PICO hydro-installatie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Nosch
x 17

PICO hydro-installatie




par Nosch » 01/01/11, 18:02

Hallo,

Ik heb land gekocht, op de bodem van dit land is een rivier (de magel in Mollkirch), ik ben van plan een kleine turbine te installeren om me van elektriciteit te voorzien. Ik heb zowel 600L/S als 10L/S bij laag water. Ik heb maar een kleine afgrond (minder dan 2 M) op mijn pad in het veld.Aan de andere kant heb ik het geluk dat ik een harde keet in de buurt heb om de elektrische apparatuur te installeren. Wat denken jullie dat er mogelijk is om te installeren? Is een val essentieel of volstaat het om het water af te leiden? hartelijk bedankt

Nosch
0 x
Nosch
x 17




par Nosch » 01/01/11, 18:15

Nog een kleine vraag, hoe voeg je een foto toe? Ik kreeg een foutmelding. Fatale fout: toegestane geheugengrootte ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 01/01/11, 18:21

Hoi Nooch

je hoogte is echt klein...

Ik vraag me af of A wiel boven met een diameter van iets minder dan 2 m zou niet de eenvoudigste en meest effectieve zijn.

Daarna kun je een Banki Mitchell proberen, maar de exploiteerbare hoogte zal erg laag zijn (de wateropname en de evacuatie zullen gemakkelijk 50 cm opeten) en het is veel duurder om te bouwen...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 01/01/11, 18:23

Nonoch schreef:Nog een kleine vraag, hoe voeg je een foto toe? Ik kreeg een foutmelding. Fatale fout: toegestane geheugengrootte ....[/img]

Code: kiezen

[img]urldetonimage.jpg[/img]

Zet lichte afbeeldingen in gif of jpg.
0 x
Beeld
Nosch
x 17




par Nosch » 01/01/11, 18:40

Beeld


Bedankt remundo
0 x
Nosch
x 17




par Nosch » 01/01/11, 20:25

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/01/11, 15:38

A)
Nonoch schreef:Nog een kleine vraag, hoe voeg je een foto toe? Ik kreeg een foutmelding. Fatale fout: toegestane geheugengrootte ....


Beperking tot maximaal 10 MB/bestand.

En 10 MB voor een afbeelding is al ENORM!
Hoe dan ook, de server verkleint naar 640 px breed, dus het is beter om eerst te verkleinen om ko niet "voor niets" te uploaden...

B) Mijn antwoord op dezelfde vraag over het andere onderwerp:

Christophe schreef:heb je het recht om de stroming / grondwerken van je beek te wijzigen?

Als je toevallig een dam 2m beklimt, heb je iets te doen!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 04/01/11, 16:20

Als het in Frankrijk is, zijn er regels.
Het feit dat je de kracht van water gebruikt door de stroom ervan te wijzigen, brengt plichten met zich mee.
U moet zich wenden tot de prefectuur.
Toen ik het wilde doen, was het ook nodig om de rivier 1 km stroomopwaarts te houden, meen ik me te herinneren
enz..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/01/11, 16:24

Ja daar moet je niet mee lachen, vandaar mijn vraag...

Moet zien hoe de stream is geclassificeerd en of deze 100% van jou is...

We hebben bijna dezelfde hydraulische configuratie: Beeld

Iets on the fly, ik heb het geprobeerd, maar het zal niet veel opleveren, zie:
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... t6303.html
(maar ik heb het project om andere redenen in de wacht gezet)
0 x
Nosch
x 17




par Nosch » 04/01/11, 17:42

Hallo,

Ja bijna dezelfde configuratie. Als ik een dam van 2M beklim zou ik dus in een huis kunnen voorzien? Anders kan ik wel met mijn buurman afspreken om een ​​geforceerde leiding naar de bovenkant van zijn land te meten, toch?! kan een sluis die een rivier opgaat in een zigzag omhoog gaan? Ik ben bezig met het aanvragen van een waterrecht. Heeft iemand ooit geprobeerd zo'n recht te krijgen, is het ingewikkeld?

Dank u voor uw hulp : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten