Misschien dom idee om te patenteren: Hydraulische VMC?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)

Misschien dom idee om te patenteren: Hydraulische VMC?




par Stipe » 22/06/11, 11:30

Hallo,

Ik deel een geniale flits met je (of niet : Cheesy: ) die ik net heb:
1/ waarom plak je geen generator op de watertoevoer naar je huis, in plaats van stroomreduceerventielen op alle kranen...?
Zo konden we elektriciteit opwekken (de energie terugwinnen die dankzij de watertorens wordt opgewekt) als we de waterkraan opendraaien...
2 / waarom zou u geen "molen" in de badkamer en de toiletten plaatsen die de VMC van de kamer zou veroorzaken?
Zo neem ik een douche, de VMC start, ik spoel de VMC start...

Uw reacties : Mrgreen: ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 22/06/11, 11:57

Voor de toiletten gaat u naar de droge toiletten. : Cheesy:
Voor de douche was je jezelf met een washandje : Mrgreen:
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/11, 12:17

Ik had moeite om het te vinden, maar hier is de thread waar het onderwerp al is besproken: https://www.econologie.com/forums/utiliser-l ... t7356.html

Samengevat, het zou voor het milieu alleen interessant zijn als de druk van uw watervoorziening natuurlijk is en dit zou leiden tot evacuatieproblemen (stroomafwaarts gemonteerd) en/of drukverlies (stroomopwaarts)

Ik denk dat er een douche is met LED's (lichttherapie als verkoopargument) die een picoturbine gebruikt... het is nog steeds een gimmick! Of misschien is het mijn verbeelding en gebruikt de handdouche batterijen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 22/06/11, 17:36

0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/06/11, 17:39

die gebruik maakt van een picoturbine.


Waarom niet ? Er zijn explosieveilige verlichtingsarmaturen geweest voor gebruik in de mijnbouw die worden aangedreven door perslucht (dus met een turbine en een ingebouwde dynamo)
Dat gezegd hebbende, zijn we het erover eens: de handdouche is te gek :D

Ik maakte een snelle berekening: het werk geproduceerd door de hele vloot geoogst door het dak van een gemiddeld huis, 6 m hoog in onze breedtegraden, zou nauwelijks 2 KWh/jaar opleveren! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Misschien stom idee om te patenteren: Hydraulische VMC?




par moinsdewatt » 22/06/11, 19:35

Het is drie keer niets als energie om terug te winnen als je een normale waterverbruiker bent (50 m3 per persoon per jaar).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)

Re: Misschien stom idee om te patenteren: Hydraulische VMC?




par Stipe » 22/06/11, 22:10

Oké, berichten ontvangen : Mrgreen: : Cheesy:

Nou, om een ​​beetje ruzie te maken en mijn laatste bericht over dit onderwerp te vragen, zal ik onze aardige moderator citeren (aangezien hij de moderator is, is wat hij zegt waar en lijdt geen enkele tegenspraak lol)
Uw redenering van "het is te weinig, dus we doen niets" is anti-economisch.
We kunnen bijvoorbeeld eindigen met onzin als "wat heeft het voor zin om mijn huis te isoleren, het zal de wereldolierekening niet veranderen"?
Ik herinner er toch aan dat binnen 10 tot 20 jaar alle niet-nucleaire bronnen welkom zullen zijn om de sluiting van kerncentrales te helpen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/06/11, 22:57

Je moet gelijk hebben:

2 voorbeelden:

175 euro voor een draagbare gadget die je camera of je telefoon oplaadt tijdens het wandelen, het is een praktische maar dure gadget, het is geen econologie

ga twee keer per week achter in een winkel staan ​​(onderweg natuurlijk) om geëxpandeerd polystyreen te verzamelen om je werkplaats te isoleren, of oude pallets om je te verwarmen, je afvragend of het injecteren van waterstof werkt, bespreken of het raadzaam is om van chassis te veranderen, enz. .. dat is econologie.

Verwar kaarsen sparen en energie besparen niet: prioriteiten voor "belangrijke" dingen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 22/06/11, 23:25

Waterstroom gebruiken als generator om een ​​badverwarming aan te zetten, klaar.
U ziet in deze pdf
http://www.google.be/#hl=fr&q=vaillant+atmomag+14+gx+i2%2Be&oq=vaillant+atmomag+14+gx+i2%2Be&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=5501l5501l0l1l1l0l0l0l0l158l158l0.1l1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=8a114f01bfc4e5d7&biw=1024&bih=605
(klik dan op de 1e link die verschijnt = pdf)
pagina 16/46 n°29 generator (roterend wiel)
Zij is het die zorgt voor het "startvermogen" (elektroden nr. 6) en veiligheid (ionisatie nr. 28). We hebben het natuurlijk over mV en mA...
Hierdoor is er geen waakvlam meer nodig.
Dit systeem kost ongeveer € 70 in aanschaf, d.w.z. ~ de prijs van 1 jaar gas (tegen de huidige prijs) voor de waakvlam.
Ook andere fabrikanten hebben dit type generator, praktisch voor een watertoestel dat niet op elektriciteit is aangesloten. : Idee:
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 302 gasten