Toekomstige ecologische normen voor habitat

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Théohoho
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/02/10, 12:58

Toekomstige ecologische normen voor habitat




par Théohoho » 12/02/10, 13:19

Hallo Hallo!
Ik zit momenteel in het 1e jaar en mijn TPE (begeleid persoonlijk werk) richt zich op de constructie van ecologische habitats.
Een deel van mijn dossier gaat over de evolutie van dit type constructie in de toekomst, en ik ben daarom op zoek naar wetten of normen die de komende jaren zullen worden ingevoerd om het energieverbruik van gebouwen te beperken.
In mijn onderzoek vind ik teksten die over toekomstige normen spreken, maar zonder deze te citeren.
Ik zag dat de RT 2012-standaard uit het Grenelle-project in 2012 functioneel zal zijn, maar als je anderen kent, ben ik geïnteresseerd! (Ik dacht bijvoorbeeld dat er na de top van Kopenhagen nieuwe wetten bedacht konden worden.)
Bij voorbaat dank =)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/02/10, 13:31

Voor 2012 is er op dit moment nog niets concreets.

Kijk anders eens hier: https://www.econologie.com/forums/normes-et- ... t9153.html

Wetende dat deze huidige labels en normen minder dan 1% van de woningen betreffen, zou de toekomst al groener zijn als 100% van de bestaande woningen op de standaard zou worden gebracht.

Daarmee bedoel ik dat ik het nut niet echt zie van praten over "toekomstige normen"... gezien het feit dat ze geen terugwerkende kracht hebben...
0 x
Théohoho
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/02/10, 12:58




par Théohoho » 12/02/10, 14:00

Van wat ik heb gevonden, moeten alle woningen die in 2020 worden gebouwd ecologisch zijn. Als deze informatie klopt, is dit al een goede stap voorwaarts in het veld en verdient het om vermeld te worden. Vooral omdat ik, als ik werk aan de constructie van ecologische habitats, over evolutie moet praten.

Bedankt voor je link, ik ga er naar kijken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/02/10, 14:09

Ja, het is goed om normen te stellen, maar de beste norm die geen terugwerkende kracht heeft, zal geen snelle impact hebben op de "woningvoorraad"... precies zoals het verbod op asbest dat geen betrekking heeft op NIEUWE installaties. Er zijn nog steeds miljoenen m² asbest in heel Frankrijk, maar het is inderdaad verboden!

Bovendien zul je zien dat door het lezen van de link en het toepassen van de berekeningsmethoden veel OUDE huizen als "passief" kunnen worden beschouwd, op voorwaarde dat het een klimatologisch minimum is (dat wil zeggen dat de archi niets heeft gedaan met betrekking tot het milieu van het huis) en dat de bewoners weloverwogen technologische keuzes maken.

In ons geval, licentie uit 1981, worden we als passief beschouwd en toch werken we thuis (dus overmatig elektriciteitsverbruik). Alles is gecodeerd op de 2e pagina: https://www.econologie.com/forums/normes-et- ... 53-10.html

Daarmee bedoel ik: verwacht niet alles van standaarden...vooral niet van hypothetische toekomstige standaarden.

Als alle woningen in 2020 zouden worden aangepast aan RT2005, zou de impact oneindig veel positiever zijn dan wanneer 100% van de nieuwe woningen aan RT2020 zou voldoen...

Ik weet dat leraren dit soort redeneringen niet echt leuk vinden, maar in uw TPE verdient dit gezegd en ontwikkeld te worden... ondersteunende cijfers :)
0 x
Théohoho
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/02/10, 12:58




par Théohoho » 12/02/10, 14:25

Ja, zo had ik het nog niet gezien, dat is waar. Maar het zou nodig zijn om alles opnieuw op te bouwen of te herontwikkelen en de kosten zouden enorm zijn, dus het is niet erg haalbaar.
Ik ga er toch over praten en gebruik uw resultaten om het te rechtvaardigen.
heel erg bedankt voor je hulp :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/02/10, 14:26

Graag gedaan en als je ons je rapport stuurt als het klaar is, zou dat heel leuk zijn...

Ja, het zou niet goedkoop zijn, maar de renovatie zou niet meer kosten dan het herhuisvesten van iedereen in een nieuwe accommodatie... en als we zien hoe de overheid ONS geld kan verspillen... zou er genoeg zijn om te geven voor de renovatie...

De analogie met asbest is in dit geval erg interessant, denk ik...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 12/02/10, 16:45

daarom is het soms beter om te vernietigen en opnieuw op te bouwen dan om te investeren in een illusoire en dure renovatie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/02/10, 17:41

Ja, uh, ik zag net dat er 2 zorglub's waren op de forums.

Jij en https://www.econologie.com/forums/membre8441.html een link tussen jullie twee? :? : Cheesy:
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten