Wind en perslucht

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
kleine b
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/01/11, 10:58

Wind en perslucht




par kleine b » 10/01/11, 12:09

is het niet mogelijk om windenergie te gebruiken om lucht in een directe tank samen te persen (moet de windturbine te groot zijn?). laat deze lucht dan vrij in overeenstemming met onze energiebehoeften door een turbine te draaien die nuttige elektriciteit opwekt. Ik hou van dit systeem dat veel vervuiling omzeilt (fotovoltaïsche batterijen, batterijen). Dit systeem om naar een zelfvoorzienende energie te neigen, wordt aangevuld door een motor die met olie loopt en die het overneemt als de wind wegvalt, bedankt voor het beantwoorden van mij
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/01/11, 12:29

Als het heel goed mogelijk is, bestaan ​​er systemen (ik heb er geen bij de hand).

Maar de algehele balans zal behoorlijk slecht zijn (veel energieverliezen bij compressie en expansie) in vergelijking met batterijen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 10/01/11, 12:35

Om nog maar te zwijgen over het gevaar dat het vertegenwoordigt ...
Een kleine compressor van 100 liter bij 7 bar, als het gek wordt, is dat genoeg om een ​​man (of meerdere) te doden
Behalve dat er meer dan 100 liter zal zijn, en veel meer dan 7 repen
Regelmatige controle van de tank (s) is essentieel om thuis geen bom aan de macht te hebben.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/01/11, 12:45

Ja, veel volume en hoge druk. U zou een geschat volume / bar moeten maken waarmee u 1 kWh kunt opslaan. Gemotiveerd?

Perslucht is geen goede energievector ... maar het kan in bepaalde gevallen erg praktisch zijn, bijvoorbeeld voor regeneratie van remmen op het voertuig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 10/01/11, 13:21

Een soortgelijk systeem wordt gebruikt op een Canarische eiland denk ik,
daarvoor werd het concept meer dan 30 jaar geleden in de Pyreneeën getest.
Het mechanisme bestaat uit het pompen van water voor het aflezen in +/- natuurlijke reservoirs, waarna het water standaard hydraulische turbines voedt.
De waterreserve fungeert als een buffer die het willekeurige windaspect corrigeert.
Het eiland is energetisch onafhankelijk.
Zie onderwerp hier, en andere details daar
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
kleine b
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/01/11, 10:58




par kleine b » 10/01/11, 13:27

, maar in het geval van een bioklimatisch huis (de energiebalans is laag) kunnen de verliezen veroorzaakt door deze manier van opslag niet worden genegeerd als de energiebehoeften laag zijn, dan is de productie van energie (inclusief verlies) groter dan behoeften van de leefomgeving duidelijker: het is waar dat wanneer ik water met mijn handen verzamel ik veel verlies, maar ik heb genoeg over om te drinken. kan dit niet op mijn huis van toepassing zijn. Bovendien is het noodzakelijk dat de vaten worden onderhouden om ze zelfs in een begraven kamer te zien. Het spijt me voor mijn naïviteit, maar ik ben maar een kleine timmerman die wil worden bevrijd van afhankelijkheid van energieën. VERKOOP
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 10/01/11, 14:14

Christophe schreef:Ja, veel volume en hoge druk. U zou een geschat volume / bar moeten maken waarmee u 1 kWh kunt opslaan. Gemotiveerd?
De energie die wordt teruggewonnen door een isotherme expansie van een volume V2 bij een druk P2 naar een volume V1 bij een druk P1 is:

E = ln (P2 / P1) * P * V

Voor een ideaal gas is P * V constant, we kunnen daarom P2 * V2 gebruiken (d.w.z. opslagdruk * tankvolume).

Als we P1 = 3 bar (= 300000 N / m2) en P2 = 10 bar (= 1000000 N / m2) nemen, krijgen we E = 1.2 10 ^ 6 * V2.

Om 1 kWh = 3600000 J op te slaan is daarom een ​​tank van 3 m3 nodig.

Vandaar het belang van het gebruik van veel hogere opslagdrukken ... met de resulterende problemen.

PS
Met adiabatische ontspanning (meer bruikbaar in de praktijk), recupereren we minder energie ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/01/11, 14:52

isotherme ontspanning

heel moeilijk om te doen, behalve heel langzame ontspanning en daardoor herstellen we minder, en veel kou die alles bevriest.
Met het water op hoogte opgeslagen, nog volumineuzer (zwembad op de top van de heuvel), is herstel met een turbine gemakkelijker en beter !!

Anders vergeten we systematisch de grote veermotoropslag die vergelijkbaar en ook eenvoudig is !!!

We kunnen beter meten dat olie een compacte en goedkope energie is !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 10/01/11, 15:01

Vertrekken om te vertrekken op gevaarlijke opslagoplossingen, waarom niet opslaan in de vorm van waterstof? : Cheesy:
0 x
kleine b
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/01/11, 10:58

merci




par kleine b » 10/01/11, 16:18

bedankt voor al deze details, dus als ik het even recapituleer, is het beter om de perslucht te verwijderen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten