Exclusieve productie van tapwater uit een pelletkachel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Philippe Bruno
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/03/11, 14:07

Exclusieve productie van tapwater uit een pelletkachel




par Philippe Bruno » 26/03/11, 18:34

Hallo,

Ik bouw een huis met een laag verbruik van 140 m2 zonder centrale verwarming, Canadese put, ventilatie met dubbele stroom.
Een pelletkachel wordt voornamelijk gebruikt als bijverwarming.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om naast zonnecollectoren van de kachel ook tapwater (cumulus van 300 liter) te halen.
De ketels die ik heb gezien, geven prioriteit aan warm water: geen interesse voor mij, ik wens het tegenovergestelde.
Een leverancier raadde deze montage af. Mogelijk beschikte hij niet over de benodigde uitrusting.
Iedereen heeft een oplossing. (misschien een warmtewisselaar op het schoorsteenkanaal aangesloten op een expansievat?)

Philippe Bruno
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/03/11, 19:26

Dit type kachel bestaat niet.
Het water mag niet koken, u moet accepteren dat u de kachel stopt, zelfs als het huis koud is.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/03/11, 03:31

Canadese put, dubbele stroomventilatie.

Als de Canadese bron goed gedimensioneerd is voor de winter, dat wil zeggen vrij diep en aan het einde van de winter niet te gekoeld door de koude buitenlucht die daarheen wordt gevoerd om zichzelf in de grond van de put te verwarmen, dan is dat de moeite waard moeite om het in de zomer te verwarmen met zonnecollectoren, om de overtollige warmte in de zomer te behouden die in de winter wordt aangetroffen, zoals het best collectief op de site kan worden gedaan om zorgvuldig te lezen:
http://www.dlsc.ca/DLSC_Brochure_f.pdf
http://www.dlsc.ca

Deze methode om zomerwarmte ondergronds op te slaan om het in de winter te gebruiken, zo goed van formaat, maakt het mogelijk om verwarming vrijwel te elimineren en geen fossiele brandstoffen meer te gebruiken, noch hout, noch kernenergie, bij elektrische verwarming. , noch om CO2 en andere vervuiling vrij te maken, met een eeuwigdurend systeem.

Het is beangstigend dat deze effectieve oplossing in Frankrijk volledig wordt genegeerd, zelfs onderdrukt!


Het is een effectieve methode om onze energieverspilling, overtollige CO2 en nucleaire risico's te verminderen door kerncentrales die worden gebruikt voor elektrische verwarming te elimineren en te vervangen door dit systeem.
Het is beangstigend om herhaaldelijk op het nieuws te horen dat we niet zonder kerncentrales kunnen wanneer dit eenvoudige systeem de behoefte aan olie, gas en kernenergie om bijna nul te verwarmen drastisch kan verminderen !!

We zullen het in Frankrijk pas begrijpen als we vroeg of laat een kernramp hebben zoals in Tsjernobyl of in Japan, omdat kernmannen niet onfeilbaar zijn voor altijd!


Anders voor:
(misschien een warmtewisselaar op het schoorsteenkanaal aangesloten op een expansievat?)

Kan niet werken met een pelletkachel met een goede efficiëntie omdat de dampen die naar buiten komen te koud zijn om te verwarmen, in tegenstelling tot een houtkachel met slechte prestaties.


Anders om de prioriteitsverwarming te wijzigen, is het mogelijk om de kachel te misleiden door een spanning toe te voegen aan de T-sensor van de SWW-tank, waardoor de kachel denkt dat de tank al heet is, zolang het huis niet heet genoeg is !!

Over het algemeen wordt voorrang gegeven aan warm water omdat het niet veel energie vertegenwoordigt en daarom slechts een klein deel van de tijd de kachel in beslag neemt.

Dit geldt vooral voor conventionele woningen met grote warmteverliezen, maar minder voor woningen met een laag verbruik.

Maar door de kachel op de hotball-signaalsensor te misleiden, is het mogelijk om de prioriteit te veranderen met een vrij eenvoudige montage om zelf te monteren, maar niet commercieel (sommige relais).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 27/03/11, 09:17

Dédé, wat je aanbeveelt, impliceert een cv-circuit, wat Bruno niet wil. Wat hij wil, althans van wat ik begrijp, is een kachel die de lucht verwarmt, maar van tijd tot tijd ook water kan verwarmen.

Als er een radiatorcircuit is, kunt u de gewenste prioriteit geven. Het is voldoende om de distributiewetten duidelijk in te stellen om te weten welk circuit moet worden aangesloten.
0 x
Philippe Bruno
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/03/11, 14:07




par Philippe Bruno » 27/03/11, 10:20

Om dedeleco te beantwoorden, ken ik het principe dat bestaat uit het opslaan van warmte in de zomer om het in de winter te herstellen. Destijds, eind jaren 70 (van de XXe eeuw: tijd vliegt) bestond de opslag uit een watercircuit (zonne-energie) dat tussen grote stenen onder het huis door liep. Ik heb er nooit meer van gehoord en dacht dat dit systeem niet efficiënt genoeg was. Ik zie dat het enorm is verbeterd. Helaas is het huis te geavanceerd en al het grondwerk wordt gedaan, ik zal niet de financiële middelen hebben om deze oplossing toe te passen.
Voor mij is de pelletkachel in feite slechts een bijverwarming die normaal gesproken maar heel weinig zou moeten draaien (behalve deze winter ...).
Bij de start van het ontwerp van de woning is de back-up van warm water gedaan met elektriciteit. Omdat ik niet tevreden was met deze oplossing, zocht ik naar iets anders en ik dacht dat ik deze kachel misschien zou kunnen gebruiken om de elektriciteit te vervangen, ook al betekent dit een beetje oververhitting van het huis.
Ik denk dat ik op elektriciteit blijf, tenzij mij een andere oplossing wordt voorgesteld.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/03/11, 15:11

Het is verbluffend dat ons huidige professionele verwarmingssysteem klanten zoals u, zeer gemotiveerd om zoveel mogelijk te betalen voor een ecologisch huis, naar elektriciteit dwingt, zo volledig onvermijdelijk !!!
Ik vind het onaanvaardbaar naast de mededeling dat het onmogelijk is om uit kernenergie te komen, terwijl we allemaal gedwongen worden om elektriciteit te gebruiken.

Om eruit te komen, moeten ze zeer vindingrijk worden en vastbesloten om te innoveren en aan te passen wat er is.

Een lucht- en waterfornuis voor warm water (gedeeltelijke warmtewisselaar) kan het huis met voorrang verwarmen met lucht en secundair warm water verwarmen.
Inderdaad, als de ballon heet is, zal hij het huis verwarmen en daarom is het voldoende om hem te laten geloven dat de ballon heet is.

Een waterfornuis die bedoeld is om het warm water en het huis met alleen warm water te verwarmen, kan het huis met lucht verwarmen als, in een geïsoleerde stam, een of meer radiatoren met voldoende oppervlak worden gebruikt als warmtewisselaar om te verwarmen de lucht circuleert in het huis met dubbele ventilatie.
De thermische regeling is onveranderd met de thermostaat op het niveau van de lucht op de radiator die de kachel stopt alsof het een radiator in huis is.

Ik denk dat we ons gekke industriële systeem voor nucleaire lobby, catastrofaal eindeloos in Japan, moeten weerstaan ​​(we zullen de uitsluitingszone met 35 km moeten vergroten, gezien de maatregelen, in het nieuws, maatregelen verborgen voor de Japanners) die ons naar elektriciteit forceren, jezelf een beetje innoveren.

In dit systeem kunt u de verwarmingsweerstand van de kogel behouden, die u alleen gebruikt als de kachel niet werkt.

Eindelijk, als uw Canadese put goed is gedaan (diepte, lengte en volume van de grond), kan deze later worden gebruikt en verbeterd door in de zomer zeer hete lucht van thermische zonnecollectoren naar in de zomer sterk opwarmen en in de winter die warmte terugwinnen bij ruim boven de 20 ° C, over een periode die afhangt van de grootte en diepte?

Om te zien wat er wordt gedaan, zijn Canadese putten vaak ondermaats en niet duur, alleen om elektrische warmtepompen te verkopen die in feite zeer koude lucht accepteren bij een temperatuur onder 0 ° C als de kou aanhoudt , met een onderkoelde Canadese put.
De vereiste grootte is niet afhankelijk van de aanwezigheid of niet van warmteopslag in de zomer, omdat een Canadese bron geen geothermische energie is (typische leugen met misleidende termen) maar slecht gemaakte opslag van natuurlijke zomerwarmte die dringt de grond binnen om te voorkomen dat het in de winter bevriest en dat geeft een jaarlijks gemiddelde van meer dan 3 meter diep.

We moeten ons sterk verzetten, vooral op nieuwe huizen, tegen deze nucleaire lobby die mensen systematisch opsluit door hen met kernenergie te dwingen met professionals die geconditioneerd zijn in de richting van deze absurde oplossingen, zoals de Japanners momenteel zien, met een radioactieve uitsluitingszone die een diameter van 35 km zal moeten overschrijden, met krachtcentrales die aan eindeloze controle ontsnappen, en een brutaal gebrek aan elektriciteit dat ze zeer sterk zal blokkeren, industrieel en met name deze zomer met de airconditioners waarvan ze zullen moet gebeuren.

Ook merk ik dat je huidige systeem naar wens kan worden verbeterd, als je voldoende ruimte biedt voor een water-lucht-radiator-wisselaar die is aangesloten op je dual-flow-luchtcirculatie met het warme water dat uit je warmwaterkachel komt.

meer elke Canadese put kan desgewenst later een opslag van zomer tot winter worden, met een prestatie die verband houdt met zijn omvang, vaak onvoldoende.

Probeer ten slotte de maximale oppervlakte van zonnecollectoren te hebben of heb in ieder geval de mogelijkheid gepland om ze in de toekomst gemakkelijk toe te voegen.

De sensoren voor warm water bij hogere T (meer dan 60 ° C) zijn niet hetzelfde als voor zonneverwarming van de lucht afkomstig uit de Canadese put en die komt dan in de dubbele stroom circulatie die voldoende is met 20 tot 30 ° C warme lucht in de winter. Zeer eenvoudige zonnecollectoren in de zomer kunnen de Canadese bron sterk voorverwarmen met deze hete lucht die in de tegenovergestelde richting circuleert.
Bij voldoende ruimte is het in de winter bijna voldoende om het huis te verwarmen.
Dit alles kan later worden gedaan om de Canadese bron te verbeteren, met zelfs verwijderbare zomerzonnecollectoren buiten het dak in de tuin.

Dus mijn belangrijkste punt is dat als u op dit moment voldoende ruimte plant, in een warmtewisselaarbox op dubbele stroom en kanalen, op het oppervlak van mogelijke extra zonneluchtcollectoren, u uw huidige installatie kunt verbeteren zodat deze op het niveau van de nieuwste blijft toekomstige verbeteringen die in de komende jaren moeten worden aangebracht.
Anders zult u er spijt van hebben dat u niet door pro's bent gepland, bedrogen en gevangen hebt gezeten, zoals 10 jaar geleden en meer, adviseerden de profs volledig elektrische verwarming met isolatie die vandaag de dag totaal onvoldoende is geworden.

Ten slotte nodig ik je uit om alles te leren over het buitenland (internet, verschillende links over econologie die ik heb geplaatst) over mogelijke toekomstige oplossingen omdat de meeste pro's ze negeren en het is de toekomst die ons helpt om eruit te komen de energie, CO2, vervuiling en nucleaire crisis voor alle verwarming.
In Frankrijk, bedrogen, weigeren we ze te bekijken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 27/03/11, 15:33

dedeleco schreef:Een lucht- en waterfornuis voor warm water (gedeeltelijke warmtewisselaar) kan het huis met voorrang verwarmen met lucht en secundair warm water verwarmen.
Inderdaad, als de ballon heet is, zal hij het huis verwarmen en daarom is het voldoende om hem te laten geloven dat de ballon heet is.

Zoals gezegd bestaat deze kachel niet.
dedeleco schreef:Een waterfornuis die bedoeld is om het warm water en het huis met alleen warm water te verwarmen, kan het huis met lucht verwarmen als, in een geïsoleerde stam, een of meer radiatoren met voldoende oppervlak worden gebruikt als warmtewisselaar om te verwarmen de lucht circuleert in het huis met dubbele ventilatie.

dat het daarentegen perfect haalbaar is met het bestaande materiaal. een hydrokachel die een elektrische convector levert die in serie is gemonteerd op de hete uitlaat van de dual-flow VMC-wisselaar. niets dan standaard!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/03/11, 16:27

P. Schutt informeert:
dedeleco schreef:
Een lucht- en waterfornuis voor warm water (gedeeltelijke warmtewisselaar) kan het huis met voorrang verwarmen met lucht en secundair warm water verwarmen.
Inderdaad, als de ballon heet is, zal hij het huis verwarmen en daarom is het voldoende om hem te laten geloven dat de ballon heet is.


Zoals gezegd bestaat deze kachel niet.
dedeleco schreef:
Een waterfornuis die bedoeld is om het warm water en het huis met alleen warm water te verwarmen, kan het huis met lucht verwarmen als, in een geïsoleerde stam, een of meer radiatoren met voldoende oppervlak worden gebruikt als warmtewisselaar om te verwarmen de lucht circuleert in het huis met dubbele ventilatie.


dat het daarentegen perfect haalbaar is met het bestaande materiaal. een hydrokachel die een elektrische convector levert die in serie is gemonteerd op de hete uitlaat van de dual-flow VMC-wisselaar. niets dan standaard!


en daarom, eenmaal gemonteerd met de waterluchtwisselaar, bestaat de electro-convector, die niet bestaat, praktisch in twee delen en een SWW-watertank met prioriteit die kan worden bestuurd door een driewegklep en een sonde inschakelen die doet geloven dat het heet, indien nodig om de prioriteiten te veranderen !!
!!!
De oplossing is in zicht.

Als je in de Elzas bent, ga dan naar P Schutt.
0 x
Philippe Bruno
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/03/11, 14:07




par Philippe Bruno » 27/03/11, 16:45

Een klein puntje op mijn constructie: het is ontworpen om grotendeels zelfvoorzienend te zijn. Ik wil voorkomen dat ik zoveel mogelijk afhankelijk ben van externe leveranciers.
Na zeer grote problemen met bedrijven, moest ik in een caravan verblijven zonder elektriciteit of verwarming (ik huur momenteel omdat het onmogelijk is om daar in de winter te wonen).
Ik plaatste daar een zonnepaneel met twee batterijen waardoor ik in het echt met zonne-energie kon leven.
Conclusie: het is mogelijk om in volledige energie-zelfvoorziening te leven op voorwaarde dat het probleem van warm tapwater in de winter wordt opgelost en het hele jaar door wordt gekookt. Daarnaast heb ik een generator (ja, ik weet het) voor punctuele of uitzonderlijke situaties.
Na de jaren zestig weet ik niet hoe ik over een paar jaar zal zijn, dus geen verwarming met hout (ik weet dit al jaren). Voor de keuken is een pelletkachel niet mogelijk om redenen van ontwerp van het huis, dus het zal zeker gas zijn maar .... te zien.

Dit is de reden waarom ik op zoek ben naar een oplossing voor mijn sanitair warm water.
Uw laatste berichten hebben voor mij een deur geopend die ik zal bestuderen: ik denk dat de oplossing er is.

Met dank aan dedeleco en Philippe Schutt.
Heeft u andere ideeën, geen probleem.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 27/03/11, 21:00

Als ik het goed heb begrepen (en dit kan anderen helpen om het beter te begrijpen), is het niet mogelijk om de omgevingslucht direct te verwarmen tegelijk met de productie van warm water voor huishoudelijk gebruik (omdat gebruik discontinu).

De voorgestelde oplossing is daarom om toe te voegen aan de oorspronkelijke directe verwarming, een verwarming van water die in de eerste plaats naar het SWW zou worden gericht, afhankelijk van de behoeften, en zo niet naar een convector water / lucht.
Ingenieuze montage die het mogelijk zou kunnen maken om (via de convector) een verre kamer te verwarmen of een hogere gemiddelde temperatuur nodig heeft: ik denk met name aan de badkamer; plotseling zouden twee problemen worden opgelost!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 281 gasten