Zoekopdracht op windgeneratorhuis om te bouwen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!

Zoekopdracht op windgeneratorhuis om te bouwen




par chlemagne » 14/01/11, 15:33

Hallo,
Ik hoop dat ik op de goede plek ben.

Ik heb mijn 2e VERTICAL windturbine al gebouwd.

Ik sta op het punt mijn gen op te bouwen.

Beeld

Ik heb al 24 neodim magneten van 45/30/10 mm gekocht.
Maar ik struikel over:
- Diameter van de spoeldraden
- Aantal beurten
- Nut van de verschuiving of niet, van de magneten in vergelijking met de theoretische as, dwz de ene aan de linkerkant van de as op een schijf en de andere aan de rechterkant.
- Versnellingsreductie; het lijkt NEE
- Ik zou mijn hoofd niet willen pakken met de omvormer en de hele basstringue. Ik wil gewoon een elektrische weerstand aandrijven. (Een convector van 2000 watt of in het slechtste geval de cumulus)
- Moet ik in dit geval uitgaan in "tri". Zo niet, hoe te winden of wat te doen?

Opmerking: gebruik niet te veel technische afkortingen, zodat ik alles kan begrijpen.

voilou

Als er een goede ziel langskwam

Bij voorbaat dank
Dernière édition par chlemagne de 15 / 01 / 11, 09: 27, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 14/01/11, 15:35

Oh, ik zie de foto niet die ik heb geüpload

Het moet in mijn galerij staan. Maar waar ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 14/01/11, 16:19

Hoe krachtig is uw windturbine, zelfs theoretisch?
Welk toerental?
Als het een weerstand moet leveren, maakt het niet uit of het mono- of tri- of meerfasig is, aangezien je in het slechtste geval een gelijkrichterbrug op de uitgang zet.
Maar als het een convector of een cumulus moet aandrijven, moet je uit 230V AC of 230V DC komen, dus het begint serieus te worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 14/01/11, 17:02

Hallo Forhorse,
Dank u voor uw antwoord

Is een convector geen elektrische weerstand?

C wat een bruggelijkrichter of C hoe?

Ik heb geen idee hoe krachtig mijn windturbine is...het hangt af van de veeent.
Mijn "op het oog" model staat op: http://www.windgenkits.com/Tutorials.htm
Zie mijn bijgevoegde foto

Daar heeft hij het over: Windkracht bij 30 mph = P = ½ (1,2) (1,1) (13,4) ³ = bijna 1600 watt!
Maar het kan me niet schelen, als het 160 watt is, zou mijn radijs niet koud moeten zijn. NEEN ?

Opmerking: ik merk op dat er enkele springers aanwezig zijn. Ik ben een heel oude ruiter toen ik jong en knap was...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 14/01/11, 17:30

chlemagne schreef:Is een convector geen elektrische weerstand?
Ja, maar het punt dat aan de orde is gesteld forhorse, is dat als je hem voedt met een te lage spanning, hij nauwelijks warm wordt.

chlemagne schreef:Maar het kan me niet schelen, als het 160 watt is, zou mijn radijs niet koud moeten zijn. NEEN ?
Mits je generator voldoende spanning levert om de 160W door de weerstand van de radiator te laten gaan.

Als uw generator 12V levert, levert uw convector 6W (ongeacht de Puissance van de stroomgenerator).
Om "slechts" 100W te krijgen, heb je een spanning van 48V nodig.
Voor 160W is een spanning van 60V nodig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 14/01/11, 18:09

Hallo Gaston,

Tja, wat raden jullie aan?

Moet ik zwaaien, transformeren, afwisselen?

Of voed ik alleen een zaklamp?

Kun je me "verlichten".

dank u

Let op: hoe plaats je de foto (van de windturbine) in de post?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 14/01/11, 18:18

chlemagne schreef:Moet ik zwaaien, transformeren, afwisselen?
Verschillende oplossingen:

1) Als u de convector of de cumulusweerstand "zoals deze is" wilt gebruiken, moet u de spanning verhogen.
1.1) Ofwel door de generator aan te passen
1.2) Ofwel door een extern systeem te gebruiken (een transformator zou voldoende kunnen zijn als uw generator enkelfasig is, maar een elektronisch systeem zal over het algemeen praktischer zijn. Het eenvoudigste in dit geval is misschien de omvormer die 220V levert die direct compatibel is met belastingen )

2) U kunt ook de belasting wijzigen: door meerdere convectorweerstanden parallel te schakelen, kunt u voldoende vermogen verkrijgen terwijl u op een lage spanning blijft. Let op: de stroomsterkte zal dienovereenkomstig stijgen en het zal nodig zijn om kabels met een grote doorsnede tussen de windturbine en de "convector" te voorzien.

chlemagne schreef:Let op: hoe plaats je de foto (van de windturbine) in de post?
Wanneer u uw bericht bewerkt, is er een link "Voeg een afbeelding of een bestand in op de forum"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 14/01/11, 18:45

Dankjewel.

Heb je enig idee van het vermogen van de omvormer?
Waar is dit te vinden? Computerwinkel ?
En alle vragen die ik aan het begin van de post stel. Diameter, aantal windingen per spoel etc.
Dernière édition par chlemagne de 15 / 01 / 11, 09: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/01/11, 19:35

:D welkom chlemagne.
Ik stel voor dat je je eerste bericht bewerkt en de foto toevoegt die je uiteindelijk hebt gepost. : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 14/01/11, 19:46

Ter informatie, zodat u het probleem begrijpt, kan de kracht van een weerstand als volgt worden uitgedrukt:
P = U²/R (P:vermogen in watt, U:spanning in volt, R:weerstand in ohm)
We zien dus dat als we de spanning delen door 2, we het vermogen delen door 4
Dat betekent dat een 2000W heater of stacks ontworpen voor 230V slechts 500W zal doen bij 115V, 87W bij 48V en zelfs geen 6W bij 12V.

Het gebruik van een omvormer is hier niet echt mogelijk, tenzij je een heel speciale omvormer vindt (of maakt) die zich kan aanpassen aan wat de windturbine gaat leveren.
Een normale omvormer gaat ervan uit dat hij al het vermogen heeft dat hij nodig heeft aan de primaire kant, hij wordt meestal gevoed door een accu.
Als je een omvormer van dit type direct aansluit op de generator van je windturbine, en deze draait niet sterk genoeg om de 2000w te leveren die de weerstand aan de omvormeruitgang vraagt, zakt de uitgangsspanning in en valt de omvormer uit.

Je hebt dus een soort MPPT-omvormer nodig, die in staat is om het maximale vermogen te vinden dat de windturbine kan produceren en om de uitgangsspanning aan te passen om dit vermogen af ​​te voeren.
Ik heb zo'n project in mijn dozen, maar het is niet voor morgen...

Anders moet je kiezen voor de klassieke windturbine die batterijen oplaadt (12, 24 of 48V) en een normale omvormer... maar gezien de efficiëntie van de installatie en de prijs van de apparatuur, zal het duur zijn in verwarming, nucleair op te warmen :?
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 285-gasten