Mijn huis project BBC

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Nimoi62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/02/10, 17:38
Plaats: 62- Calais

Mijn huis project BBC




par Nimoi62 » 18/02/10, 18:17

Hallo allemaal, ik heb me net hier geregistreerd forum om je mijn plan te laten zien voor een huis met een paneel van plantaardige vezels. Ik geef je de link van het huis om zelf te oordelen:
http://www.eco-logis-innovation.com/pub/Plans/PHLOX_FACADES.PDF

Dus ik heb alles te doen, behalve de structuur van het huis, maar waar ik aan vastzat is de keuze van verschillende manieren van verwarmen. Ik dacht inderdaad een houtpelletketel te plaatsen, maar ik weet niet of deze voldoende en compatibel is voor verwarming (die op de grond wordt geleverd + sanitair warm water.) De isolatie van het huis wordt van binnenuit gemaakt met een placo + 20mm polystyreen. De buitenkant zal zeker een cementpleister of een houten versiering zijn.

Ganulated ketel model: http://www.chauffage-discount.fr/detail ... es/205.htm
Vloerverwarming model: http://www.chauffage-discount.fr/detail ... nt/260.htm

Mijn vragen zijn als volgt:

- Denkt u dat dit wereldwijde systeem coherent en economisch is?
- Kan ik de eerste verdieping ook verwarmen met een verwarmde vloer zonder betonnen plaat naar boven?
- Heb ik naast de pelletketel een warmwatertank nodig?
- Zal deze oplossing goed zijn voor verwarming + warm water?
-Deze oplossing door thermodynamische verwarming ( http://www.chauffage-discount.fr/detail ... c./278.htm ) is het beter?

Ter info, ik woon in Pas-de-Calais, dus de winter is behoorlijk streng, maar dicht bij de kust -> Calais precies

Ik ken de blootstelling van het huis niet, omdat we nog geen land hebben gekocht.

Ik dank u bij voorbaat voor uw hulp!


Bewerken: U vindt hieronder de voortgang van de discussie, zodat u niet alle berichten hoeft te lezen en gemakkelijker te reageren, met als doel een BBC-huis te ontwerpen (in plantaardige vezelpanelen met een thermische isolatiesnelheid van 3,25 voor binnen- en buitenbekleding) volgens de plannen voorzien van een ecologisch en economisch verwarmingssysteem. Elke andere suggestie is welkom.

Huis plan: http://www.eco-logis-innovation.com/pub/Plans/PHLOX_FACADES.PDF
Plantaardig vezelpaneelsysteem en voordelen: http://www.eco-logis-innovation.com/pos ... x-naturels

Op dit moment hebben we gekozen voor een verwarmingssysteem met stralingsverwarmingsplafonds dankzij een systeem van Karo-matten (watercirculatie bij 32 ° C in specifieke buizen) die het voordeel zou hebben om de begane grond te verwarmen door straling maar ook vloer dankzij de warmte die op de grond wordt verspreid. Meer info hier: http://www.karosystemes.com/plafonds-ra ... resent.htm
Overzicht plafondverwarmingssystemen: http://www.travaux.com/dossier/chauffag ... RP%29.html

Dankzij Bernardd kiezen we momenteel voor een verwarmingssysteem door zonnecollectoren vacuümlucht aangesloten op een ballon waarmee we ongeveer 8 maanden volledig kunnen verwarmen op 12 (verwarming + sanitair warm water).

Het blijft om de verwarmingsmodus te bepalen gedurende de resterende 4-maanden.
Een andere onbekende is de bekleding boven en onder de Karo-matten voor verwarmd plafond: we denken aan hittebestendig gipsplaat (gipsplaat) voor het plafond van de begane grond. Voor de vloer zou het doel zijn dat het stralende plafond ook de vloer kan verwarmen wetende dat het geen betonnen plaat zal zijn.

We wachten op uw suggesties om van dit project een model te maken :)

Merci à tous!
Dernière édition par Nimoi62 de 15 / 03 / 10, 10: 43, 6 keer bewerkt.
0 x
huichelarij
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/03/10, 00:16
Plaats: geen calais

huis project bbc




par huichelarij » 11/03/10, 00:28

hello!
Ik kom ook uit Calais (Lillers) en ben heel blij dat iemand anders in de regio met vlas gordelroos wil bouwen.
Het product ziet er erg goed uit.
Ik ga door een architect die het product kent.
Mijn budget is beperkt.

Ik wacht op een offerte maar a priori kan het budget worden gerespecteerd!

het geplande verwarmingssysteem is een eenvoudige pelletkachel met voorspelling van elektrische radiatoren in het geval (genomen)

Ik denk dat dit voldoende zal zijn gezien de kwaliteit van de thermische weerstand van de muren in verband met een zeer goede isolatie van het dak, efficiënte beglazing en een bioklimatische oriëntatie van het huis.
geplande thermodynamische sanitaire verwarming.
0 x
Nimoi62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/02/10, 17:38
Plaats: 62- Calais




par Nimoi62 » 11/03/10, 18:30

Ok bedankt voor dit antwoord, het is alweer een aantal weken geleden dat ik er een verwachtte! Heb je de verschillende verwarmingsmethoden bekeken die ik heb gevonden omdat ik nog steeds aan het aarzelen ben?

Anders zou het interessant zijn dat we communiceren over uw project en de mijne misschien vinden we enkele aanvullende tips om econologisch te zijn :) Ik dacht ook aan een interessant systeem voor het verwarmen, dat wil zeggen een thermodynamische ballon in combinatie met een VMC dubbele stroom op een Canadese put, omdat ik enige thermodynamische ballon accepteerde VMC-invoer en -uitvoer had. Dit kan de opbrengst ervan aanzienlijk verhogen!

Ik had graag willen weten wat je dacht te doen in binnen- en buitenisolatie, want voor nu weet ik het niet voor de buitenkant en voor het interieur denk ik dat ik een eenvoudige BA13 + 40mm-polystyreen neem dat het elektrische gedeelte sterk zou vereenvoudigen voor de doorgang van de omhulsels.

Een ander ding, denk ik om te zorgen voor de installatie van een regenwater terugwinningstank in combinatie met toiletten + wasmachine + buiten water geven. Ik heb de berekening nog niet gedaan, maar als het kan worden gedaan, tenzij 5000 € pose de tank bevat (begraven), zal het goed zijn.

Als laatste, kun je me wat details geven over het model van je huis? Is het de thuisbasis van de eco-logis-innovatiesite of een op maat gemaakt door uw architect?

Oké, ik stop de vragen hier anders heb ik er meer op voorraad :D

Weldra
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/03/10, 19:35

Je projecten zijn erg interessant, bedankt voor deze originele benaderingen.

Vergeleken met houtverwarming hebben airconditioning (of alle wetenschappelijke namen die ze krijgen, zoals thermodynamische ballon) geen belang: de elektriciteit die ze nodig hebben produceert evenveel of meer warmte-energie dan ze kunnen geen geld besparen. En het is niet nodig om het elektriciteitsverbruik in de winter te verhogen in de huidige situatie van Frankrijk.

Wat betreft vloerverwarming, heb ik in mijn jeugd getest: slecht geheugen ...

Nu lijkt het stralende plafond (water natuurlijk niet elektrisch!) Interessanter: http://www.karosystemes.com/plafonds-rayonnants/climatisation_douce/present.htm

En in uw geval kan het voldoende vloer van de vloer verwarmen om voldoende comfort in de kamers te hebben, zonder het onaangename effect (voor de benen) van de warme vloer te hebben: een enkele taak om 2-vloeren te verwarmen.

Aan de andere kant ben ik verrast dat je het niet hebt over thermische zonnecollectoren: dit kan elk verbruik van verwarming of warm water gedurende minstens de helft van het jaar voorkomen en dit is het helemaal eens met een houtkachel.

En terwijl je bij het project bent, kun je eventueel de installatie van fotovoltaïsche panelen plannen, zodra de financiën het na het huis weer toestaan, met panelen die tegen die tijd zijn gevallen :-)
0 x
Tot ziens!
Nimoi62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/02/10, 17:38
Plaats: 62- Calais




par Nimoi62 » 11/03/10, 20:38

Dit stralingsverwarmingssysteem vanaf het plafond lijkt heel interessant en erg praktisch, want als het de begane grond + de vloer echt kan verwarmen, zou het echt geweldig zijn!

Kunt u mij een prijsklasse per m² geven voor dit systeem om dit allemaal te bestuderen? Dankjewel ! : Cheesy:
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/03/10, 20:46

Sorry, ik had 1 maanden geleden al over deze nieuwe techniek gehoord, zonder details, en ik zocht naar referenties voor jou. Ik heb geen verdere details.

Ik heb er afgelopen zomer ook over gehoord, denk ik zelfs in een krantenartikel over de renovatie van een luchthaven. Als gevolg hiervan maken ze airconditioning en verwarming zonder tocht lastig.

Het lijkt erop dat verschillende leveranciers dergelijke producten bereiden.

Maar kijk ook naar thermische zonnecollectoren, het is naar mijn mening de beste oplossing voor een nieuw project.
0 x
Tot ziens!
Nimoi62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/02/10, 17:38
Plaats: 62- Calais




par Nimoi62 » 12/03/10, 15:41

Het probleem is dat thermische zonnecollectoren voor de productie van warm water in Nord Pas de Calais een beetje lijken op het plaatsen van een vriezer in Alaska : Cheesy:

Naar mijn mening zou het nodig zijn om te weten of de opbrengst van zonnecollectoren voldoende en economisch winstgevend zou zijn!

Betreffende de verwarming door stralingsplafond vond ik ook geen meer info!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/03/10, 16:08

Nimoi62 schreef:Het probleem is dat thermische zonnecollectoren voor de productie van warm water in Nord Pas de Calais een beetje lijken op het plaatsen van een vriezer in Alaska : Cheesy:

Naar mijn mening zou het nodig zijn om te weten of de opbrengst van zonnecollectoren voldoende en economisch winstgevend zou zijn!


Bij vacuümsensoren heeft de buitentemperatuur minder invloed omdat hun convectieverliezen minimaal zijn vanwege het vacuüm: de isolatie is beter dan de dubbele beglazing, die een neutraal gas heeft, niet het vacuüm. zie bijvoorbeeld voor figuren:
http://www.bysun.fr/Guide_des_panneaux_ ... xp_36.html

Waar het om gaat is de duur van de blootstelling. En gemiddeld moet je 2h per dag hebben, tenminste overal in Frankrijk, maar dat is natuurlijk niet normaal.

U kunt bijvoorbeeld kijken naar:
http://www.bdpv.fr/fiche_utilisateur.php?util=kermit62
of je buren :-)

Kijk niet naar de productie, maar naar de verhouding Wh / Wc, die u het aantal uren geeft dat gelijk is aan volledige productie. Het zou ook het aantal uren productie van thermische sensoren zijn.

Hier, 3385KWh van productie in 2009 voor een installatie van 2940Wcrète, die ongeveer 1151h van volledige productie vertegenwoordigt, of 3,1h gemiddeld per dag: het is redelijk goed!

De grafiek per maand geeft u een idee van de maandelijkse verdeling. De kans is groot dat de zon u alle nodige warmte geeft, behalve van november tot februari: 4 maanden alleen hout is niet slecht.

Vervolgens berekent u op basis van uw berekende energiebehoefte en maandelijkse blootstelling aan de zon de grootte van de benodigde sensoren ...

Nimoi62 schreef:Betreffende de verwarming door stralingsplafond vond ik ook geen meer info!


We zullen dan moeten zoeken ...

PS: ik heb zojuist gebeld naar de link die ik had geplaatst, ik had een antwoord, het stuurt me meer info.
0 x
Tot ziens!
Nimoi62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/02/10, 17:38
Plaats: 62- Calais




par Nimoi62 » 12/03/10, 19:32

bernardd schreef:
Hier, 3385KWh van productie in 2009 voor een installatie van 2940Wcrète, die ongeveer 1151h van volledige productie vertegenwoordigt, of 3,1h gemiddeld per dag: het is redelijk goed!

De grafiek per maand geeft u een idee van de maandelijkse verdeling. De kans is groot dat de zon u alle nodige warmte geeft, behalve van november tot februari: 4 maanden alleen hout is niet slecht.


Ik keek naar een tiental installaties op de calaisis en de gemiddelde productie is nogal 2600kwh / jaar denk je echt dat het interessant is en zo ja, wat voor soort verwarming zou je nemen voor versterking in de winter? U sprak in uw eerste bericht van een houtkachel, maar deze zou alleen dienen als verwarming, maar niet als sanitair warm water? Als ik kies voor een zonnepaneelverwarmingssysteem, zou dit dan compatibel zijn met de stralingsplafondverwarmingsoplossing waarover u ons vertelde?

Ik dank u bij voorbaat voor uw hulp, die ons zeer dierbaar is!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/03/10, 21:38

Nimoi62 schreef:Ik keek naar ongeveer tien installaties op de calaisis en de gemiddelde productie is eerder van 2600kwh / jaar


Het is niet de absolute productie waar je naar moet kijken, het is de verhouding tussen productie en geïnstalleerd vermogen, die je het aantal uren zonneschijn geeft dat gelijk is aan vol vermogen.

Nimoi62 schreef: Denk je echt dat dit interessant is en zo ja, wat voor soort verwarming zou je nemen voor de winter? U sprak in uw eerste bericht van een houtkachel, maar deze zou alleen dienen als verwarming, maar niet als sanitair warm water?


Als u in dit geval een fornuis met waterwisselaar neemt.

Nimoi62 schreef:Als ik kies voor een zonnepaneelverwarmingssysteem, zou dit dan compatibel zijn met de stralingsplafondverwarmingsoplossing waarover u ons vertelde?


Ja, dat is het doel.

Overigens vertelde de persoon die ik aan de telefoon kreeg me over een maximale temperatuur van 40 ° voor het water van een verwarmd plafond.

Ik weet het zodra ik meer informatie heb.
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten