Franse micro-hydraulica in gevaar! Nucleaire lobby en FNE

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Franse micro-hydraulica in gevaar! Nucleaire lobby en FNE




par Christophe » 19/06/11, 11:34

Microhydraulica is de hernieuwbare elektrische energie die waarschijnlijk het beste potentieel heeft voor herontwikkeling (als we zien dat het aantal graanmolens hier en daar decennia lang is gestopt ...) in Frankrijk.

Het energiepotentieel is erg belangrijk, maar het bevalt niet iedereen dus, net als in andere bestanden, verzinnen we valse problemen en werken we standaarden bij om kleine producenten te overweldigen ... die de winsten van de grote ... verstoren

Analyse hieronder (het irriteerde me enorm !!!!) ...

Molens en hydraulische micro-installaties: vervuilers of energie voor de toekomst?

Van Chloé COUPEAU (AFP) - 1 dag geleden

CAEN - Hernieuwbare energiebronnen of obstakels voor de zuivering van rivieren? Molens en hydraulische micro-installaties zijn onderwerp van levendig debat, terwijl nieuwe normen ter bescherming van waterlopen de productiekosten verhogen.

"We worden gevraagd om 88.000 euro te investeren voor een bedrag van 22.000 euro om ons in 2012 weer op peil te brengen", verzekert Etienne Gilbert, mede-eigenaar van de micro-energiecentrale van Brouains, in het Engelse Kanaal.

"Helaas bevinden alle kleine producenten zich in dezelfde situatie", betreurt hij. Vastbesloten om te verdedigen wat hij ziet als "een bron van de toekomst", nodigde hij het publiek uit om zijn fabriek op zaterdag te bezoeken voor de Nationale Windmolendagen. Een "telefoontje van 18 juni", aldus deze medewerker van een grote bank.

Op enkele kilometers van Brouains exploiteert het bedrijf Guérin in Tessy-sur-Vire vier micro-fabrieken op de Vire. Maar volgens een recent prefectureel decreet moet hij vier maanden per jaar schieten in plaats van acht in afwachting van een standaardisatie.

"We zijn bereid om te investeren, maar we hebben tijd nodig. Bedrijven moeten financieel kunnen navigeren", zegt Christophe Marion, directeur ontwikkeling van het bedrijf.

"Het is de goedkoopste hernieuwbare energie. Laten we het potentieel van Frankrijk niet verspillen", pleit Anne Penalba, president van de Franse waterkrachtcentrale, en roept op tot een redelijke toepassing van de Europese richtlijn die de terugkeer naar kwaliteitswater verplicht stelt. 2015.

Frankrijk is een van de meest bedeelde Europese landen op het gebied van "kleine waterkrachtcentrales". Het heeft 1.700 micro-energiecentrales, waarvan 200 tot 300 van EDF. De productie vertegenwoordigt volgens Anne Penalba het equivalent van twee kernreactoren.

De Federatie van Franse Molens somt van haar kant 30.000 molens op en zorgt ervoor dat steeds meer eigenaren hun elektriciteit willen produceren voor eigen gebruik.

Een door het Ministerie van Energie geïnitieerde conventie van juni 2009 pleit ook voor "de ontwikkeling" van waterkracht "in lijn met het herstel van het" aquatisch milieu ".

Maar voor de vereniging France Nature Environment (FNE) sluiten dammen en ecologie elkaar uit.

Volgens FNE voorkomen de dammen van de molens en micro-energiecentrales de migratie van vissen en wijzigen ze de hoogte van het water, waardoor de vegetatie wordt verstikt en landbouwverontreinigende stoffen worden verminderd. Ze verstoren ook de "paaigronden", waar de vissen zich voortplanten.

"Op de Vire, met zeven energiecentrales over enkele tientallen kilometers, komen 200 zalmen terug, terwijl we er 2.000 zouden moeten hebben. Dit is een indicator van vervuiling", hekelt Christian Allain de Manche Nature, lid van het FNE-netwerk. .

De "ecologische delinquentie" is de energiekaars niet waard, aldus deze lasteraar van het "lobbyen van hydro-elektriciens".

"Stroomafwaarts van de Vire hebben de zeven bijzonder middelmatige microcentrales een geïnstalleerd vermogen van in totaal 1,3 megawatt. Een windturbine is 2,5 megawatt", zegt hij.

De Grenelle van het milieu had als doel het aantal dammen in Frankrijk te verminderen, terwijl het land om de vier tot vijf km rivieren een structuur heeft, aldus Bernard Rousseau, beheerder van FNE.

In Bretteville-sur-Laize, nabij Caen, begrijpt Jean Morin, 80, niet wat wij de molens verwijten. Deze gepensioneerde elektricien loodgieter zegt dat hij dankzij zijn molen zijn huis en zwembad al 20 jaar verwarmt.

Volgens hem "was het met de komst van meststoffen, na de oorlog, dat het aantal vissen daalde, niet vanwege de molens". "In het verleden waren er 14 meer dan 10 kilometer, dat zijn er bijna de helft", benadrukt hij vandaag.


Bron: http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... 2e93ae.231

Los, het irriteerde me een beetje:

- Als er 1700 micro-installaties zijn die equivalent zijn aan 2 kernreactoren, dan kunnen we ons voorstellen dat, bij gelijkwaardig gemiddeld vermogen, de 30 potentiële fabrieken die weer in gebruik worden genomen, equivalent zouden zijn aan 000 / 30 * 000 = 1700 kernreactoren... Wie zei dat kernenergie essentieel was in Frankrijk en dat windturbines niet genoeg zouden zijn om het te vervangen?

Bewerk: cijfer grotendeels overgewaardeerd, het huidige ontwikkelingspotentieel zou slechts 1 tot 2 GW of 1 tot 2 reactoren zijn. Zie hieronder.

- Als je het argument van het blokkeren van de vis accepteert, accepteer je dat de diversiteit van de waterlopen veel minder goed was toen Frankrijk zijn meel vormde (onvolmaakt malen, ik moest controleren, nooit gebruikt) hydraulisch dan nu? Tot het einde van de Tweede Wereldoorlog waren er kleine molens in overvloed ...

Kun je deze redenering niet bij FNE doen ???

- Er is een gebrek aan hernieuwbare energie in Frankrijk en wij leiden vrijwillig degene met de minste tekortkoming in vergelijking met de andere (impact op landschap, investeringskosten, regelmaat ...) ... ????? WTF ???? Het ruikt echt naar de vuile grap ... van EDF-aandeelhouders ... met de medeplichtigheid van FNE

Zoek naar de fout, ik de fouten die ik begin te voelen waar ze zijn ... :onheil: :onheil:

kort dit nieuws stinkt naar het fascisme van de nucleaire lobby met de medeplichtigheid van de zolder en het groen ... Bij FNE zijn het afgewerkte idioten die de zaken van financiële fascisten doen....

Omdat er te dom zijn bij FNE, lezen ze tenminste dit: men kan heel goed een kleine afleiding creëren op alle molens om het kweken van vis mogelijk te maken ... bovendien "molen" de molens heel vaak niet 100 % van stroomstroom. Van alle molens die ik heb gezien, nam geen 100% van de stroom op, en om een ​​goede reden doen we altijd een lozing in geval van overstroming ...

We kunnen deze "ontlading" zien op de foto van het Google-artikel:

Beeld

Zo'n idiotie die leidde tot de Grenelle is echt intrigerend ... oh ja, maar wie financiert ze weer?

ps: zie ook https://www.econologie.com/forums/energie-hy ... t7231.html
Dernière édition par Christophe de 19 / 06 / 11, 18: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 19/06/11, 11:51

precies

in mijn hoek zijn veel molens HS, en veel vallen (soms tot 150 m) kunnen worden geregeld.

In de vlakte wordt de low-drop hydrauliek grotendeels onderbenut

En de moeilijkheden zijn veel minder technisch ... dan "administratief" :?

En inderdaad, we bedenken valse problemen met kleine vissen die een drempel van 20 cm of een klein bereik niet zouden kunnen passeren dat de migratie in de hoofdbedding van een rivier (SIC) zou blokkeren ...
0 x
Beeld
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04

Re: Franse microhydraulica in gevaar! Nucleaire lobby en




par pb2488 » 19/06/11, 13:47

Christophe schreef:- Als er 1700 micro-installaties zijn die equivalent zijn aan 2 kernreactoren, dan kunnen we ons voorstellen dat, bij gelijkwaardig gemiddeld vermogen, de 30 potentiële fabrieken die weer in gebruik worden genomen, equivalent zouden zijn aan 000 / 30 * 000 = 1700 kernreactoren... Wie zei dat kernenergie essentieel was in Frankrijk en dat windturbines niet genoeg zouden zijn om het te vervangen?


Ben je zeker van je berekening ???
Ik heb twijfels. Heeft u alstublieft meer informatie / bron?
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/06/11, 14:27

Ik baseer me op de cijfers van het artikel, het is een beest dat in kruising wordt geproduceerd ... Als 1.700 micro-planten = 2 reactoren dan 30 micro-planten = 000 reactoren, uiteraard uiteraard alleen geldig in constant unit gemiddeld unitvermogen!

Dan kunnen we verfijnen omdat het mij eigenlijk zo veel lijkt ... (ik had gezegd dat ik me ergerde aan deze info!)

Welk vermogen was nodig om een ​​slijpschijf te laten draaien? :?

Omdat gemiddeld 2 GW / 1700 ca nog steeds 1.17 MW maakt, wat veel is voor een molensteen (honderd cv / kw lijkt me dichter bij de realiteit van het vermogen van een kleine graanmolen niet ?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 19/06/11, 14:53

als je wat duidelijkere ideeën wilt hebben, lees het Dambrine-rapport van 2006

Hier is een tabel met een samenvatting van de geïnstalleerde basis en de mogelijkheden voor verbetering.

Kleine hydro- en pico-hydraulische gecombineerd kunnen 1 tot 2 GW vertegenwoordigen.
Beeld
0 x
Beeld
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 19/06/11, 15:04

Christophe schreef:Ik baseer me op de cijfers van het artikel, het is een beest dat in kruising wordt geproduceerd ... Als 1.700 micro-planten = 2 reactoren dan 30 micro-planten = 000 reactoren, uiteraard uiteraard alleen geldig in constant unit gemiddeld unitvermogen!

30000 molens = 30000 micro-planten ???
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/06/11, 15:09

U GAAT ONS NIET MEER GEBRUIKEN .... ELKE KEER WIJ PRATEN OVER ENERGIE-ALTERNATIEVEN IN EEN DRAAD, OM TERUG TE KEREN MET UW ONGELUKKIGE TWIJFELS MET HET DOEL OM KERN TE BEVORDEREN.

Nee, maar het is een echte ziekte.
Dernière édition par Obamot de 19 / 06 / 11, 15: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/06/11, 15:15

Ah inderdaad, dank je Raymond, we zijn verre van de 35 equivalente reactoren, nog geen 3 ... niet goed om van streek te raken, het klinkt onzin!

Toch zijn ze bij FNE nog steeds vuile nadelen ...

In dit onderwerp heb je al 2 GW aangekondigd in pico-hydraulisch gecumuleerd op 1800 installaties ... alsof het bij de figuren van het artikel blijft.

Anders is de gemiddelde bezettingsgraad lager dan ik dacht ... :| 32% van de cijfers op pagina 20 van de .pdf

pb2488 schreef:30000 molens = 30000 micro-planten ???


Nou ja en niet pkoi? Zou dat het doel zijn?

Hoe dan ook, Remundo vond de precieze cijfers, we zijn verre van de telling ... niet eens 3 equivalente reactoren ... dus een gemiddeld vermogen per molen minder dan 100 kW ...

Obamot, hij heeft nog niets gezegd ...
Dernière édition par Christophe de 19 / 06 / 11, 15: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Franse microhydraulica in gevaar! Nucleaire lobby en




par Obamot » 19/06/11, 15:18

... ik anticipeer : Mrgreen: : Cheesy: : Mrgreen: :D :D :D :D 8)

Christophe schreef:Het energiepotentieel is erg belangrijk, maar het bevalt niet iedereen dus, net als in andere bestanden, verzinnen we valse problemen en werken we standaarden bij om kleine producenten te overweldigen ... die de winsten van de grote ... verstoren


Hetzelfde met ons, waar de productie van onafhankelijke producenten was beperkt. De volgende dag na het besluit om de kernenergie te verlaten, was dit de eerste maatregel van de Federale Raad om deze absurde quota op te heffen ...

Dus als je een vernietigende oorzaak en gevolg-link wilde tussen de vrijwillige wettelijke blokkades van de nucleaire lobby om de ontwikkeling van hernieuwbare energie te voorkomen, zou er geen betere zijn ...
Dernière édition par Obamot de 19 / 06 / 11, 15: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Franse microhydraulica in gevaar! Nucleaire lobby en




par Christophe » 19/06/11, 15:22

+1 voor link ...

Obamot schreef:Ik anticipeer : Mrgreen: : Cheesy: : Mrgreen: :D :D :D :D 8)


Pfff, is dat niet wat we de intentieproef noemen?
Het is geen zoli zoli !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten