Warmtepomp onder parkeren

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Warmtepomp onder parkeren




par olifant » 17/10/11, 18:33

Vind je het een goed idee om de collectorpijpen van een warmtepomp onder het asfalt van een parkeerplaats te plaatsen (bijvoorbeeld van een bedrijf)?

Toegegeven, er is een limiet: ijs, maar het is misschien beter dan onder een gazon, toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 17/10/11, 19:17

hello,
Ja, heel goed idee! dailleur, ik denk dat ze de ervaring niet eerder doen,
want zelfs als er ijs is, is het systeem begraven dus moet het niet bevriezen. behalve extreme temperatuur, maar het is hetzelfde onder gras.
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/10/11, 22:30

We kunnen ook voorkomen dat de buizen in de gangpaden worden geplaatst.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/11, 01:10

Plantenwortels hebben minder last van temperatuurschommelingen, omdat er weinig onder een parkeerplaats zijn.
Een warmtepomp koelt in de winter de grond en daardoor kunnen de leidingen diep vriezen als de warmtepomp teveel warmte onder de parkeerplaats nodig heeft, ook als het buiten niet vriest.

Een manier om de efficiëntie te verbeteren, is door in de zomer voor te verwarmen met eenvoudige zonnecollectoren (zelfs goedkoop zonder voorspanning). Onder een parkeerplaats zonder wortels kunnen we sterk opwarmen tot 50 ° C (niet onder tuinplanten die hun wortels zullen zien afsterven) en dan hebben we een zomers warmteopslagsysteem voor de winter (zoals bij www.dlsc.ca ), die door de warmtepomp wordt doorgegeven wanneer deze warmte opraakt.

https://www.econologie.com/forums/chaleur-d- ... 10828.html
https://www.econologie.com/forums/stockage-d ... 10173.html

Elke pseudo-geothermische warmtepomp met Canadese putwisselaar kan worden omgebouwd tot zonnewarmteopslag in de zomer met een beter rendement, omdat we de aarde veel meer kunnen verwarmen (bij 50 tot 60 ° C of van 15 ° C meer dan 35 ° C tot 45 ° C meer, terwijl de warmtepomp slechts met 15 ° C kan koelen (van 15 ° C tot 0 ° C) alvorens de grond te bevriezen, wat door het voorverwarmen van meer dan 3 tot 4 + 1 = 5 keer meer warmte opslaat en terugwint met dezelfde installatie ondergronds of onder parking, en dus de opbrengst van de warmtepomp is de COP vermenigvuldigd met deze factor, wat neerkomt op 10 tot 15 dankzij voorverwarming waarbij de in de zomer verspilde zonnewarmte wordt teruggewonnen !!)

Het is fundamenteel bij continu gebruik, zonder vervuiling, zonder CO2 en zelfs bijna zonder warmtepomp als de put voldoende gedimensioneerd is.
De warmtepomp wordt gewoon een verwarmingsbeveiliging !!!

Het belang van parkeren komt dan uit Snijd regenwaterinfiltratie die de hitte laten gaan en wie in de winter bovendien koud water van 0 ° C in de winter introduceren met sneeuw die de aarde afkoelt en het rendement van de warmtepomp vermindert, zelfs zonder voorverwarmen in de zomer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/10/11, 10:15

Ik zag vooral de interesse

- donkere kleur
- de afwezigheid van risico voor vegetatie.
- de lage prijs van extra grondwerken
- groot gebied
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/11, 12:44

De donkere kleur absorbeert meer zonnewarmte, vooral in de zomer, (eenvoudige zonnecollector) en met een warmtewisselaar op het oppervlak die zijn warmte diep onder de parkeerplaats of de weg stuurt en vervolgens wordt gekoeld, waar we deze warmte voor de winter opslaan, waardoor dit bitumen van de weg (of parkeerplaats) kan worden verwarmd tot USA om gratis vorst en ijs op de weg te verwijderen, in de USA met een enorm thermisch contrast tussen zomer (37 ° C en bitumen bij 50 ° C en hoger) en -30 ° C in de winter, zeer gunstig hiervoor ecologische antivries oplossing zonder zout en CO2 en vervuiling om deze gladde weg te verwarmen anders in de winter, dit zonder enige warmtepomp !!

Zie op google seizoensgebonden verwarming of thermische opslag of seizoensopslag of thermische zonne-opslag in de bodem
enz ....
http://en.wikipedia.org/wiki/Seasonal_thermal_store

Het grote oppervlak van bitumen wordt momenteel verspild als de zonnewarmte van de zomer !!!

Naar mijn mening zijn er een toekomstige markt in Frankrijk voor dit type ecologische maxi-verwarmingsoplossing, ooit aangetoond functioneel op echte Franse voorbeelden, met zelfs in het begin een back-up warmtepomp met een enorm rendement.
Na echte voorbeelden die werken, deze markt zal snel exploderen, vooral omdat deze vertraging oploopt door het huidige misverstand op basis van slechte gewoonten.
Er is een mogelijkheid tot progressieve realisatie van prijs en toenemende complexiteit, aangezien een warmtewisselaar op het parkeeroppervlak de zomerwarmte van deze eenvoudige bitumen zonnecollector voor de winter diep opslaat voor naburige huizen (of antivries voor wegen) in warmtepomp verbruikt veel minder, afhankelijk van de grootte van de wisselaar ondergronds, vaak ondermaats voor pseudo geothermische warmtepompen die momenteel worden gemaakt !!!

We kunnen zelfs onder het bitumen boren zonder het te slopen, met gaten en pijpen met kleine diameters zoals Uretek, geaosec en anderen om zachte grond recht te trekken onder funderingen van verzakte huizen !!!

Gratis ideeën om te gebruiken voor jonge ondernemers !!
Dernière édition par dedeleco de 18 / 10 / 11, 13: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/10/11, 12:53

Waarschuwing: onder asfalt zal de aarde droog zijn, dus veel minder goede geleider ... De prestaties van uw systeem zullen eronder lijden. De CAP zal veel meer moeite hebben met het "melken" van de calorieën op een grote dimensie ...

Behalve natuurlijk "ecologisch" parkeren op roosters (beton of plastic) met gras begroeid dat water binnenlaat (vaak verplicht in Duitsland om regenwaternetwerken te ontlasten). Maar daar, meer warmte gerelateerd aan een zwart oppervlak ...

Absoluut moeilijk om alleen voordelen te hebben op deze arme grond ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/10/11, 13:13

Ik had je nieuwe avatar nog niet gezien, Did! Geweldig! Ik ben een fan van schaduwen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/11, 13:26

Did67 is niet overtuigd en laat zeer reële bezwaren achter, zonder de middelen te overwegen om deze problemen op te lossen, zoals een goede afwatering.
De geleidbaarheid van de aarde verandert niet met een enorme factor van 10 of 100 met zijn vochtigheid, en het kan een beetje vochtig worden gehouden zonder significante circulatie van water dat afkoelt, en daarom bestaan ​​er oplossingen voor deze problemen.

Het zwarte oppervlak kan worden geïsoleerd door een laag ribbenisolatie eronder (zonnebitumencollector) en regenwater dat wordt afgevoerd om dieper te infiltreren onder het deel van de grond dat wordt gebruikt voor opslag en collectoren.
Er zijn oplossingen die rekening houden met de verschillende moeilijkheden, die variëren afhankelijk van de lokale geologie.
De geleidbaarheid van variabele bodems, veel massiever gesteente (kalksteen of graniet geleidt veel meer dan bouwland, zelfs humusvlakte), bepaalt de lengte van de benodigde buizen, vaak te laag voor geothermische warmtepompen (eenvoudige berekening van thermische capaciteit gekoelde grond).

http://de.wikipedia.org/wiki/Temperatur ... %A4higkeit
Zeer droog tot nat zand gaat van 0,27 tot 0,58 W / m ° C maar veel minder dan tussen akkerbouwgrond met humus en graniet of marmer !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/10/11, 14:47

dedeleco schreef:
Zeer droog tot nat zand gaat van 0,27 tot 0,58 W / m ° C maar veel minder dan tussen akkerbouwgrond met humus en graniet of marmer !!


Zeker ...

maar:

1) De grond waar je het niet voor kiest. En het doel was hier niet om alles te vervangen ... het was niet het doel, aangezien het een kwestie was van "profiteren" van de parkeerwerken ...

2) Dus voor dezelfde grond lijkt het te variëren van eenvoudig tot dubbel, afhankelijk van of het droog of nat is ... Dus dat betekent dat je onder de macadam ... de spoelen of de opbrengst van de dop moet verdubbelen zal instorten!

Ik ben bij geen enkele warmtepomp overtuigd, ook al is een bodem / water minder dan een lucht / water of een lucht / lucht, ik zoek geen oplossing !!! Ik zeg gewoon op een vriendelijke manier: wees voorzichtig: streamers onder het asfalt = vals goed idee, zonder enige andere vorm van beproeving.

Of je moet een aantal problemen oplossen, die ik aan jou overlaat. Voor mij interesseert het niet. Dus het zal het project "verzegelen".
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten