Voor Science Special Issue, energie opnemen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Voor Science Special Issue, energie opnemen




par Christophe » 12/10/10, 13:23

Speciale uitgave van Pour la Science bijzondere energieën (van de toekomst) om te kopen voor uw kleinkinderen in 2050 : Cheesy:

Ik heb er gisteren doorheen gebladerd, het is erg compleet!
Het is het oktober-decembernummer, dus je hebt tijd om het te kopen.

Energie naar believen!

Beeld

De economische en diplomatieke strategen van de geïndustrialiseerde landen stellen zichzelf in vraag, denken na over en ontwerpen de post-oliescenario's: hoe zal de wereld evolueren als de olieproductie zijn hoogtepunt heeft bereikt en begint af te nemen? De conclusie is duidelijk: we moeten ons voorbereiden op het einde van fossiele brandstoffen en we moeten snel handelen. Een andere aansporing drijft ons daarheen, de noodzakelijke vermindering van de uitstoot van broeikasgassen.

De energietransitie is al begonnen. Brazilië vermenigvuldigt hydro-elektrische dammen en produceert steeds meer agrobrandstoffen. China zou tegen 100 11,5 miljard yuan (2012 miljard euro) kunnen investeren om elektrische en hybride voertuigen te ontwikkelen. Duitsland breidt zijn windmolenpark uit en is van plan om zonne-energie in de Sahara te exploiteren... Frankrijk past geleidelijk de resoluties toe die tijdens de Grenelle de l'environnement zijn genomen. Alle landen zijn, in verschillende mate, betrokken bij de verovering van hernieuwbare energiebronnen, waarbij elk land profiteert van welke van zijn hulpbronnen, welke van zijn vaardigheden...

Als de obstakels die moeten worden overwonnen – wetenschappelijke, economische, politieke, enz. – talrijk zijn, is het bewustzijn gewekt: de huidige energiemix (gas, olie en steenkool) wordt vervangen door een andere, dichtere, rijkere (zee, wind, biomassa, zon, waterstof, geothermie, enz.). Alle wegen worden verkend en onderzoek is er in overvloed...


http://www.dossierpourlascience.fr/ewb_ ... 977&num=69

ps: voor een keer en het is zeldzaam, als ik dit nummer van Pour la Science lees, laat ik me niet vallen ... integendeel : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/10/10, 16:35

:D O bedankt voor de info.
Ik moest het gewoon kopen om me voor te bereiden op een vergadering...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten