lage dakhelling

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol

lage dakhelling




par TATAMI » 25/01/10, 15:07

Hallo allemaal, ik zou graag informatie willen hebben over hoe je een laag hellend dak (<10°) kunt maken voor een toekomstige constructie, namelijk dat het dak dat van een slaapkamer zou zijn, er werd mij verteld over een stalen bak, daar ben ik erg bang voor geluidsoverlast en hoe zit het met de isolatie, ik kreeg ook te horen over staal+polyurethaan sandwichpanelen, wat vinden jullie daarvan??? Heeft u nog andere oplossingen voor mij, dank u...
0 x
66 amber
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/01/10, 16:46
Plaats: 23

laag hellend dak van TATAMI




par 66 amber » 25/01/10, 17:19

Hallo. Ik ben nieuw hier forum en net als jij zit ik in de Creuse. Ik heb een oplossing voor je dak, dit ben ik van plan binnenkort bij mij thuis te installeren. Het komt uit Zweden, het is een soort stalen bak, maar anders behandeld en vooral esthetisch, tegels in verschillende kleuren imiteren. Alle mooie huizen in de Scandinavische landen zijn bedekt met dit systeem. Voor isolatie zijn er verschillende mogelijkheden, afhankelijk van het type frame. Het is niet nodig om dichte latten zoals tegels te hebben. Als je geïnteresseerd bent, kan ik je voorbeelden laten zien van foto's die ik in Polen heb gemaakt. De prijs van M2 is vergelijkbaar met de lelijke stalen bak die voor hangars wordt verkocht. Ik probeer importeur te worden van deze daken, die niet in Frankrijk worden gedistribueerd. Dag .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 25/01/10, 17:58

En hoe zit het met de sneeuw?
Of moet je het dak gaan leeghalen als er meer dan 20 cm is.
Het is stom om te zeggen, maar het kan ons nog steeds overkomen
50 cm of meer tussen 2 ontdooiingen hebben, zelfs als het klimaat dat is
warmer wordt, wordt niet gezegd dat de winters minder sneeuwrijk zullen zijn
en warmer, vooral als de Golfstroom verdwenen is.
0 x
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol




par TATAMI » 25/01/10, 18:54

Bedankt voor uw antwoorden, maar wat is het geluidsniveau???
0 x
66 amber
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/01/10, 16:46
Plaats: 23

laag hellend dak




par 66 amber » 25/01/10, 19:08

Een dak met zo'n lage helling vereist 2 voorwaarden: een beperkte oppervlakte (een kamer is maximaal 20 m2) of een frame dat de last ondersteunt. Het is niet mogelijk om sneeuw te gaan ruimen! Maar het is het type isolatie eronder dat de afstand tussen de steunen en de stijfheid van de afdekking bepaalt. Voor mijn gebouw heb ik sandwichpanelen van gegalvaniseerd plaatstaal/polystyreenschuim van 50 mm verzameld die in koelruimtes worden gebruikt om de dakplaten te ondersteunen. De balken met een onderlinge afstand van 1,50 m zijn voldoende. Het geheel is gemakkelijk bestand tegen 50 cm sneeuw op een oppervlak van 200 m2. Maar in het geval dat ons interesseert, is het dan onmogelijk om de helling te vergroten?
0 x
66 amber
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/01/10, 16:46
Plaats: 23

laag hellend dak




par 66 amber » 25/01/10, 19:10

Het geluid is, als het correct is geïnstalleerd, niet aanwezig.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten