Positieve energieopbouw in Nantes

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

Positieve energieopbouw in Nantes




par nlc » 08/01/10, 23:27

Vandaag had ik een afspraak met het bedrijf www.urbanelec.com (dat elektrische voertuigen distribueert), dat is gehuisvest in een verbijsterend gebouw met positieve energie.

Dus bezocht ik het gebouw, echt indrukwekkend :schok:

- Op het dak van het thermische zonnepaneel met zeer grote buffertanks voor tapwater + verwarming door stralingspanelen.
- Op het dak van het fotovoltaïsche zonnepaneel voor de productie van elektriciteit
- Op het dak 3 windturbines van 3m
- Naast het gebouw 3 windturbines van 12kWp
- In de technische ruimte een enorme brandstofcel van 12 kW, met de elektrolyser en de tank die prima geschikt is om waterstof te produceren met de overtollige elektriciteit (om het te kunnen opslaan...)
- Gigantische Canadese waterput om de binnenkomende lucht in de winter voor te verwarmen en in de zomer te koelen
- Dubbele huid aan de zuidgevel: dubbele beglazing aan de buitenzijde, lege ruimte van 1m daarna driedubbele beglazing. In de winter wordt dit gedeelte een kas en wordt de warme lucht opnieuw in de vloeren van de bovenste verdiepingen geïnjecteerd door "tunnels" in de vloer die oplopen tot aan de noordgevel.
- Dubbele huid aan de noordgevel, driedubbel glas aan de buitenkant, vide 1m en daarna dubbel glas aan de binnenkant. Het is het tegenovergestelde van de zuidgevel, op het zuiden zit de driedubbele beglazing aan de binnenkant om goed te isoleren tegen de zeer warme lucht in de zomer

Als het werk klaar is, is het hun doel om de navelstreng door te knippen met EDF...

Een Nantes 7-rapport over dit gebouw: http://www.nantes7.fr/emission/7-co-3509/


Zonder de anekdote is de heer Moutel die we in het rapport zien de eigenaar van het gebouw, en hij komt binnen......Tesla roadster :!:
Hij was er vandaag niet, maar ik ga terug om een ​​ritje met hem te maken. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 09/01/10, 10:14

Ik vind deze projecten erg motiverend, mijn enige nadeel is dat ik het snoer moet doorknippen... De link met EDF maakt het mogelijk, zelfs als dit betekent dat alleen het overschot moet worden verkocht, om de belastingvariaties die specifiek zijn voor ENR-systemen op het hele grondgebied op te vangen. .

Voor degenen die zich zorgen maken over de haalbaarheid van een dergelijk apparaat: weet dat het al wordt geïnstalleerd en dat de werking buiten de spitsuren bijna net zo beperkend was...

Het fundamentele verschil vandaag de dag is de installatie van een digitale piloot op elke individuele meter, die overbelasting of onderbelasting van het netwerk kan detecteren en gepast kan reageren door het beschikbare vermogen voor de apparaten te variëren voor langdurig gebruik (waterverwarmer, vloerverwarming, gereedschapswerktuigen, koelkast, enz.)

Nou ja, verder goed gedaan, want gebouwen met positieve energie wachten nog steeds... Er zijn maar een paar geïsoleerde voorbeelden, waarvan sommige zo oud zijn dat je je afvraagt ​​wat je sindsdien hebt uitgespookt (Centrumoprichting de Herne Sodingen in 1999 door Jourda en Perraudin!).
Dernière édition par minguinhirigue de 09 / 01 / 10, 12: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/01/10, 12:32

Technologisch super interessant project, bedankt nlc, en ik zou het niet doen in tijden van "crisis" maar plat...

minguinhirigue schreef:Ik vind deze projecten interessant, mijn enige nadeel is dat ik het snoer doorknip....


...hier bent u het volledig mee eens: ik zie niet echt het nut van het maken van een positief energiegebouw zonder herinjectie in het netwerk...vooral met zeer variabele en grotendeels gesubsidieerde PV- of windenergie...

Zo passief vind ik niet erg, maar positieve energie begrijp ik niet...

De zoektocht naar autonomie doet de installatiekosten exploderen... (ik wil niet eens de prijs van opslag per H2 / brandstofcel weten...).

Is de volledige installatie eenvoudigweg economisch rendabel gedurende de levensduur van de apparatuur vergeleken met een gelijkwaardig maar niet 100% autonoom passiefgebouw?

Kortom, ik ga alsnog slagen voor ze kritikeur van dienst... : Cheesy:

Ze zullen voorlopig nog verbonden zijn met edf om de warmtepomp op H2 "aan te zetten"...

Dit alles zou Maloche moeten plezieren!

Ik heb de video op de site geplaatst: https://www.econologie.com/abalone-batim ... -4192.html

ps: hey Nlc, neem jij je camera mee voor de Tesla proefrit? Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 09/01/10, 12:49

Hé ze kritikeur... Laten we toch specificeren dat de budgetten van ontplofte installaties vooral zijn om te verhuizen! Ze gaan niet langer naar belastingen en facturen naar de geschiedenis van EDF dat deze box ons de bô EPR heeft opgeleverd waar we allemaal van dromen! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/01/10, 12:54

Moué... behalve dat het niet genoeg zal zijn, aangezien de werkelijke kosten van een PV kWh ruim boven de EDF-marktprijs liggen (berekend op basis van de levensduur van de panelen van 25 jaar)...

Nu zou genoeg zijn om de prijs van PV-panelen te laten dalen * om de situatie te veranderen, maar Edf vindt het misschien helemaal niet leuk :) Daarom subsidiëren wij ze graag... : Mrgreen:

Kortom ik denk dat dit project technologisch en wetenschappelijk zeer goed is, maar dat minder autonomie het winstgevender had kunnen maken... voor mij is het een goede demonstrator, maar het kan de enige zijn voor een lange tijd! Nu is wetenschappelijk onderzoek van onschatbare waarde... nietwaar? :)

*of dat de edf-prijzen exploderen... maar dat zou de revolutie zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/10, 13:02

Het doel van de eigenaar bij het doorknippen van het snoer is vooral om aan te tonen dat het mogelijk is om 100% autonoom te zijn.

Passiefbouwen is niet ‘indrukwekkend’ genoeg, het kan betekenen dat het gebouw simpelweg heel energiezuinig is, maar niet dat het energetisch zelfvoorzienend is.

Dit is het doel, dat het gebouw in zijn eigen behoeften voorziet, met overtollige opslag in de vorm van H2 ter compensatie van de dagen dat er weinig wind/zon is.

Persoonlijk vind ik het nog sexier dat dit gebouw energetisch gezien totaal onafhankelijk kan zijn.

Voor de test van de Tesla zal ik dan altijd de APN bij me moeten hebben, want ik weet niet wanneer ze zeggen dat ik langs moet komen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/10, 13:03

Ik vergat, aangezien we het over de kosten hebben, de prijs van het gebouw 4.3 miljoen euro bedraagt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/01/10, 13:30

Prijs te vergelijken met een klassiek of beter vergelijkbaar HQE-gebouw.

In het document horen we +35% en €400/m² (exclusief opslag geloof ik)... je moet het even uitrekenen, maar ik ben het liever met je eens: het is meer een demonstratie voor de toekomst dan een financieel winstgevend gebouw!

Het grootste probleem bij het zoeken naar energie-autonomie zijn de perioden (kort maar toch) waarin de klimatologische omstandigheden ‘extreem’ zijn (zowel koud als warm)...

Momenteel bijvoorbeeld? Hoe was het verwarmd toen je daarheen ging? Er is daar niet veel zon... zelfs niet met grote tampons...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/10, 13:47

het is hetzelfde principe als sommige SWW-tanks op zonne-energie, er is een elektrische aanvulling. Maar ondanks de zwakke zonneschijn toen ik daar was, was het goed weer in de gang aan de zuidkant tussen de dubbele en driedubbele beglazing.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/10, 13:52

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten