Regenwater generator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Regenwater generator




par netshaman » 29/03/11, 14:39

Toen ik naar de werking van mijn regenmeter keek, stelde ik me een generator voor die volgens hetzelfde principe werkte.

Een soort beker die met een riem is verbonden met een magnetisch contragewicht dat in een solenoïde schuift, dit contragewicht weegt net genoeg om het gewicht van de lege beker en laat het even snel stijgen als het daalt als het vol water is.
Als het regent, wordt de beker, die op de vooraf ingestelde kalibratie vergrendeld wordt gehouden door een veer, gevuld met water, van een bepaalde watermassa aan boord wordt de vergrendeling gedeactiveerd: de watermassa drijft het geheel naar het water. naar beneden en daardoor stijgt het magnetische contragewicht in de solenoïde, en dit genereert een stroom.
Eenmaal beneden loopt de beker plotseling leeg dankzij een systeem waardoor hij kantelt: het contragewicht zakt weer, de vergrendeling grijpt in en de cyclus begint opnieuw.
Dit systeem kan natuurlijk alleen goed werken als de regen voldoende dicht is.
Door meerdere apparaten parallel en gesynchroniseerd te zetten, is het mogelijk om een ​​continue stroom op te wekken die een accu oplaadt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 29/03/11, 14:59

Het mechanisme lijkt handig (hoewel ik denk niet dat ik het volledig heb begrepen).

Anderzijds een kleine berekening van de hoeveelheid recupereerbare energie:

Voor een dak met een oppervlakte van 100m².
Het ontvangt jaarlijks ongeveer 1000 liter per m² (in Frankrijk).
Ervan uitgaande dat de verplaatsing van de magneet 1 meter is (dat is al een goede solenoïde), is de terugwinbare energie:
100 * 1000 * 9,81 * 1, of ongeveer 1 MJ of 278 Wh jaarlijks :|

Vrijwel genoeg om een ​​mobiele telefoon op te laden.
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 29/03/11, 15:25

Het was gewoon zo'n idee.
Het doet inderdaad niet veel.
:|
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/03/11, 15:40

Zoveel mogelijk, het monteren van de grote regenwatertank op het dak is om hem zo vol te legen, deze m3 snel in een turbine met een efficiënte elektrische dynamo, zo laag mogelijk, laag ter hoogte van het riool 5 à 10m niveauverschil), zoals EDF op grote dammen, die regenwater opvangen over tientallen km2 en honderden m watervallen, waardoor de orde van grootte volledig verandert ...
Maar in Parijs is het 60 cm regen per jaar, 600 l / m2 en 100 m2 dak voor 5 m niveauverschil wat 60 m3 per jaar oplevert, we krijgen 600x100x9,81x5 = 2943KJ gedeeld door 3600s geeft = 0,817KWh of een besparing van 0,1 € !!

Zelfs met 10 miljoen en meer is het moeilijk om de besparing van € te overtreffen.

Dus de hydraulische energie is erg laag zolang we geen km2 en 100m nemen !!

We kunnen het ook zien als een bewijs dat de huidige energie helemaal niet duur is, gemeten in handarbeid !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten