Green Village gepensioneerde gepensioneerden te creëren

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Green Village gepensioneerde gepensioneerden te creëren




par lejustemilieu » 08/06/09, 10:40

Bonjour à tous,
Al een tijdje denk ik aan mijn oude dagen.
Ik zou graag van mijn pensioen leven, zoals elke toekomstige oude opa of oma : Cheesy: in een mooie, rustige en waarom niet milieuvriendelijke omgeving.
Deze leefomgevingen bestaan, in Duitsland, ook in Frankrijk..
Maar ze zijn zeldzaam.
Mijn idee is om me voor te bereiden op de toekomst, met andere toekomstige gepensioneerden.
De doelen zijn:
Wetende dat pensioenen geen grote rekeningen betalen, zou het handig zijn om een ​​woning te hebben die niets aan energie kost.
Geen elektriciteitsrekening, geen verwarmingsrekening.
Het is haalbaar.
Het bespaarde geld zal een tuinman betalen om een ​​"groene" buitenkant te behouden, en ook een mooi fornuis : Cheesy:
En een heleboel diensten die in de gemeenschap veel goedkoper zouden zijn!
Niet langer afhankelijk zijn van pensionhouders.
Aan de slag met de gemeente? 10 jaar ? hebben...
Dit is een idee dat me al heel lang na aan het hart ligt; Wat denk je? :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/06/09, 16:09

Het basisidee is aantrekkelijk, hoewel het voor verbetering vatbaar is.
Een "collectieve habitat" waar iedereen samen ouder zou worden, is niet levensvatbaar: je hebt een bepaalde leeftijdspiramide nodig: het is de sociologie van leeftijden: je ziet jezelf op 80-jarige leeftijd, de ziekte van Parkinson, de zorg voor niet-jarige Alzheimer?
In het bijzonder hoe een wettelijk kader te creëren dat niet valt onder de reikwijdte van een "verkapte woning" (belastingontduiking) of een woning van samenwonenden (pcq daar, dag 2/3 van het pensioen)

bij nader inzien denk ik dat "alleen voor gepensioneerden" verkeerd is. Ik zou liever een "echt dorp" zien, met leven, kinderen ook, maar waar de ouderen een deel van de werkgelegenheid voor de jongsten zouden creëren. In feite leefden gezinnen zo: de volwassenen deden het meeste werk en de ouderen maakten zich nuttig voor "licht" maar essentieel werk, waarmee ze hun pensioen in de gemeenschappelijke pot brachten.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/06/09, 16:16

+1, leven met respect tussen jong en oud geeft meer voldoening.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/06/09, 16:30

Het is in feite het uiteenvallen van gezinnen en het verplaatsen van werk ver van huis waardoor we niet langer zorgen voor onze ouderen (die in bejaardentehuizen worden geplaatst) en onze kinderen (die we in een crèche plaatsen).
Het ergste is dat je voor beide moet betalen...
We hebben plekken nodig waar alle generaties samenkomen...
In onze cultuur is het verlies van een kind verschrikkelijk. Het is de toekomst, het potentieel dat verdwijnt.
In de Afrikaanse cultuur is het verlies van een ouderling verschrikkelijk. Het is het verleden, de ervaring die verdwijnt.

Gepensioneerde ouderen die voor de kinderen zorgen, tijd hebben om hen verhalen en de natuur te vertellen, om met hen te tekenen.
Bovendien houdt de prikkeling van de ouderen door vragen en de dorst naar kennis hun intellectuele vermogens in stand. Dus verrijking van kinderen, banden tussen generaties en behoud van levenskwaliteit en valorisatie van de bejaarde die niet langer een trillende groente wordt waar we één zondag per maand naar toe gaan, maar een verspreider van kennis, ervaring.

Hierdoor kunnen kinderen ook de oudste mensen helpen water of bepaalde kleine dingen te halen (niet het soort M Jackson of bepaalde priesters, bende bastaarden) en zo hun humanistische en altruïstische karakter te ontwikkelen.

Kortom geen bejaardenkampen...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/06/09, 16:37

Ik stel voor om de 3e leeftijd in Afrika te verhuizen: geen behoefte meer aan verwarming en geen elektriciteit! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/06/09, 17:04

ja, maar geloof het niet: we hebben daar nog steeds last van artrose en we hebben een inkoopafdeling nodig, want Afrikanen proberen blanken en zelfs andere Afrikanen voor de gek te houden, zozeer zelfs dat mijn schoonzus (zwart-Ivoriaanse) die woont in Benin moest nog steeds kleine meisjes betalen om naar de markt te gaan om "lokale" prijzen te krijgen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/06/09, 17:05

Uh het was een grap huh olifant!!

Behalve voor gepensioneerde politici: voor hen is het de Sahara die ik voorstel : Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/06/09, 17:30

Christophe schreef:Ik stel voor om de 3e leeftijd in Afrika te verhuizen: geen behoefte meer aan verwarming en geen elektriciteit! : Mrgreen:

Niet lachen, ik denk erover na.. of beter, Thailand : Mrgreen:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/06/09, 17:32

Ex océano zei:

Kortom geen bejaardenkampen...


Helemaal ! Herontdek het leven in het dorp, moderniseer het een beetje.
Sommige diensten kunnen collectief zijn: verwarming, dienstauto, boodschappenservice, wasserette, schoolbus, huiswerkbegeleiding.....

Het zou de moeite waard zijn om een ​​"super forum" en om te gaan kijken wat er elders gebeurt, om de mening te zien van psychologen, sociologen, stedenbouwkundigen, economen. Kortom, waarom verlieten de jongeren van het centrum en de bergen van Frankrijk de dorpen: omdat ze niet langer voldoende genereerden inkomen.Tegenwoordig is het geld van gepensioneerden een niet te verwaarlozen bron van inkomsten, hoger dan wat zou kunnen worden verkregen uit "slecht gelegen" grond.
We kunnen ons daarom nieuwe dorpen voorstellen waarvan de economie zou worden aangepast:
- zonneverwarming
- collectieve voertuigen
- collectieve dienstverlening
- moestuin
- collectieve keuken
- opnieuw ontworpen voeding

Er is een heel goede manier om goed te leven van het inkomen van gepensioneerden (laat me alsjeblieft niet zeggen wat ik niet heb gezegd). Mijn zus verdiende er jarenlang heel goed mee en creëerde ook 2 of 3 laaggeschoolde banen.
De vergelijking zou kunnen worden herzien door uitwisselingen tussen jonge ouderparen en jonge actieve gepensioneerden toe te voegen. Ik denk zelfs dat er plaats is voor recente immigranten.

De grote uitdaging is natuurlijk om dat allemaal te managen: veel egoïsme en potentiële frustraties onschadelijk maken.

Ik zou heel graag een rondetafel zien met om te beginnen 5 of 6 thematische workshops. Heeft niemand een school om ons te lenen tijdens de vakantie? 8)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/06/09, 17:38

Ik zou heel graag een rondetafel zien met om te beginnen 5 of 6 thematische workshops. Heeft niemand een school om ons te lenen tijdens de vakantie?

Moet amateurs vinden en aanvallen Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten