Converteren van 12vdc naar 280vdc met herstelapparatuur

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
lepbad1
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 01/03/11, 21:46
Plaats: ain

Converteren van 12vdc naar 280vdc met herstelapparatuur




par lepbad1 » 07/03/11, 21:52

goedenavond, ik heb een windturbine met verticale as gemaakt, 15 m2 SOAPIUS-vleugel en Darrius-systeem in ontwerp, stroomvermogen 2kw ongeveer bij 6m / s.
Ik heb een 9kva-omvormer met een 6500w-batterijpakket in 280vcc teruggevonden om het huis in batterijmodus te voorzien als de spanning van het pakket in orde is en zo niet rechtstreeks met het netwerk tijdens de spanning van het batterijpakket.
Pb mijn eol kan worden opgeladen in 12 of 48 andere pakketten van 720ah c5 onder 48v) en ik ben op zoek naar een manier om 48vcc (of 12vcc) om te zetten in 280vcc om het omvormerpakket direct op te laden
Ik heb een test gemaakt met een 220/5000 transformator door 12vcc punctueel te injecteren, hij haalde me zonder zorgen uit de 300! Ik ben op zoek naar een elektronisch systeem zoals een oscillator of generator van pulsen die snel zal snijden en voeden zoals 50hz de tranfo om me 280vac te maken, dan een brugdiode en condo, spanningsregelaar om af te sluiten in 280vcc (indien mogelijk instelbaar 270 / 300v) en die beperkt de intensiteit tot 2.5a omdat het secundaire gedeelte van de transformator 0.8 mm is.
Bedankt voor je licht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 07/03/11, 22:27

Als u uw transformator met "vierkante" pulsen aandrijft, zal deze zeer sterk opwarmen en uiteindelijk doorbranden.
Je moet pulsbreedtemodulatie doen om een ​​sinusgolf te reconstrueren ... je hebt de omvormer opnieuw uitgevonden! : Cheesy:

De eenvoudigste schakeling zal gebaseerd zijn op een microcontroller, maar het programma vereist, zonder al te complex te zijn, al een goede ervaring.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 07/03/11, 22:35

Anders een eenvoudigere oplossing:
Je neemt een 12/24 / 48V omvormer (naar keuze) naar 230V aan geschikt vermogen. Geen behoefte aan een super ontwikkeld ding. Een Chinese omvormer, zelfs een pseudo-sinus, is meer dan voldoende.
Je houdt alleen primair. Aan de uitgang van de heftransformatoren heb je na rectificatie ongeveer 300VDC, transplanteer het gewoon met 2 draden en het is goed, je hoeft niets meer te wijzigen (tenzij je de uitgangsspanning wilt aanpassen, maar dit komt vaak neer op alles opnieuw doen)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/03/11, 05:53

Welkom bij Econology lepbad1!

Heeft uw windturbine een gelijkstroom- of wisselstroomgenerator met gelijkrichter?


Als je een gelijkrichter hebt, kun je deze eenvoudig elimineren en de secondairen van twee transformatoren van 120/24 volt of 2 KVA voeden die beschikbaar zijn op het net via Canada of de VS, je gebruikt de uitgang in serie voor 240 AC, die bij rechttrekken zal geven je bijna 280 volt gelijkstroom.

Zelfs als de frequentie niet 50 Hz is, is het geen probleem om een ​​batterijpakket van stroom te voorzien.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 08/03/11, 08:18

Dit is inderdaad een heel goede oplossing.
En u hoeft niet naar de VS te gaan om de transformator te vinden. Zie bijvoorbeeld de Legrand-catalogus, zij vervaardigen transformatoren van alle vermogens met veel verschillende spanningen, afhankelijk van de koppelingen slagen we er altijd in om de nodige transformatieverhouding te vinden.
0 x
lepbad1
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 01/03/11, 21:46
Plaats: ain




par lepbad1 » 08/03/11, 23:22

dankjewel bcp forhorse en alainG, het voelt goed om je begrepen te voelen !!
voorlopig zal ik kiezen voor de inverter-oplossing (ik heb een 1500 onder 48v) en probeer de 300vcc van de secundaire te vinden (na de grote transformatoren denk ik!). Om de spanning aan te passen heb ik een 3A draaidimmer transformator. Aan de andere kant, hoe kan ik de uitgangsintensiteit van de secundaire beperken tot 5A omdat hij anders in secu ?? (5A * 300Vdc = 1500w)
het andere probleem is dat het in secu zal gaan als het 48VC-pakket leeg is en het gaat niet terug naar normaal fct kan de spanning weer goed komen op het 48V-pakket !! kan een directe schakelaar op secundair worden geplaatst, bestuurd door 48v accuspanning ??

Daarom potas ik ook de tweede oplossing van de directe trafo's achter mijn 12v 120A dynamo omdat ik geen enkel probleem zal hebben in geval van onderbreking van de productie van de eol. Eenvoudiger maar voorlopig niet beschikbaar !!
Ik heb het spanningsvariatiesysteem met een 220/5000 transformator opzij gezet omdat ik te licht ben in elektronica! Jammer dat het in mijn ogen het eenvoudigste was.
Dankjewel, ik heb geprobeerd de foto van mijn eol op deze link te plaatsen

https://www.econologie.com/forums/transforme ... 10557.html

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten