Vragen over wetgeving over recreatieland

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
lol
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/08/09, 22:40

Vragen over wetgeving over recreatieland




par lol » 19/08/09, 09:35

Hallo,
Omdat de huidige vastgoedprijzen voor mij vrij hoog zijn, vraag ik me af of het mogelijk is om op een recreatieperceel te wonen met een gezin van 4 personen (2 kinderen, 2 volwassenen).
Misschien kan iemand zijn ervaring of kennis met mij delen?
Dus hier zijn mijn verschillende vragen.
Is het qua constructie mogelijk om een ​​permanente “permanente” woning te bouwen van de oppervlakte naar keuze of bent u verplicht een stacaravan of een stacaravan te plaatsen?
Is het op het gebied van elektriciteit, water, etc. mogelijk om volledig autonoom te zijn als het land geen verbinding heeft?
Van mijn kant had ik een werking bedacht die vergelijkbaar is met die van campers, dat wil zeggen zonnepanelen gekoppeld aan 2 accu's die 12 V leveren. Dit circuit zou zowel de verlichting als een waterpomp van stroom kunnen voorzien om water in de leidingen onder druk te zetten.
Zowel een koelkast als een gasboiler (maar de prijs is vrij hoog voor de koelkast en ik vraag me af wat de levensduur is van het apparaat bij continu gebruik).
Droge toiletten, een wasmachine gekoppeld aan een generator.
Een septic tank voor de evacuatie van afvalwater.
Een regenwateropvangbak voor de tuin en de wasmachine.
Maar ik weet niet wat ik met drinkwater moet doen.
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 19/08/09, 11:25

hallo lof
op recreatiegrond heb je geen recht om permanent te bouwen
anders zou het bouwgrond zijn
zelfs voor een stacaravan die het hele jaar door bewoond wordt, loop je het risico dat te zijn
last van de burgemeester van het stadje (nou ja, je betaalt geen woonbelasting of grondbelasting)
aan de andere kant zegt een camper ook niets over een caravan omdat je hem kunt verplaatsen zoals je wilt
voor water uit een bron in de hoek zie ik niet of anders een hokje op een aanhanger die je vult maar dat zal lastig zijn
voor de septic tank ben ik ook septic omdat er veel veranderd is, informeer vooraf op het niveau van de gemeente waar je zit anders zijn er droogtoiletten
LV13R
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/08/09, 12:21

lv13: sceptisch over de septic tank! :D

Zonnepanelen: het moet gezegd worden dat 8 panelen van 170-180 watt (10 m³, 7000 euro) op donkere dagen, als alles goed gaat, slechts een klein kilowattuur per dag opleveren. Alles moet nog in orde zijn voor de schaduw, maar vaak is dit type land bedekt met bomen.

Hetzelfde geldt voor uw batterijen: 100 ampère-uur bij 12 volt levert u slechts 1,2 kilowattuur per nacht op (en nogmaals, de kwestie van opladen op grijze dagen is beperkt)

Het is daarom belangrijk om uw verbruik te evalueren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 19/08/09, 12:37

lv13r schreef:zelfs voor een stacaravan die het hele jaar door bewoond wordt, riskeer je last te krijgen van de burgemeester van de stad (nou ja, je betaalt geen huisvestingsbelasting of grondbelasting)
Voor de onroerendezaakbelasting betaal je er een, ook al is dat belachelijk in de context van niet-bebouwbare grond. In de context van een caravan is het zeker dat deze niet als een gebouw zal worden beschouwd, maar voor een stacaravan denk ik dat het nodig is om dit te controleren.
Voor de woonbelasting geldt wederom niet dat caravans onder de regeling vallen, maar hoe zit het met stacaravans?? Ieder jaar worden aan de kust mensen aangerekend omdat ze een bepaald aantal belastingen niet hebben betaald. Of het gevolgen heeft voor de woonbelasting weet ik niet zeker, maar zij betalen onder andere de huisvuilbelasting.

Hier zijn enkele antwoorden:
http://www.mobile-home-en-france.com/questionsReponses0001001b.html
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
lol
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/08/09, 22:40




par lol » 24/08/09, 11:35

Bedankt voor je antwoorden en voor de link.
Het lijkt dus erg lastig om het hele jaar door op recreatiegrond te wonen.
Kent u nog andere oplossingen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten