On-site hybride zonne- / windprobleem skystream 3.7

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44

On-site hybride zonne- / windprobleem skystream 3.7




par stevenlou » 11/10/11, 13:07

Bonjour a tous
Ik sta op een afgelegen locatie met fotovoltaïsch systeem en noodgenerator en ik installeer ook een windturbine (skystream 3.7)

De skysteam heeft een omvormer in zijn kop en levert direct 220 v en ik wil hem aansluiten in plaats van mijn groep om mijn batterijen op te laden via mijn mastevolt oplader.
De windturbine geeft echter alleen zijn bladen vrij als hij 220 vac detecteert. Ik kan deze 220 alleen hebben door hem aan te sluiten op de uitgang van mijn omvormer.
Hier is mijn vraag:
Ik zou graag willen bevestigen dat de skystream en mijn omvormer voor zonne-energie kunnen synchroniseren en samenwerken zonder aanpassingen of toevoeging van apparaten. Ik voeg bij dit bericht een foto van mijn zonne-installatie en het elektrische schema. Mijn omvormer is van het merk Sinus TC 20/24.
Bij voorbaat dank voor al uw advies.
Steven
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/10/11, 13:11

We wachten op het diagram, pcq Ik veronderstel dat uw omvormer is aangesloten op uw batterijen: a priori is het een slang die in zijn staart bijt :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 11/10/11, 13:32

Hier is het diagram. Inderdaad Olifant, je hebt mijn vragen perfect samengevat, ik ben bang dat het een slang is die in zijn staart bijt en ik wil weten of het iets riskeert ...
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/10/11, 13:36

uw windturbine lijkt ontworpen om stroom te sturen in een 220v-netwerk

met uw omvormer zal de windturbine stroom zenden, maar de omvormer zal dit niet willen en zal trippen: het werkt alleen als er een ander apparaat op het netwerk meer verbruikt dan de windturbine produceert

er zou een omkeerbare omvormer voor nodig zijn, die in staat is om de batterij op te laden wanneer er stroom is in rab op het netwerk ... ik weet het niet ... maar het zal mogelijk zijn! nieuw type omvormer uit te vinden

de eenvoudigste oplossing is om de windturbine te ontmantelen om de dynamo en de omvormer ervan te scheiden ... gebruik de omvormer alleen als het nuttig is en maak een batterijlaadcircuit dat niet door de omvormer gaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/10/11, 13:45

het shema dat je net hebt verzonden heeft niet genoeg pixels: leesbaar
0 x
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 11/10/11, 14:03

Inderdaad Chatelot16, deze windturbine is niet langer ontworpen om op een netwerk te werken, daarom heeft het netwerkruis nodig om te werken. Niet verbonden met het netwerk, het is de 220 van mijn omvormer die dit signaal geeft om de bladen vrij te geven.
het feit dat ik de productie van mijn windturbine in plaats van de generator koppel, veroorzaakt een soort verbruiksoproep van mijn oplader die de productie opslokt. Mijn groep levert maximaal 6000W, terwijl de windturbine slechts 2400 w levert. Dus ik denk dat mijn systeem dat heel goed werkte met de groep zal werken met de lagere productie van de windturbine Bovendien zal een N / O-schakelaar die is aangesloten op mijn laadtoestand van de batterijen de windturbine afsnijden als de batterijen vol zijn. .
De verkoper van de windturbine verklaart voor mij dat de stroom een ​​circuit volgt dat van de windturbine naar de oplader gaat zonder mijn omvormer te beschadigen.Ik ben er niet van overtuigd dat het feit dat ik een kabel op dit circuit steek om 220 te nemen aan de uitgang van mijn omvormer geeft geen extra ingang vrij aan de stroom die naar de lader kan gaan maar ook terug naar de omvormer. Dit is wat mij zorgen baart in dit bedradingsschema ... Wat denk je? Wat zijn de wetten van elektriciteit hierover. Ik kan uw Chatelot16-advies horen, maar is er niets eenvoudiger dan mijn windturbine te demonteren? !!
dank u
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/10/11, 14:28

chatelot16 schreef:het shema dat je net hebt verzonden heeft niet genoeg pixels: leesbaar


+1

stevenlou, je kunt het converteren naar .pdf zodat de definitie niet wordt verkleind.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/10/11, 14:33

als uw omvormer-laadsysteem de generator al kan gebruiken om op te laden, werkt het mogelijk ook met de windturbine

u moet uw diagram leesbaar verzenden

er zijn 36 manieren om de stroom op een netwerk te beheren: wanneer de belangrijkste bron een generator is, is dit de frequentie die het beste teken van overbelasting is, als het doel is om de bedrijfstijd van de groep, de laadstroom, te verminderen van de batterij kan worden verhoogd tot de frequentie van de groep afneemt, teken van het maximale vermogen

met uw windturbine is het iets anders: het injecteert met de exacte frequentie van het netwerk dat al aanwezig is, het is eerder door de spanning dat regulering kan worden gedaan: de windturbine injecteert en probeert de spanning te verhogen, de lader van de omvormer moet van dit lokale netwerk het vermogen nemen dat nodig is, zodat de spanning niet stijgt en naar de batterij wordt gestuurd ... blijft om iets te plannen om de windturbine af te sluiten wanneer de batterij vol is
0 x
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 11/10/11, 14:42

Nou, het spijt me voor het schema dat ik niet beter kan doen, kan ik het je per e-mail in pdf sturen?
0 x
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 11/10/11, 14:47

Beeld

Laatste test in pdf ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 314-gasten