ze in een biogasinstallatie stoppen, want om ze te drogen vermalen ze, zal het zeker moeilijker zijn dan de natuur het te laten doen.

Wanneer het rendement u zegt 10000 keer sneller als in 1 mm.
Nu welke energie (%) van het droge hout je zult gebruiken om het te malen in 1 mm, meer om het te drogen of een wasmachine of tapijt met ventilatie om het te drogen, want als je je houtblok van drie kilo maal in 1 mm plaatst, in een zonnedroger, op die manier zal het in een stapel liggen die meer ontbinding zal bevorderen dan drogen, en zal het 10000 zeker niet sneller doen.
Het lijkt mij dat degenen die parket maken, geen tijd hebben en misschien om andere redenen, de platen in een gigantische droger twee uur lang verwarmen.
Dus de balans is niet verschrikkelijk, maar ze verkopen het.
a + claude
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 294-gasten