Windturbines FuturEnergy Windup 1000W beoordeling

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Windturbines FuturEnergy Windup 1000W beoordeling




par Forhorse » 15/11/10, 11:10

Bonjour à tous,

Ik overweeg serieus om zo'n windturbine aan te schaffen.
http://www.futurenergy.co.uk/turbine.html
Het wordt in Frankrijk gevonden voor ongeveer 1200€, wat niet niks is.
Dus voordat ik aan zo'n aankoop begin, zou ik uiteindelijk graag feedback van gebruikers willen hebben.

Het is duidelijk niet gemaakt in China, maar gemaakt in Schotland, wat de prijs rechtvaardigt, maar ik hoop dat de kwaliteit er is.

Als iemand met dit model windturbine ons zijn mening zou kunnen geven... kwaliteit, levensduur, productie, geluid, trillingen, etc...

Dank u bij voorbaat
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 15/11/10, 11:14

Ze lijken erg op deze modellen gemaakt voor lichte wind, die goedkoper zijn en met meer bladen bestaan:
http://www.missouriwindandsolar.com/800 ... bines.html

Iemand van de site had de link gegeven en een test gekocht, maar ik was de post vergeten :-(
0 x
Tot ziens!
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 15/11/10, 11:46

Hallo,

Het is noodzakelijk om naar de technische kennisgeving te kijken om te beseffen dat het aangekondigde vermogen ......
Ik geef de voorkeur aan de Air-X die van dezelfde klasse is en die maar 600 euro thuisbezorgd kost.
Ik heb er een op een hoog punt die ondanks twee directe blikseminslagen al drie jaar zonder problemen draait!(600m hoogte bij Toulon).

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 15/11/10, 11:54

Voor een versie met 9 wieken, theoretisch veel efficiënter bij weinig wind, kreeg ik de prijs:

Rebel 9 roofvogelbladen + Patriot PMA 800W 60V AC #MW60PD9 - $ 569.95
Borgring Past op 1-1/2 Waterleiding LC11516 - $ 12.98
PMA COATING-CLEAR CPMA2 $29,00
AC-UITGANG GELIJKRICHTER KIT ACKIT - $ 34,00
Europese verzending - $ 110.00
totaal: $ 755.93

vandaag 552€.

Het is voor een versie waarbij de natuurlijke wisselstroom bij 60V alleen voor de batterijen, op de grond, wordt gelijkgericht, waardoor de verliezen in de kabel en de prijs van de kabel worden verminderd, en bovendien is het mogelijk om de snelheid van de kabel gemakkelijk te meten. windturbine vanaf de grond, het meten van de frequentie van het signaal.
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Mening over FuturEnergy Windup 1000W windturbine




par Christophe » 15/11/10, 11:57

Forhorse schreef:Het is duidelijk niet gemaakt in China, maar gemaakt in Schotland, wat de prijs rechtvaardigt, maar ik hoop dat de kwaliteit er is.


a) Je droomt, voor deze prijs is het echt gemaakt in China voor de basiscomponenten (de generator ziet eruit als 2 druppels water voor degene die ik tweedehands heb gekocht ...), na een paar aanpassingen kan in Schotland worden gemaakt.

b) 1200€ is erg goedkoop voor 1000W, vooral met de mat.

c) Het probleem zal zijn om de betrouwbaarheid op middellange en lange termijn te controleren, omdat het minstens 10 kWh zou moeten produceren om winstgevend te zijn ... zeg 000/1 van de gemiddelde bezettingsgraad (optimistisch), dat is allemaal hetzelfde. ..4 * 8760/1 = 4 kWh per jaar of ongeveer 2190 tot 5 jaar om het rendabel te maken als u uw kWh 6€ betaalt.

Ik sta ook op het punt een soortgelijk model te testen (1KW aan 1800 €) maar moet mevrouw nog overtuigen...en dat is niet gewonnen... : Cry: : Cry:
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 15/11/10, 11:59

Een van de argumenten van de Amerikaanse windturbineliefhebber is de verbetering van de AirX met zijn wieken :-)

UPGRADE UW AIR X/AIR BREEZE/BLADES
http://www.missouriwindandsolar.com/Home_Page.html

Ik zal het zo snel mogelijk proberen, maar het is nog niet gelukt :-(
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 15/11/10, 12:03

Volgens de instructies is het aangekondigde vermogen realistisch
https://www.econologie.info/share/partag ... hVnNye.pdf
1000 W bij 12.5 m/s (45 km/u)
met een piekvermogen van 1100W

Ik heb vaak gelezen dat de Air-x de neiging heeft om te trillen en geluid te maken, wat nooit een goed teken is in het geval van een machine die aan een constante snelheid draait.
Bovendien, als ik me niet vergis, wordt de Air-x gegeven voor een vermogen van 400W
Als we de verhouding vermogen/prijs doen, is het niet zeker dat de Air-x voordeliger is, en in ieder geval is zijn te beperkte vermogen niet geschikt voor mijn toepassing (ik was van plan om water te verwarmen met het overschot aan energie)
Dernière édition par Forhorse de 15 / 11 / 10, 12: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Mening over FuturEnergy Windup 1000W windturbine




par Forhorse » 15/11/10, 12:10

Christophe schreef:c) Het probleem zal zijn om de betrouwbaarheid op middellange en lange termijn te controleren, omdat het minstens 10 kWh zou moeten produceren om winstgevend te zijn ... zeg 000/1 van de gemiddelde bezettingsgraad (optimistisch), dat is allemaal hetzelfde. ..4 * 8760/1 = 4 kWh per jaar of ongeveer 2190 tot 5 jaar om het rendabel te maken als u uw kWh 6€ betaalt.



Betrouwbaarheid is echt wat mij zorgen baart... het is vaak DE keerzijde van windturbines.
Nu is winstgevendheid in mijn geval niet echt een probleem, zolang de betrouwbaarheid er maar is. Het is om een ​​afgelegen plek te elektrificeren (mijn stal... zie het overeenkomstige onderwerp)
Dus als ik geen windturbine plaats, betekent dat geen stroom in de wintermaanden, juist wanneer ik die het hardst nodig heb.
Hoe dan ook, kort samengevat: ik ben niet op zoek om geld te besparen, ik ben gewoon op zoek naar elektriciteit op een eenvoudige en betrouwbare manier, 24 uur per dag - 24 dagen per jaar.

Hoe dan ook, of ik nu voor dit model kies of niet, je krijgt feedback op mijn aankoop.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/11/10, 12:11

In termen van windkracht: hoe meer vermogen / oppervlak door de propeller wordt geveegd, hoe beter...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/11/10, 12:16

Forhorse schreef:Volgens de instructies is het aangekondigde vermogen realistisch
https://www.econologie.info/share/partag ... hVnNye.pdf
1000 W bij 12.5 m/s (45 km/u)
met een piekvermogen van 1100W


Hey ForHorse, de pdf is precies de kopie / plak van het generator-document dat ik heb gekocht via de forum: https://www.econologie.com/forums/vends-gene ... t8569.html

Beeld

Ik heb de generator maar mis al het andere... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 314-gasten