Mijn huis verwarmen met de lucht van mijn veranda?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20

Mijn huis verwarmen met de lucht van mijn veranda?




par kumkat » 08/02/11, 16:13

Hallo,

Sinds ik mijn huis heb gekocht, zeg ik tegen mezelf dat ik op zonnige dagen een manier moet vinden om te profiteren van de hete lucht die in de veranda aanwezig is, halverwege het seizoen is er zeker een manier om de rekening van gasverwarming te verlagen ...
De kanalen en de ventilatieopeningen zijn gemakkelijk te vinden, maar de bestelling ... minder eenvoudig! Het ideaal zou zijn om een ​​luchtstroom naar het interieur van het huis te kunnen activeren met inachtneming van twee regels:
- luchttemperatuur van de veranda hoger dan die van het interieur van de woning
- temperatuur binnenshuis onder 21 ° C (ik verwarm tot 18,5 ° C)
Ik heb wel twee of drie dingen gevonden bij Conrad maar allemaal op 12 volt en ik hou er niet van om transformatoren aangesloten te laten H24 ...
Enig idee?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/02/11, 16:43

Gebruik deze thermostaat welke voorzien is van NO en NC contact, je gebruikt hem in airconditioning mode zodat hij op de gewenste temperatuur start. Geen stroom nodig en kan rechtstreeks op de ventilator worden aangesloten.

http://cpc.farnell.com/honeywell-s-c/t6 ... dp/PL01719

Voor ventilatie kun je een ventilator zoals deze gebruiken die je in de kuip installeert en die je aansluit met standaard geïsoleerde leidingen en roosters:

http://www.directindustry.fr/prod/matsu ... 95718.html

http://www.peshk.panasonic.hk/product_detail.aspx?id=78
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 08/02/11, 17:29

muf, bedankt voor de info, ik heb er al jaren wat van gezien in hotels zonder erover na te denken voor mijn kleine doe-het-zelf ...

Ik moet er gewoon een in huis zetten in Heat en een in de veranda in Cool en presto :-)

Ik ben geen grote expert op het gebied van elektriciteit, maar ik denk dat er geen speciale voorzorgsmaatregelen moeten worden genomen om ze met elkaar te verbinden?
behalve misschien een klein lontje ...

https://www.econologie.com/shop/thermost ... p-337.html (matig)

Dank je wel!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/02/11, 17:52

Welkom!


Deze thermostaat is geschikt voor uw project!

Door de maximale temperatuur in te stellen op de binnenthermostaat van de woning in verwarmingsmodus en door de temperatuur van de thermostaat van de veranda te positioneren op de starttemperatuur van de ventilatie, werkt alles automatisch zonder tussenkomst van jouw kant!

Deze thermostaten kunnen rechtstreeks op de ventilator worden aangesloten omdat ze hiervoor voorzien zijn van contacten!

Je verbindt ze in serie met de ventilator!

Voor een beter resultaat plaats je de thermostaat van de veranda op 1 meter van het plafond!

Meestal hebben de ventilatoren hun interne beveiligingen, maar je kunt ter geruststelling een zekering van 20% het verbruik van de ventilator plaatsen, als de waarde in watt is, hoef je de watt alleen te delen door de spanning om de stroomsterkte van de ventilator te verkrijgen. waarvan u de marge van 20% toevoegt.

Voorbeeld: 34 watt delen door 230 volt = 1.48 ampère plus 20% = 1.77 ampère

U kunt een zekering van 2 ampère plaatsen!

Bewerken op puntpositioneringsfout: Voorbeeld: 34 watt delen door 230 volt = 0,148 ampère plus 20% = 0,177 ampère

U kunt een zekering van 0,5 ampère of 1 ampère plaatsen!
Dernière édition par Alain G de 08 / 02 / 11, 19: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 08/02/11, 19:17

Hallo, je hebt de mogelijkheid om de warmte van de zomer op te slaan om deze halverwege het seizoen te verdelen, zie over de winter.


op zoek naar Pebble-tunnel.


@+
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 08/02/11, 20:57

Leuk maar niet voor mij, reeds bestaand huis en veranda en mechanische schop onmogelijk om het land in te gaan
Dat is voor de volgende ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Mijn huis verwarmen met de lucht van mijn veranda?




par Christophe » 08/02/11, 22:27

kumkat schreef:Ik heb wel twee of drie dingen gevonden bij Conrad maar allemaal op 12 volt en ik hou er niet van om transformatoren aangesloten te laten H24 ...
Enig idee?


Waarom zo "ver" kijken ???

https://www.econologie.com/shop/thermos ... p-257.html
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/02/11, 23:40

Christophe

Interessant de zonneventilator maar ik vrees dat het vermogen wat krap is omdat een veranda in de zon veel warmte afvoert als deze goed op de zon is gericht.

Moet de grootte van zijn veranda zien!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20

Re: Mijn huis verwarmen met de lucht van mijn veranda?




par kumkat » 09/02/11, 08:33

Christophe schreef:Waarom zo "ver" kijken?



Sorry, beste Christophe, maar voor mij is het niet groen om zonnepaneel + batterij te gebruiken in een geëlektrificeerd huis!
Het zou aan het einde van een veld zijn, meer dan honderden meters van de eerste elektrische kabel, ok, maar nee!
Niets rechtvaardigt het gebruik van deze materialen, behalve misschien om me blij te maken met technospeelgoed.
Ik geloof niet dat de energie die door dit paneel wordt geproduceerd ooit de aankoopprijs kan compenseren en ik heb het niet over belichaamde energie ...

Als het volume van de veranda, gezien vanaf pif, min of meer 100m3 is, dus Alain G heeft het goed gezien, dan is het misschien ... juist.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 09/02/11, 10:14

Behalve dat je het idee niet begreep: het gebruik van een zonneventilator zou het mogelijk maken om de ventilatie te regelen ... zonder regelaar ...

Een veranda die niet zonnig is, warmt niet op (... of er is iets dat mij ontgaat ... : Cheesy: )

Goede 2.5W is een zwakkeling om de lucht naar tevredenheid in huis te pulseren.

Maar goed, dat is een idee ... onder andere ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten